Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal til frisøren i dag! :danse:

Jeg har mørkt hår fra før av, farget med sånn man kjøper på butikken. Det jeg lurer på er om det er muligheter for at frisøren kan gå med på å avfarge håret mitt og deretter blek det litt? Håret mitt er passe slitt fra før, men det er veldig sterkt - har gått igjennom myyyye farge det siste året.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke at noen frisørsalonger går med på å avfarge og bleike håret ditt dersom det er veldig mørkt (mørkebrunt eller sort) etter at du har farget det selv med billigfarge. Greia er den at de produktene de selger i vanlige butikker sitter sykt godt og det skal mye til for at du klarer å fjerne de.

Noe annet å tenke på er at hvis du har en farge i en nyanse som er komma tre, for eksempel 4,3, så er det rødtoner i det og da vil håret ditt ganske sikkert bli gulere enn blondt.

Når jeg prøvde å få bleika håret mitt fra mørkebrunt til blondt så bad de meg vente lenge først. Når jeg først skulle avfarge og bleike det så måtte jeg gjennom to avfarginger og fire blekninger før det i det hele tatt ble i nærheten av blondt. Før dette var det orange og gult.

Når jeg gikk derfra helt platinablond/gul og jævlig så var håret mitt så porøst at biter falt av, og jeg fikk streng beskjed om at jeg ikke fikk lov til å børste håret mitt før det var gått minst en uke. Jeg fikk heller ikke dusje det. Grunnen til det? Jo, da ville hårstråa knekke og falle rett av hodet mitt.

Med andre ord: Jeg vil ikke anbefale deg å avfarge og bleke det når du har brukt en billig og mørk hårfarge i det fra før, og det i tillegg er slitt. Resultatet blir mest sannsynlig sjokkerende dårlig.

Endret av Grønnogskjønn
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat. Der ble drømmen om blondt hår igjen knust. :sukk:

Jaja, får vell takke meg til det håret jeg har fra før av! Får vell holde meg mørk.

AnonymBruker
Skrevet

Skal til frisøren i dag! :danse:

Jeg har mørkt hår fra før av, farget med sånn man kjøper på butikken. Det jeg lurer på er om det er muligheter for at frisøren kan gå med på å avfarge håret mitt og deretter blek det litt? Håret mitt er passe slitt fra før, men det er veldig sterkt - har gått igjennom myyyye farge det siste året.

tenkte dette var en tulletråd. Lo litt,når jeg så overskriften. Forklaringen er at jeg ikke hadde lesebriller på. Syns det sto: Sliter avføring på håret?

Sorry.

Så til svar. jeg har gjort det samme som deg. faget selv, ganske mørkt. Har nå lysnet det med striper. Ganske mye. Er iallefall lys. Ble ikke tat noe avfarging

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

tenkte dette var en tulletråd. Lo litt,når jeg så overskriften. Forklaringen er at jeg ikke hadde lesebriller på. Syns det sto: Sliter avføring på håret?

Sorry.

Så til svar. jeg har gjort det samme som deg. faget selv, ganske mørkt. Har nå lysnet det med striper. Ganske mye. Er iallefall lys. Ble ikke tat noe avfarging

Det trodde jeg også, eneste grunnen til at jeg klikket meg inn på tråden :fnise:

Ts: jeg har avfarget mørkt hår. Måtte gjøre det i flere omganger for det blir skikkelig ujevnt og oransje. Sist så stripet jeg det heller lysere, det gikk mye bedre og håret holdt seg sterkt og sunt, men det tok lengre tid da.

Skrevet

Du kan be frisøren om å stripe det og forklar at du har planer om å bli lys igjen en gang i fremtiden. Det tar tid, men det er bedre for håret ditt helbleking på helbleking på helbleking og farging, som er alternativet ditt...

Og ivester i en god kur med proteiner i til bruk etterpå :)

Skrevet

Avfarging og bleking sliter mye mer på håret enn vanlig farge. Du kan i verste fall ende opp med gummihår om du avfarger og bleker mye og ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...