Knu2Lav Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Hei. Jeg har leid leilighet i Oslo nå en stund. Men nå vurderer jeg å bytte leilighet pga. kostnader.. Der jeg bor nå, så har huseier satt opp en 1 års bindingstid (september - september). Og 3 mnd oppsigelse. Jeg må altså da si opp innen slutten av mai for å kunne flytte ut, hvis ikke må jeg leie i ett år til. Jeg har hørt meg litt rundt, og flere sier at dette ikke er lov. Greit nok at 1. året er det lov å ha en 9 mnd. avtale, med da 3 mnd. oppsigelsestid, som da blir 1 år. Men er dette lov utover det første året? Eller har jeg mulighet til å si opp ved en senere anledning etter at slutten av mai har kommet og gått? Legg gjerne med noen linker til offentlig dokumentasjon om der har det, kan hjelpe meg i saken min. Takk for all hjelp.. -K-
venus_ Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Hvordan er dette skrevet i kontrakten din? Sikker på at du ikke mistforstår? Det som er normalt er jo at det er et år bindingstid og deretter 3mnd oppsigelsestid når du måtte ønske å si opp.
Glitnir Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Sier som over - er du sikker på at det er sånn å forstå? Hvordan er det formulert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå