AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #1 Skrevet 15. mai 2012 Jeg og kjæresten har snart prøvd i ett år uten hell i å bli gravid, så jeg mistenker selvsagt at det er noe som er galt. Jeg har fått time til en privat gynekolog i morgen, og vil gjerne ta opp dette. Men vet ikke helt hvordan jeg skal ta det opp, hva jeg skal spørre om, hvilken tester hun kan ta for å se om jeg faktisk er steril? Så jeg spør dere andre prøvere, hva kan jeg si og spørre henne om? Jeg er litt overvektig så jeg vet jo at det kan være en av årsakene det må jeg jo legge til..
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #2 Skrevet 15. mai 2012 Si det som det er, du er det fordi du ikke klarer å bli gravid. Da vet hun hvilke undersøkelser/tester hun skal ta osv. Si at dere har prøvd i et år uten hell og forklar alt, da kan hun nok hjelpe dere
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #3 Skrevet 16. mai 2012 Husk at om man er desperat og stresser, så kommer ikke kjærligheten. Det samme gjelder graviditet. Comprende?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #4 Skrevet 16. mai 2012 Husk at om man er desperat og stresser, så kommer ikke kjærligheten. Det samme gjelder graviditet. Comprende? Tull! 1
Athene Skrevet 16. mai 2012 #5 Skrevet 16. mai 2012 Du opplyste vel om hvorfor du behøvde time da den ble bestilt? Uansett - gynekologen vet hva som må gjøres. Du må nok gjøre rede for hvor regelmessige sykluser du har,og om du har undersøkt eggløsningen gjennom testing eller temping. Gyn ser på deg med innvendig ultralyd (som skjeldent sier så mye), og du får henvisning til diverse blodprøver for å teste en rekke hormoner og andre verdier. Avdekkes det ikke noe her er videre utredning en mer omstendig prosess. Blodprøver tas på gitte syklusdager, og man blir henvist til andre undersøkelser på sykehus. Før dere setter i gang med dette bør mannen ringe sin fastlege og få en henvisnint til sædprøve. I 50% av tilfellene er det her feilen gjelder, enda oftere om kvinnen har regelmessig syklus. Husk at om man er desperat og stresser, så kommer ikke kjærligheten. Det samme gjelder graviditet. Comprende? Helt feil. Gamle myter og missforståelser. Stress kan forskyve eggløsningen, men har ingenting med uteblitt graviditet å gjøre.
Kakaoen Skrevet 16. mai 2012 #6 Skrevet 16. mai 2012 Husk at om man er desperat og stresser, så kommer ikke kjærligheten. Det samme gjelder graviditet. Comprende? Jeg er helt enig med deg!!! Vi prøvde i nesten 2 år. Og da blir sex skikkelig ork etterhvert. Man puler fordi man må, og lysten ble mindre og mindre. Så i vinter fikk jeg time (i juni) til utredning og da sa jeg screw it.. I Mars var det første gang på over et halvt år at vi hadde god sex. Hvor jeg faktisk fikk orgasme.. Og her sitter jeg.. Snart 12 uker på vei med verdens beste julegave :D Så jeg tror psyken spiller en stor rolle... Er mange som har blitt gravide etter utredning hvor man ikke finner noe galt!! 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #7 Skrevet 16. mai 2012 Jeg er helt enig med deg!!! Vi prøvde i nesten 2 år. Og da blir sex skikkelig ork etterhvert. Man puler fordi man må, og lysten ble mindre og mindre. Så i vinter fikk jeg time (i juni) til utredning og da sa jeg screw it.. I Mars var det første gang på over et halvt år at vi hadde god sex. Hvor jeg faktisk fikk orgasme.. Og her sitter jeg.. Snart 12 uker på vei med verdens beste julegave :D Så jeg tror psyken spiller en stor rolle... Er mange som har blitt gravide etter utredning hvor man ikke finner noe galt!! Stress alene er ikke en årsak til ufrivillig barnløshet.. 1
Kakaoen Skrevet 16. mai 2012 #8 Skrevet 16. mai 2012 Stress alene er ikke en årsak til ufrivillig barnløshet.. Var vel ikke akkuratt det jeg skrev heller!!!! Men jeg tror det betyr mye.. Lønner seg å lese skikkelig før man svarer.
Athene Skrevet 16. mai 2012 #9 Skrevet 16. mai 2012 Var vel ikke akkuratt det jeg skrev heller!!!! Men jeg tror det betyr mye.. Lønner seg å lese skikkelig før man svarer. Der er nok ekspertene uenig med deg. Er det noe jeg har spurt om mange ganger over de siste årene med utredning er det dette. Det er også forsket en god del på temaet, og det eneste man finner er at ekstremstress (som dødsfall, psykisk sykdom etc.) har en ørliten virkning. Men da gjennom at kroppens syklus blir forstyrret. Det som skjedde i deres tilfelle var nok bare et lykketreff, plutselig klaffet det bare. Det sier ekspertene om oss også, selv om sannsynligheten for at vi skal klare det selv er ørliten, er den ikke 0. Det skal bare ett super-egg, og en super-sædcelle til, så sitter den. Uansett hvor mye vi stresser (eller ikke stresser) den måneden. Men det er fair nok at du skriver at du trur på dette, og ikke påstår at det er slik 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #10 Skrevet 17. mai 2012 Var vel ikke akkuratt det jeg skrev heller!!!! Men jeg tror det betyr mye.. Lønner seg å lese skikkelig før man svarer. Sa jeg at det var akkurat det du hadde skrevet da? Pass på hormonene dine du. Nei men det du skriver er bare "tull" og noe du innbiller deg, det har utrolig lite å si om man stresser. 1
Kakaoen Skrevet 17. mai 2012 #11 Skrevet 17. mai 2012 Hormoner?? Snilt å si til alle kvinner faktisk. Men ja, jeg er JÆVLA hormonell for tia. Og nå beklager jeg veldig at jeg i det hele tatt gadd å gjøre sånn som alle andre her inne på KG.. Å fortelle min historie. Jeg dumpa over dette temaet når jeg satt og kikka på forum forsia og ble nysgjerrig. Tenkte da jeg ville støtte et tidligere innlegg, men da var jeg dum da. Tror dere ikke jeg vet hvordan det er å være prøver?? Å styre med testing og EL og anna shit. Å ta til tårene når mens kommer uansett. Føle at verden er skikkelig urettferdig og alle andre får det til unntatt deg selv. Hadde aldri trodd jeg kom til å bli gravid på den naturlige måten. Og ja, det er plagsomt når folk sier man må slutte å stresse med det. Men jeg mener fortsatt at det har noe å si. Selv så har jeg veldig stress mage, og det går utover fordøyelsen når jeg stresser. Jeg ser for meg at det lett at stress hormoner også kan påvirke andre ting.. Men det løste seg plutselig for meg (forløpig). Men ikke kom her å tro det er en dans på roser og livet er fantastisk. Er livredd for at noe skal skje, og har hatt ekstremt lite gravidlykke, Hadde ikke sett for meg at det ble slik. men men.. Og TS, masse lykke til hos Gyn. Håper alt løser seg for deg og du får en nydelig liten baby. Og igjen. Beklager at jeg som er gravid blanda meg inn på feil forumside. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #12 Skrevet 17. mai 2012 Hormoner?? Snilt å si til alle kvinner faktisk. Men ja, jeg er JÆVLA hormonell for tia. Og nå beklager jeg veldig at jeg i det hele tatt gadd å gjøre sånn som alle andre her inne på KG.. Å fortelle min historie. Jeg dumpa over dette temaet når jeg satt og kikka på forum forsia og ble nysgjerrig. Tenkte da jeg ville støtte et tidligere innlegg, men da var jeg dum da. Tror dere ikke jeg vet hvordan det er å være prøver?? Å styre med testing og EL og anna shit. Å ta til tårene når mens kommer uansett. Føle at verden er skikkelig urettferdig og alle andre får det til unntatt deg selv. Hadde aldri trodd jeg kom til å bli gravid på den naturlige måten. Og ja, det er plagsomt når folk sier man må slutte å stresse med det. Men jeg mener fortsatt at det har noe å si. Selv så har jeg veldig stress mage, og det går utover fordøyelsen når jeg stresser. Jeg ser for meg at det lett at stress hormoner også kan påvirke andre ting.. Men det løste seg plutselig for meg (forløpig). Men ikke kom her å tro det er en dans på roser og livet er fantastisk. Er livredd for at noe skal skje, og har hatt ekstremt lite gravidlykke, Hadde ikke sett for meg at det ble slik. men men.. Og TS, masse lykke til hos Gyn. Håper alt løser seg for deg og du får en nydelig liten baby. Og igjen. Beklager at jeg som er gravid blanda meg inn på feil forumside. Syns du ikke at du overreagerte litt nå? 1
Kakaoen Skrevet 17. mai 2012 #13 Skrevet 17. mai 2012 Syns du ikke at du overreagerte litt nå? Det kan godt være. Men fyttigrisen det var godt å få det ut
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #15 Skrevet 17. mai 2012 Timen gikk ikke helt som jeg hadde ventet Hva skjedde?
Jadzia626 Skrevet 17. mai 2012 #16 Skrevet 17. mai 2012 Hormoner?? Snilt å si til alle kvinner faktisk. Men ja, jeg er JÆVLA hormonell for tia. Hysterisk-kvinnfolk-argumenter er patetiske, men ganske vanlige dessverre ... Og nå beklager jeg veldig at jeg i det hele tatt gadd å gjøre sånn som alle andre her inne på KG.. Å fortelle min historie. Det må være greit å fortelle sin historie, men det er også greit å huske på at selv-diagnoser er ofte syltynne og en del mennesker har en tendens til å overbevise seg selv om at de vet hva som er galt. Skal man gi andre råd er det egentlig bedre å forholde seg til hva faktisk forskning vises. Spesielt innenfor et felt som medisin hvor det er ganske krevende å forske på årsakssammenhenger i utgangspunktet. Det er derfor helse er så gjennomsyret av myter.
Jadzia626 Skrevet 17. mai 2012 #17 Skrevet 17. mai 2012 Timen gikk ikke helt som jeg hadde ventet Hvordan gikk det?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #18 Skrevet 17. mai 2012 Hvordan gikk det? De fant årsaken til hvorfor jeg ikke blir gravid, og mest sannsynelig ikke kan bli det Men ingenting er 100% sikkert, men kjedelig å vite at nesten alt håpet er ute på den froten, til å kunne få egne barn.
Jadzia626 Skrevet 17. mai 2012 #19 Skrevet 17. mai 2012 De fant årsaken til hvorfor jeg ikke blir gravid, og mest sannsynelig ikke kan bli det Åh, leit å høre Men ingenting er 100% sikkert, men kjedelig å vite at nesten alt håpet er ute på den froten, til å kunne få egne barn. Har ikke så store sjanser for å få barn jeg heller. Men det er mye verre hvis man faktisk har lyst på. Men det finnes nok av barn som trenger foreldre, så mulighetene er der
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #20 Skrevet 17. mai 2012 Åh, leit å høre Har ikke så store sjanser for å få barn jeg heller. Men det er mye verre hvis man faktisk har lyst på. Men det finnes nok av barn som trenger foreldre, så mulighetene er der Ja det er ikke så lett beskjed å få når man faktisk har lyst på barn selv. Men som du sier det finnes nok av barn som trenger foreldre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå