Nusseli Skrevet 15. mai 2012 #1 Skrevet 15. mai 2012 (endret) Är fyra/fem ggr i månaden ofta? Endret spørsmål til norsk slik at det ble enklere å skjønne Endret 15. mai 2012 av Nusseli
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 tror hun mener "hvor ofte er det vanlig å bli bitt i 22 måneders alder". svaret er jeg vet ikke...
Nusseli Skrevet 15. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2012 tror hun mener "hvor ofte er det vanlig å bli bitt i 22 måneders alder". svaret er jeg vet ikke... Sorry! "Hvor ofte er vanligt å bite andre barn vid en ålder av 22måneder"? Skjønner dere mitt spørsmål nå? Ble skrevet litt i farta så jeg
Nusseli Skrevet 15. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 15. mai 2012 Veldig ofte, er vanlig... Sånn flere ganger enn en/to ganger i uken? Ble snakk om det og jeg ble spurt, nesten anklaget pga det... Derfor jeg lurer
Sulosi Skrevet 15. mai 2012 #8 Skrevet 15. mai 2012 Det er ganske vanlig at barn i den alderen kan bite. Barn i denne alderen har ikke helt evne til å sette ord på følelser. Årsaken kan være så mangt feks sjalusi. Sjalusi kan feks være at det er kommet nye barn i barnehagen som trenger ekstra oppmerksomhet i starten hvor da et annet barn reagerer med å bite. Nye søsken eller andre ting som skjer kan også virke inn og noen ganger er det vanskelig å finne ut hvorfor og derfor er det viktig å hjelpe barnet til å slutte uten å kjefte ensidig. Si klart nei til barnet samtidig som du forteller at du setter pris på det.
Marikke Skrevet 15. mai 2012 #9 Skrevet 15. mai 2012 Ja, nå skjønner jeg spørsmålet Jeg har en liten en på 22 mnd, og hun biter seg selv til stadighet. Jeg har ikke hørt noe fra barnehagen at hun biter de andre barna, men jeg regner nesten med det ... Hvor ofte som er "vanlig" vet jeg ikke.
Vibi Skrevet 15. mai 2012 #10 Skrevet 15. mai 2012 Vår gutt drev også og bet barna i barnehagen da han gikk på småbarnsavdelingen. Vi merket at det tok seg spesielt opp da han fikk toårsjeksler.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #11 Skrevet 15. mai 2012 Jeg har en på 20 mnd. Han har aldri bitt seg selv eller andre.
Gjest imli Skrevet 15. mai 2012 #12 Skrevet 15. mai 2012 Det er vanleg, særleg viss ungen ikkje snakkar noko særleg - det vert sikkert ein form for å få utløp for frustrasjon når dei ikkje får kommunisert. Minsten min var fæl til å bite før, men no som han snakkar betre, har han slutta med det.
Gjest Mysticgirl Skrevet 15. mai 2012 #13 Skrevet 15. mai 2012 Ja, det er vanlig at enkelte unger biter
Ciara Skrevet 16. mai 2012 #14 Skrevet 16. mai 2012 Vanlig. Det er relativt ofte at jeg henter sønnen min i barnehagen og får beskjed om at han enten har bitt noen eller blitt bitt selv. Som regel har det skjedd når de er på "hopperommet" og har herjet og giret seg voldsomt opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå