AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #1 Skrevet 15. mai 2012 Noen som vet hvor i Oslo jeg kan få tatt rett kopi av vitnemål? Har googlet og googlet, men finner ikke ut av dette.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #2 Skrevet 15. mai 2012 Noen som vet hvor i Oslo jeg kan få tatt rett kopi av vitnemål? Har googlet og googlet, men finner ikke ut av dette. Politihuset eller biblioteket eller posten f.eks.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #3 Skrevet 15. mai 2012 Grafiske senter i oslo tar en tier for å gjøre det, banken også.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 Politihuset eller biblioteket eller posten f.eks. Er du helt sikker på dette? Synes jeg leste at f.eks. posten ikke gjorde dette lenger? TS.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #5 Skrevet 15. mai 2012 Er du helt sikker på dette? Synes jeg leste at f.eks. posten ikke gjorde dette lenger? TS. Da har de sluttet med det de siste fem årene for mitt lokale postkontor gjorde det for meg. Men har du et rett ved deg så tar det ikke lange tide å kippe innom å spørre.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #6 Skrevet 15. mai 2012 (endret) googlet og fant dette på skatteetaten "Kopien skal være bekreftet rett kopi av norsk offentlig myndighet (herunder skattekontor, politi, NAV, Brønnøysundregistrene, norsk utenriksstasjon, notarius publicus, tingretten), autorisert regnskapsfører, advokat, autorisert eller statsautorisert revisor. Norske banker og forsikringsselskaper kan også bekrefte rett kopi." Endret 15. mai 2012 av uAnonymBruker
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #8 Skrevet 15. mai 2012 Hva skal du bruke papirene til? Opptak til skole. TS
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #9 Skrevet 15. mai 2012 googlet og fant dette på skatteetaten "Kopien skal være bekreftet rett kopi av norsk offentlig myndighet (herunder skattekontor, politi, NAV, Brønnøysundregistrene, norsk utenriksstasjon, notarius publicus, tingretten), autorisert regnskapsfører, advokat, autorisert eller statsautorisert revisor. Norske banker og forsikringsselskaper kan også bekrefte rett kopi." Fant ut at jeg kan gjøre det på UngInfo i Møllergata. TS.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #10 Skrevet 15. mai 2012 Posten har ikke vært en offentlig institusjon på flere år, så postkontor som likevel har stemplet "rett kopi" har ikke hatt rett til det.
Gjest Iah Skrevet 15. mai 2012 #11 Skrevet 15. mai 2012 Opptak til skole. TS Hvis det er gjennom Samordna Opptak er det ikke nødvendig med rett kopi-stempel. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #13 Skrevet 15. mai 2012 Jeg brukte allkopi, rett ved den amerikanske ambassaden. De gjør det øyeblikkelig, og det koster 10 eller 20 kr. 1
Siri L. Skrevet 22. mai 2012 #14 Skrevet 22. mai 2012 Generelt kan det gjøres hos kommunens administrasjons-respesjon. Vet ikke hvor det er i Oslo, kanskje flere steder, men i kommunenorge er det rådhuset, kommunehuset etc. 10- 20 kroner er helt horribelt dyrt!! 2 kroner betalte jeg per stykk her i kommunenorge.
Gjest IngvildSF Skrevet 22. mai 2012 #15 Skrevet 22. mai 2012 Hvis det er gjennom Samordna Opptak er det ikke nødvendig med rett kopi-stempel. Jo! Jeg sendte først uten rett kopi i fjor, fikk det ikke godkjent, og måtte sende inn på nytt. Det er slett ikke sikkert skolen er såpass snille som min var (privat høgskole).
Gjest Iah Skrevet 22. mai 2012 #16 Skrevet 22. mai 2012 Jo! Jeg sendte først uten rett kopi i fjor, fikk det ikke godkjent, og måtte sende inn på nytt. Det er slett ikke sikkert skolen er såpass snille som min var (privat høgskole). Nei! Fra og med i år trenger man ikke rett kopi-stempler når man søker via SO!
Gjest IngvildSF Skrevet 22. mai 2012 #17 Skrevet 22. mai 2012 Nei! Fra og med i år trenger man ikke rett kopi-stempler når man søker via SO! Kan du underbygge svaret ditt? Dette er faktisk såpass viktig, så jeg vil ikke ta sjansen før jeg er sikker.
Gjest Iah Skrevet 22. mai 2012 #18 Skrevet 22. mai 2012 (endret) Kan ikke underbygge noe mer enn at det ikke står oppnevnt som krav hos SO. Link. Hvis du ikke tror meg er det ikke noe verre enn at du tar en telefone til skolen du har søkt på og spør. Endret 22. mai 2012 av Iah
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #19 Skrevet 29. mai 2012 Hvis det er gjennom Samordna Opptak er det ikke nødvendig med rett kopi-stempel. Det er ikke gjennom SO, så rett kopi var nødvendig. Takk for svar, alle sammen. TS
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #20 Skrevet 29. mai 2012 Jeg tipser om enda en plass, fordi jeg selv måtte finne dette i forrige uke. Grafiske senter på Waldemar Thranes Gate 86 A. De tar 10 kroner for en side. Det er ved Sannerbroa, midt mellom Alexander Kiellandsplass og gamle Ringnes bryggeri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå