Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har akkurat startet opp enkeltpersonsforetak og skal foreta min første fakturering! Jippi :) spennende.

Har fått anbefalt www.sendregning.no, og synes det ser veldig greit ut. Men er veldig nøye å på gjøre alt "riktig" (spesielt som har med penger å gjøre), og lurer på endel ting i forhold til mva. og andre ting.

Er det noen som vet om et sted man kan få hjelp til denne typen ting, eller en god enkeltmannsforetak-for-dummies bok? Har lest alt jeg kommer over på nettet, men det er noe motstridende oppfatninger ute å går.

Takk for all hjelp :) Gleder meg til å komme igang.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt god nytte av Frilansinfo - og til fakturering bruker jeg Conta Faktura som jeg er veldig fornøyd med.

• Liker 2
Skrevet

Gjerne ta en telefon til et regnskapsfirma så får du en del hjelp også :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor starter man ENK når man ikke engang vet slike enkle ting?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her :)

Takk for gode tips!

Og til du gledesdrepern på slutten der; alle må starte et sted vet du! ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her :)

Takk for gode tips!

Og til du gledesdrepern på slutten der; alle må starte et sted vet du! ;)

Nei, det er slike ting man burde ha undersøkt skikkelig før man i det hele tatt starter opp!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er slike ting man burde ha undersøkt skikkelig før man i det hele tatt starter opp!

TS, slapp helt av, Mr Ordentlig her overdriver så det ryker. Det er ikke mer hokus pokus enn at du setter deg inn i hva som må gjøres i løpet av en ettermiddag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, slapp helt av, Mr Ordentlig her overdriver så det ryker. Det er ikke mer hokus pokus enn at du setter deg inn i hva som må gjøres i løpet av en ettermiddag.

Å sette seg inn i hvordan man driver en virksomhet krever litt mer enn en ettermiddag.

Skrevet

Enig med AB'en over ang. Conta faktura og frilansinfo. Definitivt det beste stedet å begynne. Anbefaler også å kjøpe boken av samme karen som driver frilansino, den heter Frilans!. Der står det kjempemye nyttig.

Har selv enkeltmannsforetak og man kan lese og lese så mye man vil før man starter, men enkelte ting får man bare inn ved å rett og slett bare begynne og faktisk gjøre det i praksis. ;) Da er det jo også helt naturlig at man blir usikker og nye spørsmål dukker opp. :)

AnonymBruker
Skrevet

Å sette seg inn i hvordan man driver en virksomhet krever litt mer enn en ettermiddag.

Snakk for deg selv. Å starte opp et ENK kan enhver idiot gjøre på et par dager, det er jeg og mange jeg kjenner levende eksempler på - og vi lever alle godt av det i dag.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...