Gå til innhold

Hund spiser på veggen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en smule oppgitt nå!

Som liten valp kunne ugangskråka finne på å gnage litt på tapeten, men jeg har jo alltid sagt nei når jeg har tatt han i det og sperra av muligheten for å gnage der.

Nå er han ca 9 måneder og mens jeg er på jobb står han i avgrensa grind laga av mange kompostbingegrinder. Så han har stort sett hele rommet han ellers ville hatt, men det er gjerde rundt så kan ikke skal komme til tapet og lister og annet pikkpakk han kan finne på å gnage på.

Nå har han da startet over grinda på ene veggen! Jeg blir så oppgitt og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å avgrense dette! Greit nok at jeg ikke har så lyst på den dumme stria på veggen, men jeg vil selv velge når den skal vekk ;)

Han får turer og aktiviteter hver dag. Koser seg med fryst kong lenge etter jeg har gått. Han har leker jeg ser på som tygg-i-stykker-sikre hos seg. Dette hjelper da tydeligvis ikke på og han kjeder seg såpass at han spiser litt av tapeten min :(

Jeg regner med at dette bare er en periode med hormoner osv og at det roer seg, men noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å unngå at han spiser på veggen?

Skrevet

Du er sikker på at han ikke har seperasjonsangst? Har naboer hørt noen lyder når du er borte?

Får han tur før du går eller etter? en ide kan være å slite ut hunden max før du går for å se om dette hjelper.

AnonymBruker
Skrevet

Er ganske sikker på det ja Nalaya. Naboen er hjemme hele dagen og har aldri hørt et pip fra han. Som regel ligger han pent og sover når jeg kommer hjem (jeg ser han fra vinduet)

Han er ikke glad i å bli forlatt, men jeg gir han alltid noe å gjøre på før jeg går og da er det ikke noe problem. Gjør jeg ikke det roer han seg også fort ned og sovner.

Med tanke på at tapeten fortsatt var våt da jeg kom hjem i dag ser det ut som han finner på ugang sent på dagen. Rett og slett av kjedsomhet tenker jeg.

Han får bare luftetur om morgenen, så jeg kan alltids prøve med en lengre tur og litt hjernetrim før jeg går.

Det har bare skjedd 5-6 ganger til nå, men jeg ser at om han først har begynt et sted så slutter han ikke med det første.

Jeg gav han frokost på flaske helt til han begynte å gnage i stykker flasken.. Sukk.. Jeg tviler på at jeg finner ett tyggeben eller noe som varer en arbeidsdag, men tenker det er det jeg skulle hatt :fnise:

Skrevet

Haha, kanskje tapeten bare smaker uimotståelig? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, ja jeg er redd for det :fnise:

Tips til noen supre langvarige aktivitetsleker som innebærer mat noen? Som ikke kan tygges i stykker.. Skulle jo hatt noe som slapp ut én forkule hvert 10. min eller noe :sjenert:

Og hvilke tyggebein varer lengst?

Skrevet

Spørs litt på hvilken kjevestyrke hunden din har... Har selv bulldog, så her varer ingenting lenge :fnise: Så kan ikke hjelpe deg med det desverre. Hunden min pleier bare å sove mens jeg er borte.

Gjest Bobler
Skrevet

Jeg ville overhode ikke gitt hunden flaske når den er alene hjemme, de kan få ekstremt skarpe kanter og bikkja kan også svelge plasten. Bein kan settes i halsen også og hunden kan bli kvelt.

Anbefaler at du fortsetter med å gi bikkja Kong når du drar, varier gjerne innholdet.

Anbefaler også at du filmer hunden når den er alene hjemme. Selv om den er stille så er det fortsatt mulig at den har seperasjonsangst. Når den spiser opp huset ditt, så er det et tegn på at den enten har seperasjonsangst eller er under/overstimulert og kjeder seg.

AnonymBruker
Skrevet

Flaska var ikke et problem før han fant ut en dag at han skulle tygge på tuten. Har gitt han mat i flaska i flere uker mens jeg var hjemme uten at han har tygd på den i det hele tatt. Med en gang han begynte med det er jo flaska selvfølgelig ikke noe alternativ lenger.

Kongen får han jo hver dag. Kun med forkuler og vann som er fryst, men den varer jo maks 1,5 time så den hjelper ikke mot problemet. Innholdet trenger ikke varieres da han foretrekker foret sitt over nesten alt annet! :) Finnes det noe lignende en kong bare større? Jeg vet jo at de er i forskjellige størrelser da ;)

Jeg har både tatt opp lyd og fulgt med han når han er alene hjemme. Han sovner fort, men som jeg da tror så kjeder han seg av og til på slutten av arbeidsdagen. Er jo forståelig nok. Det har også skjedd mens jeg har vært hjemme, så det burde jo virkelig være kjedsomhet og ikke separasjonsangst?

Regner med at det vil gå over, men han har vært tyggegal siden han var 8 uker selv om han aldri har tygd i stykker noe annet enn sine ting og tapeten min. Trenger noe annet enn bur som funker nå :) Ønsker jo å la hunden gå fritt i store deler av huset etter hvert, men jeg stoler ikke på at han ikke spiser opp noe :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...