AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #1 Skrevet 15. mai 2012 Hei Jeg og min kjære har kjøpt oss hus og merker godt at vi ikke har peiling på hvordan ting fungerer formelt i forbindelse med overtakelse. Vi har gjort oss kjent med regler for korrespondanse med advokat (overtakelseserklæring/overføring av penger osv), men er blanke på mye annet. 1. Hos hvilke innstanser må adresseendring meldes? Er klar over at vi må melde hos Posten og at vi kan bruke Flytteportalen til å kontakte alle vi er kunder hos. Men må vi vasle folkeregistret eller skatteetaten i tillegg? Har det noe å si at vi nå blir samboere? 2. Hvordan fungerer overtakelse av strøm? Skjønner at vi bør gjøre dette før vi flytter for å unngå dyr strøm under papirgangen, men helt på idiotstadiet - hvordan gjør vi det? 3. Lurer på det samme i forbindelse med kommunale utgifter (vann/kloakk/renovasjon). Skal vi kontakte kommunen og melde fra at vi er nye eiere, skal selger gjøre dette, må avtale om ev. deling av kommende regning avtales med dem? Håper noen vil hjelpe oss med disse spørsmålene. Føler meg litt dum her jeg skriver, men har aldri vært gjennom dette før..
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #2 Skrevet 15. mai 2012 1. Flyttemelding til folkeregisteret er påbudt for alle, bortsett fra studenter. 2. Ring det strømselslapet du har tenkt til å bruke. 3. Kommunale avgifter: dette går automatisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå