Gå til innhold

stekt sopp, sunt? Tips til oppskrifter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har oppdaget stekt champignon, før trodde jeg at jeg ikke likte sopp, men jo det gjør jeg, NAM!!

Jeg liker å steke sopp, løk, litt bacon og spise det, men det blir jo ensformig. Har dere gode tips til hvordan utvide denne sopphorisonten?

Skrevet

Har oppdaget stekt champignon, før trodde jeg at jeg ikke likte sopp, men jo det gjør jeg, NAM!!

Jeg liker å steke sopp, løk, litt bacon og spise det, men det blir jo ensformig. Har dere gode tips til hvordan utvide denne sopphorisonten?

Suppler med biff, bernais og poteter.

• Liker 3
Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Stek det sammen med ris (risen skal være kokt på forhånd). Så steker du grønnsaker du liker sammen med det. Det blir godt!

Skrevet

Sopp er også ein god måte å "drøye" kjøtt med, til dømes når du steiker kjøtdeig.

Soppstuing er heller ikkje dumt.

Skrevet

Sopp inneholder vel ikke så masse næringsstoffer at det gjør noe (med mindre jeg husker helt feil), men det smaker jo ganske godt :) Min favoritt til nå er: sopp + creme fraiche + honning + sennep. Det blir VELDIG godt! Kan brukes til f.eks pasta eller som fyll til middagspannekaker.

Gjest Violetta
Skrevet

Soppstuing. Stek sopp, gjerne med litt bacon, bland i fløte. Kok det litt inn og vips! Kjempegodt!

Skrevet

Lag en wok med sjampinjong, squash, paprika og sukkererter, i tillegg til kylling og ris eller nudler. Lag en saus på soyasaus, balsamico, honning og chili - nam :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan man lage wok i vanlig teflon stekepanne?? :D

Skrevet

Kan man lage wok i vanlig teflon stekepanne?? :D

Det går fint!

AnonymBruker
Skrevet

Du burde prøve å bake soppen! Du bare tar bort stilken, og fyller med noe fyll oppi! Jeg synes det er digg å fylle med stekt paprika med krydder og curry! :D

• Liker 2
Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg synes at sopp tilberedt noe à la dette er veldig godt. (Pølse er ikke nødvendig her da, synes jeg.) Men masse ost (mozzarella/parmesan og/eller annet), hvitløk, urter (persille, f.eks.), pluss nykvernet pepper, er fantastisk i denne sammenhengen. :)

Skrevet

Soppstuing er jo veldig godt da. Mange måter å lage det på,men jer bruker; Sopp

1 Hvitløksfedd

Rømme

Fløte

Litt olje,salt og pepper

Stek soppen med hvitløken først og en dæsj olje,tilsett så rømme og fløte. Kok opp og server når den har blitt tykk nok for din smak :)

Eller fylte sopper med bacon og brie på toppen...MMMM :)

Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg synes forresten også at stekt sopp er veldig godt i bolognesesaus.

• Liker 1
Skrevet

Du burde prøve å bake soppen! Du bare tar bort stilken, og fyller med noe fyll oppi! Jeg synes det er digg å fylle med stekt paprika med krydder og curry! :D

Fyll med hivtløkssmør!!! Og finhakket "stilk".

Skrevet

Jeg synes stekt champinjong er veldig godt i salat, i taco, på pizza og i lasagne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...