Gå til innhold

Hva er det med pusen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen har svar på dette:

Hannkatten min, 1 år, er det noe skikkelig galt med. Jeg hadde en katt til for 2mnd siden (2år) som jeg måtte avvlive da den ble skikkelig syk. :tristbla: Etter dette har den andre katten min endret adferd til de grader, og jeg ser ikke ende på dette. Han syter hele tiden, hver gang jeg kommer inn i stuen fra et rom er helvette løst. Han skraper på soveromsdøren min, og jeg vil ikke ha han i sengen, da han er endel ute og samler sammen smådyr o.l.

Han får enormt mye oppmerksomhet og kos, han er jo alt for meg!

Og nå på toppen av dette skal vi flytte til helgen. 1km fra der jeg bor nå. Hvor lenge skal jeg holde ham inne? han kommer til å grine seg fordervet! og jeg kommer til å ligge våken..Stress...

Videoannonse
Annonse
Gjest Bobler
Skrevet

Han har mistet vennen sin, derfor oppfører han seg slik. Gi han tid, ikke kjeft på han og gi han mye kos.

Når du flytter bør du minst holde han inne i 3 uker. Gjerne 4 uker når du flytter såpass kort. Pus vil sannsynligvis ta noen turer "hjem"

Det går seg til etterhvert. Kan også hjelpe med en ny pus hvis du har mulighet til det, men ikke skaff en katt bare for kattens del :) Du må også ønske, ha råd og mulighet til en katt til.

Min pus sørget vel i 6mnd da min andre døde i sommer. Spiste nesten ikke, gikk ute og mjauet hele dagen og lette etter kompisen sin. Nå er han nesten som før, men ikke helt. Men det tror jeg ikke han blir heller, de var som knoll og tott og han hadde vokst opp med "broren" sin.

Skrevet

Takk for svar :)

Det er ikke mulig å få en liten kompis, da jeg slo opp tårevåte store smiskeøyne for å ha ham med meg i leiligheten jeg flytter i :P

Det hadde nok hjulpet ja.

Men er det noen som vet hvor lenge denne vinterpelsen skal dette av, Hår OVERALT! til å med på rene håndklær.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Yepp. Med stor sannsynlighet har Bobler truffet spikeren på hodet :Nikke:

Han savner kompisen sin, stakkars liten :tristbla:

Når det gjelder vinterpels så røyter katter over en rimelig 'god' tidsperiode. Kam eller bøste vil være lurt å bruke her.

Er han langpelset eller semilanghår så gre forsiktig slik at det ikke lugger.

Er han glattpelset og korthåret så kjøp en fintannet kam og gre i vei. De fleste katter elsker å bli gredd når det ikke lugger :)

Skrevet

Får så vondt av han. Jeg koser og koser. Han er korthåret, prøver å gre med pelskam to ganger til dagen, men ser ingen ende :P

Men jeg får krysse fingrene å håper lille Ozzy liker det nye hjemmet sitt. =)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Her bor 3 korthårede som 'eier meg', og jeg grer og grer jeg også nå.

Det varer en goood stund, og det er pels ganske mange steder her også, - så du er ikke alene om å finne akttehår nærmest alle steder :fnise:

Det hører med til det ¨å eies av en katt (eller 3).

Savnet hans vil bli mindre etter hvert, ettersom tiden går. Men det er uendelig trist å høre at de sørger så hjerteskjærende :tristbla:

Det eneste du kan gjøre er å gi kos og oppmerksomhet.

- og jeg forstår at han gjene vil inn til deg om natten.... han har jo mistet vennen sin og vil nok gjerne ligge inntil deg i sengen og kjenne varmen din....

Skrevet

Ja det er helt forferdelig å høre den triste mjauingen.. Må si jeg ga etter, og pusen har fått sovet med meg, fred på natten nå :sovne:

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

:fnise:

I rest my case.....

Det er ikke så halvgærn't med en myk katt (eller tre) sovende i sengen :fnise:

• Liker 1
Skrevet

:fnise:

I rest my case.....

Det er ikke så halvgærn't med en myk katt (eller tre) sovende i sengen :fnise:

Nei det er det ikke, det er herlig å avslappende å høre malingen =)

Mitt problem er at jeg er bakterie hater, å ligger å tenker på hva han bærer på :gjeiper:

Skrevet

Uff da, kondolerer.

Katten din vil nok faktisk savne den andre pusen, for den katten du har nå, vil nok oppføre seg litt sann en stund, men jeg tror det går bort etterhvert. Han vil kanskje ha trøst av deg og slikt.

Det er vanlig å holde katten innen 2-3 uker.

Når moren min flyttet, tok det 1 uke (som er ALTFOR tidlig) og Oliver (katten hennes) var ute.

Vi trodde vi mistet han. For hun flyttet ca 8 mil fra det gamle stedet, til der hun bor nå.

Men lillejulaften, plutselig var det noen som klorte på terrase døren, og der var Oliver, som kom tilbake etter 2 uker.

men lykke til med flyttingen! :)

Skrevet

Nååå :rodmer:

Men nå er katten min borte..Eller han har vært ute i et døgn og jeg finner den ikke, den smatt ut vinduet..

Takk for det, vi har fått det kjempe fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...