AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #1 Skrevet 15. mai 2012 Lurer på hvordan dere greier å gå ned på "kosedager"? Feks skal jeg på besøk i helgen. Da får jeg ikke trent, og det blir mye god mat. Samme gjelder på 17 mai. Dette gir faktisk 4 dager denne uken uten trening og med myye god mat.. Jeg blir helt stressa.. Målet mitt er 0.5 kg i uka, men de siste ukene har det blitt mye jeg ikke kan si nei til.
Brukernavn Skrevet 15. mai 2012 #2 Skrevet 15. mai 2012 (endret) Lurer på hvordan dere greier å gå ned på "kosedager"? Feks skal jeg på besøk i helgen. Da får jeg ikke trent, og det blir mye god mat. Samme gjelder på 17 mai. Dette gir faktisk 4 dager denne uken uten trening og med myye god mat.. Jeg blir helt stressa.. Målet mitt er 0.5 kg i uka, men de siste ukene har det blitt mye jeg ikke kan si nei til. Hvis du bytter ut dette ordet med vil blir det vel mer korrekt.. Jeg skal også feire 17. mai, og jeg skal på storbyweekend fra fredag-søndag. Og har alle planer om å holde meg til "dietten". Det er mulig, selv om det er noe spesielt som skjer. Poenget med "kosedager" er vel at man kan ha EN pr uke. Og selv ikke da kan man ta den helt ut. Så å ha 4 "kosedager" er rett og slett ikke forenelig med vektreduksjon. Så da må du velge: enten tar du fire "kosedager" denne uka og sette veknedgangen på vent, eller så kjører du på som vanlig selv om det er dager noe utenom det vanlige. Endret 15. mai 2012 av Brukernavn
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #3 Skrevet 15. mai 2012 Hvis du bytter ut dette ordet med vil blir det vel mer korrekt.. Jeg skal også feire 17. mai, og jeg skal på storbyweekend fra fredag-søndag. Og har alle planer om å holde meg til "dietten". Det er mulig, selv om det er noe spesielt som skjer. Poenget med "kosedager" er vel at man kan ha EN pr uke. Og selv ikke da kan man ta den helt ut. Så å ha 4 "kosedager" er rett og slett ikke forenelig med vektreduksjon. Så da må du velge: enten tar du fire "kosedager" denne uka og sette veknedgangen på vent, eller så kjører du på som vanlig selv om det er dager noe utenom det vanlige. Det er ikke lett å holde seg til "dietten" dersom man er på besøk hos folk som lager middag osv, man kan jo ikke vær uhøflig heller 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 Man kan være høflig og likevel la være å ta saus, men lasse på med grønnsaker, ta bare et lite stykke kake og bare ett glass øl. 3
Supraspinatus Skrevet 15. mai 2012 #5 Skrevet 15. mai 2012 Det er ikke lett å holde seg til "dietten" dersom man er på besøk hos folk som lager middag osv, man kan jo ikke vær uhøflig heller Man er ikke uhøflig om man sier nei til kake. "Beklager, jeg har ikke lyst på kake i dag." "Åja, slanker du deg?" "Ja." eller om du vil være uhøflig: "Det skal du bare DRITE i!" 17. mai er dessuten en HEL dag. Det går fint an å klemme ut litt trening om du står litt tidligere opp. Ev kan du ta kosedagen din 17. og heller være litt strengere i helgen. Dessuten er det vel ingen krise om du ikke går ned 0,5kg denne uken? Hvis det er det må du bare leve strengt. Du vil ikke oppleve noe tilbakegang ved å la være å trene i en uke. Selve treningen har heller ikke kjempestor innvirkning på vektnedgangen heller. Det er mer alt rundt. Kosthold, holdninger, motivasjon. Se etter løsninger ikke problemer! Lykke til. 3
edderkoppdame Skrevet 15. mai 2012 #6 Skrevet 15. mai 2012 Er god mat = feit mat? Spis mindre porsjoner forsyn deg ekstra av det sunne, ta et mindre kakestykke og ta deg noen turer eller joggeturer ved å stå opp en time tidligere, drikk vin i stedet for øl. Går kanskje ikke på underskudd, emn legger iallefall ikke nødvendigvis på deg. Kosedag trenger ikke være ensbetydende med fråtsedag
belle_ Skrevet 15. mai 2012 #8 Skrevet 15. mai 2012 Skjønner ikke hvordan dette i det hele tatt kan være et problem. Problemet her er deg selv. Det er kun du som styrer hva du putter inn i munnen. 1
Tullepia Skrevet 15. mai 2012 #9 Skrevet 15. mai 2012 Lurer på hvordan dere greier å gå ned på "kosedager"? Feks skal jeg på besøk i helgen. Da får jeg ikke trent, og det blir mye god mat. Samme gjelder på 17 mai. Dette gir faktisk 4 dager denne uken uten trening og med myye god mat.. Jeg blir helt stressa.. Målet mitt er 0.5 kg i uka, men de siste ukene har det blitt mye jeg ikke kan si nei til. Det blir jo litt hva du gjør det til selv. Hvis du ellers er flink og standhaftig, gjør det ikke noe med ei uke utenom det vanlige. Du kan jo sørge for å bare forsyne deg én gang med is/dessert hver av dagene, og kanskje velge det sunneste alternativet når du kan. Poenget er at du må ikke bli så styrt av slankingen at du ikke klarer leve normalt. Etter at du har nådd ønsket vekt skal du jo holde vekta, hvilket betyr at slike uker vil komme igjen år etter år, og du må takle dem fornuftig hver gang. Jeg skjønner frykten for å gå opp, og frykten for å mislykkes i å gå ned i vekt, men det er altså ikke farlig med en uke der ting ikke går helt på skinner. Du må bare sørge for å ikke la det bli for mange slike uker. 1
Sailor Skrevet 15. mai 2012 #10 Skrevet 15. mai 2012 Skjønner ikke hvordan dette i det hele tatt kan være et problem. Problemet her er deg selv. Det er kun du som styrer hva du putter inn i munnen. Jeg må si meg enig i denne. Jeg spiser kanskje litt sjokolade en gang i uken. Flere dager blir det ikke fordi jeg er fokusert på målet mitt.
Supraspinatus Skrevet 15. mai 2012 #11 Skrevet 15. mai 2012 Er god mat = feit mat? Jeg kontrer med: Er feit mat = usunn mat?
edderkoppdame Skrevet 15. mai 2012 #12 Skrevet 15. mai 2012 Jeg kontrer med: Er feit mat = usunn mat? hehe, ikke nødvendigvis, men tolket det slik at siden TS var redd for vektoppgang at maten som skulle bli servert var feit, med mindre hun driver slanking med lchf-prinsippet.
Redbull Skrevet 15. mai 2012 #13 Skrevet 15. mai 2012 Her begynner ikke 17 Mai før kl 11, så jeg står opp tidlig for å trene. På vanlige "kosedager" spiser jeg normalt med litt ekstra kos på kvelden . Spiser lavkarbo da, så jeg koser meg akkurat når jeg vil 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #14 Skrevet 10. juni 2012 Ser at dette er en litt eldre tråd, men det enkleste er så takke ja, men forsyne seg med en liten posjon. På den måten kan du komme igjennom bursdager, familieselskap, lunsj med venninner osv. Hvis du får spørsmål om hvorfor du forsyner deg så lite, kan du bare si at du akkurat har spist, eller at du egentlig ikke er sulten
Gjest BettyBoop Skrevet 10. juni 2012 #15 Skrevet 10. juni 2012 Hvis du bytter ut dette ordet med vil blir det vel mer korrekt.. Jeg skal også feire 17. mai, og jeg skal på storbyweekend fra fredag-søndag. Og har alle planer om å holde meg til "dietten". Det er mulig, selv om det er noe spesielt som skjer. Poenget med "kosedager" er vel at man kan ha EN pr uke. Og selv ikke da kan man ta den helt ut. Så å ha 4 "kosedager" er rett og slett ikke forenelig med vektreduksjon. Så da må du velge: enten tar du fire "kosedager" denne uka og sette veknedgangen på vent, eller så kjører du på som vanlig selv om det er dager noe utenom det vanlige. Spørs hvem man er gjest hos. Er ikke lett å si nei til gamle damer som sier: Kom igjen ta mer, spis nå sånn hundre ganger iløpet av kvelden og tar det som en personlig fornærmelse om du ikke forsyner deg av kakene. 1
Brukernavn Skrevet 11. juni 2012 #16 Skrevet 11. juni 2012 Spørs hvem man er gjest hos. Er ikke lett å si nei til gamle damer som sier: Kom igjen ta mer, spis nå sånn hundre ganger iløpet av kvelden og tar det som en personlig fornærmelse om du ikke forsyner deg av kakene. Nei, lett er det ikke, men det er mulig, ikke sant
Gjest BettyBoop Skrevet 11. juni 2012 #17 Skrevet 11. juni 2012 Nei, lett er det ikke, men det er mulig, ikke sant Ikke hvis man sliter med dårlig samvittighet og frykt for å være uhøflig.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 11. juni 2012 #18 Skrevet 11. juni 2012 Ikke hvis man sliter med dårlig samvittighet og frykt for å være uhøflig. Da må man rett og slett velge om man vil være høflig eller tynn. Det er mulig å takke høflig nei til gamle, pushy bestemødre og tanter også! Og hvis de blir fornærma likevel bør du bare gi faen. Helt seriøst.
Fanta Exotic Skrevet 11. juni 2012 #19 Skrevet 11. juni 2012 Ikke hvis man sliter med dårlig samvittighet og frykt for å være uhøflig. Hos mormoren min er trikset å spise utrolig sakte, og drikke glasset med brus enda saktere. For hun spør ikke om mer, så lenge det er noe i glasset/på tallerkenen. Men jeg sitter alltid med kakefatet i fanget, så det ikke ser ut som jeg har satt det fra meg, da blir hun bekymret for at det ikke var godt. Snakk mye, da rekker du ikke spise
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå