Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal fly hjem i morgen, og vil gjerne ha med meg bunaden til 17.mai.

Er litt bekymret for å ha den i kofferten, i tilfelle den skulle forsvinne. Å ha den som håndbagasje vet jeg ikke hvordan skulle fungert da jeg bare har en liten trillekoffert, å stappe bunaden nedi der gjør meg for vondt. Ellers er det jo kjipt å bære rundt på en tung kjolepose på allverdens flyplasstoalett.

Også: Går søljene gjennom sikkerhetskontroller på tross av nålene? Regner med de færreste ansatte har sett en sølje før.

(Skal ha to mellomlandinger. Flyr krosskontinentalt med et respektert flyselskap.)

Skrevet

Anyone? Pakker nå.. :sjenert:

Skrevet

Reiseforsikringen dekker ikke så store verdier i baggasje som regel.

Skrevet (endret)

Jeg har reist flere ganger med bunaden min, og jeg tar den alltid med meg som håndbagasje. Jeg tar den enten i en trillekoffert i kabinstørrelse, da putter jeg sølv og skjorte i samme koffert. Ellers har jeg også tatt den i sånn bunadspose fra husfliden, sølvet alltid i håndbagasjen og med meg inn. Ingen problemer med å ta sølvet med som håndbagasje, de skjønner jo at man ikke vil sende det i innsjekket bagasje.

Har reist både innenlands og utenlands med bunaden min.

Og som sagt over: sender du den som innsjekket bagasje, må du tegne ekstra forsikring på den. Min er iallefall verd mer enn 20 000 kr, som er det beløpet min forsikring dekker på reisegods. Vi gjorde det engang da vi var fire familiemedlemmer som reiste sammen, for å være sikker på å være sikret om alle fire bunadene skulle forsvinne. Men også da: sølvet i håndbagasjen.

Endret av reiseglad
Skrevet

Hvordan gjorde du det, TS? Jeg skal reise med bunaden min om to uker, kan ikke skjønne hvordan hele greia skal få plass i en liten kabinkoffert :S Gikk det greit med sølvet i håndbagasjen?

Skrevet

Hvordan gjorde du det, TS? Jeg skal reise med bunaden min om to uker, kan ikke skjønne hvordan hele greia skal få plass i en liten kabinkoffert :S Gikk det greit med sølvet i håndbagasjen?

Puttet bunaden i kofferten, krysset fingrene, banket tre ganger i bordet - og bunaden kom frem fint den! Sendte tilogmed søljene i kofferten, da jeg ikke tok sjangsen på at de vurderte nåla som et "våpen". Burde sikkert ha gjort det på en annen måte, men jeg hadde hverken mer tid, plass eller ressurser rett før avreise. :/

Lykke til!

Skrevet

Også: Går søljene gjennom sikkerhetskontroller på tross av nålene? Regner med de færreste ansatte har sett en sølje før.

Tror du de er dum?.. Bunadssølv går helt fint å ha med i håndbagasjen. Folk reiser da med brosjer i hytt og pine.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...