Gå til innhold

Den nye røykeloven.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forr oss som skal arrangere på hotell. Blir det slik at det ikke er lov å røyke inne hvis man gifter seg etter 1. juli?

Håper nesten det også blir ulovlig jeg. :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra! *fniser* nå kommer mormor til å bli sur

Skrevet

Men hvis man arrangerer "lukket selskap" som fex i et leid samfunnshus, kan man fritt røyke så mye man vil :blunke:

Skrevet

Ja, men vi hadde tenkt å si fra at det ikke skulle røykes inne før etter middagen. Har endel familiemedlemmer som hisser seg opp fordi jeg er litt fanatisk antirøyker. :oops: Nå slipper vi å bekymre oss, må jo følge loven. :D

Skrevet

Vi skal ha null røyking under middag,men etter middag kan de røyke hvor de vil..Hovmesteren sa til oss att de sakl ha røykeloven fra 1 juni...

Skrevet

Uansett om du har leid samfunnshus/telt what ever er det ikke lov å røyke så lenge det er innleid hjelp(servitører etc.).

Skrevet

Hos oss kan man røyke fra etter forretten. Selv om jeg ikke skal røyke vil jeg gjerne att mine gjester gjør det...........Da blir det automatisk til att folk sitter lengre til bords, og koser seg, istedenfor å løpe ut hele tiden.

Skrevet
Uansett om du har leid samfunnshus/telt what ever er det ikke lov å røyke så lenge det er innleid hjelp(servitører etc.).

Det tror jeg varierer fra sted til sted. Ihvertfall hvordan loven vil bli praktisert. De fleste lokaler av den typen ville gått konkurs dersom det ikke var lov til å røyke der.

Skrevet

Det kan hende det vil bli brutt loven, men det ER faktisk ikke LOV når den nye loven trer i kraft, å ha folk som arbeider i samme rom som det røykes.

Jeg ville tippe på at når loven trer i kraft, så vil hotellene også bli nødt til å være (ihvertfall i hovedsak) røykfrie, siden det må ryddehjelper, vaskehjelper til uansett, dersom man ikke ønsker at gjestene i selskapet skal rydde etter seg selv. :wink:

Det blir helt sikkert steder som ikke kommer til å følge loven, men for Arwen som ønsker røykfritt, så har hun jo en fullgod grunn til å be folk gå ut, ellers må hun be hotellet om å bryte røykeloven pga mormor!! :lol:

Skrevet

Aline, det du sier er helt riktig. Har undersøkt dette. Spiller ingen rolle hvilke regler de forskjellige lokalene kjører, det er den innleide hjelpen som gjør loven må gjelde.Selv om du har telt i din egen hage, så må det bli røykeforbud så lenge ryddepikene er inneleid!!!!!

Skrevet

Med andre ord blir begrepet "nabohjelp" sikkert populært igjen snart....

Skrevet

nabohjelp og vennehjelp kan nok bli pop på private fester som holdes på samfunnshus etc.

Men på hoteller og steder som driver åpent utenom festiviteten, så vil jeg tro at det ikke holder med at man har venner som hjelper til. De blir nok røykfrie, vil jeg tro.

Og som Jens sier, så lenge stedet er en arbeidsplass for noen, så er det ikke lov å røyke der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...