HanneB Skrevet 29. januar 2004 #1 Skrevet 29. januar 2004 Når får vi egentlig den? Etter vielsen? Eller blir den sendt?
monja Skrevet 29. januar 2004 #3 Skrevet 29. januar 2004 Den får dere før dere går ut av kirken etter vielsen - sammen med Bibelen :D
Augustbrud02 Skrevet 30. januar 2004 #4 Skrevet 30. januar 2004 Vi fikk den etter vielsen, rett før vi skulle gå ut av kirken.
Tusenfryd Skrevet 30. januar 2004 #5 Skrevet 30. januar 2004 Den skal gis dere i kirken. Vi fikk vår ettersendt fordi menighetskontoret tullet lit. Men det var like greit det, en ting mindre å ta vare på den dagen.
HanneB Skrevet 30. januar 2004 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2004 Hørtes kanskje litt dumt ut det spørsmålet, men grunnen til at jeg lurte er at vi reiser rett på bryllupsreise dvs. mandag morgen. Vi skal en uke i Miami og en ukes cruise i Karibien og hvis vi da kan sende kopi av vielsesattesten til rederiet får vi en "bryllupspakke".... Kan vel kanskje høre med presten hvordan det gjøres i den kirken vi skal gifte oss....
Gjest Tex Skrevet 30. januar 2004 #7 Skrevet 30. januar 2004 Jeg har ihvertfall aldri hørt annet enn at man får den i kirken rett etter vielsen, før man går ned midtgangen....
jea Skrevet 30. januar 2004 #8 Skrevet 30. januar 2004 Man får den da vielsen er over da presten gratulerer brudeparet
Lilly16 Skrevet 30. januar 2004 #9 Skrevet 30. januar 2004 Da vielsen var over kom presten og gratulerte oss, samtidig som vi fikk utlevert vigselsattesten.
smile Skrevet 30. januar 2004 #10 Skrevet 30. januar 2004 Da vielsen var over kom presten og gratulerte oss' date=' samtidig som vi fikk utlevert vigselsattesten.[/quote'] Her også. Aldri hørt eller sett noe annet.
meta Skrevet 30. januar 2004 #11 Skrevet 30. januar 2004 Vi fikk ingen bibel, men presten ga vielsesattesten til min manns forlover før utmarsj.
monja Skrevet 31. januar 2004 #12 Skrevet 31. januar 2004 Tviler på at du rekker å sende en kopi til rederiet, for vielsesattesten blir skrevet ut samme dag som dere gifter dere....
lampeskjerm Skrevet 31. januar 2004 #13 Skrevet 31. januar 2004 Det vanlige er å gi brudeparet attesten før brudeparet går ut av kirken. I noen menigheter gir man også Bibel. Rederiet tar vel imot fax? Da er det bare å faxe attesten med en gang vielsen er overstått. Lampeskjerm
HanneB Skrevet 2. februar 2004 Forfatter #14 Skrevet 2. februar 2004 Yes, den skal faxes over så da regner jeg med at det går i orden... Snakket med en kompis som har jobbet på RCCL båter og han sa at det holdt om de hadde vielsesattesten i løpet av uka før avreise.... Han ville selvfølgelig ikke si hva "pakken" innholdt men jeg regner med at det er champagne og litt kos på lugaren (suiten) når vi kommer ombord....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå