AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #1 Skrevet 15. mai 2012 Ringte deg i dag kl 10. Jeg har søkt på to stillinger hos dere. Det er veldig mange søkere til stillingene hos dere. Dere skulle ta avgjørelsen etter lunc i dag. Møtet startet kl 13, sa du. 13.30 så har du sendt meg mail,om hvor du opplyser at valget er tatt. Må si dere har gått igjennom bunken med søkere fort. Eller var det din avgjørelse alene? Hvorfor var ikke tillitsvalgt med på møtet? Jeg ringte en i firmaet,og spurte om de hadde hørt noe. Joda, de viste allerede forige uke hvem som fikk jobben. Vedkommende selv hadde opplyst om det til en bekjent av de. Atter engang har du ansatt en av dine bekjente. Jeg sjekket Fb profilen din nå, en fb venn har du ansatt. Riktig lenge har dere vært venner på fb. Så sitter je her,og vet hun har langt minde kompetanse enn meg og andre. Langt mindre erfaring også. Du er klar over det er i en Statlig bdrift? Det gir dårlige signaler. Vi vet jo hvordan det gikk med den forige du ansatte. Niesen din. Hun manglet grunnleggende for denne jobben, og var ikke brukelig. Daglig leder var helt fortvilt over din avgjørelse. Hva gjorde du da? Da ringte du til en av de som også hadde søkt jobben,og tilbød han et vikariat. Du var desperat for å få noen til å fylle stillingen. For du hadde andre kort på hånden, du hadde jo flere slekninger som trengte jobb. Det er ikke reell konkuranse når man søker jobb. Du er nødt å lyse ut stillingene. Loven er jo slik,men avgjørelsen din er allerede tatt. Nå skal det skrives en artillel om dette i en stor avis. Årsaken er måten det blir gjort på i en Statlig bedrift. Nå vil vel noen hevde at du er uten kompetanse? Nei, det er du ikke. Du er godt skolert for jobben,ledelse. Så kan dere skryte så mye dere vil på nettsiden deres. Hvor det står: Vi har alltid behov for, er på utkikk etter de beste folkene..gjesp. Vi er opptatt av et godt og trygt arbeidsmiljø. Sier du det? Blir det godt og trygt ved å ansette folk som ikke er kompetente til jobben, der mellomleder er fortvilt over din avgjørelse? Du er iallefall beryktet over dine avgjørelser. Verden er ikke så stor. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #2 Skrevet 15. mai 2012 I det private ansetter man den man ønsker å ansette. Så her har ting skjedd helt etter lovverket. Det er vel ikke den bedriften sin feil at du ikke er god nok for de?
Gjest Katten. Skrevet 15. mai 2012 #3 Skrevet 15. mai 2012 Du har kanskje bedre kompetanse enn hun andre, men hun har muligens betraktelig større makt når det kommer til ord.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 I det private ansetter man den man ønsker å ansette. Så her har ting skjedd helt etter lovverket. Det er vel ikke den bedriften sin feil at du ikke er god nok for de? Leste du ikke? Dette er ikke en privat bedrift. Så skrev jeg at det er mange søkere, flere med mer kompetanse enn meg selv. Her velges det ut fra venner uten kompetanse. Når det blir ansatt folk uten kompetanse, til fortvilelse for ledelsen? Hallo.............les hva jeg skriver.
eva-80 Skrevet 15. mai 2012 #5 Skrevet 15. mai 2012 Kjør på med avisen. Sånnt skal ikke skje !!! Håper den derre kisen får et smekk på fingrene og tenker seg om neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå