AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Har oppdaget stekt champignon, før trodde jeg at jeg ikke likte sopp, men jo det gjør jeg, NAM!! Jeg liker å steke sopp, løk, litt bacon og spise det, men det blir jo ensformig. Har dere gode tips til hvordan utvide denne sopphorisonten?
kråkefjas Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Har oppdaget stekt champignon, før trodde jeg at jeg ikke likte sopp, men jo det gjør jeg, NAM!! Jeg liker å steke sopp, løk, litt bacon og spise det, men det blir jo ensformig. Har dere gode tips til hvordan utvide denne sopphorisonten? Suppler med biff, bernais og poteter. 3
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 15. mai 2012 #3 Skrevet 15. mai 2012 Stek det sammen med ris (risen skal være kokt på forhånd). Så steker du grønnsaker du liker sammen med det. Det blir godt!
dobby Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 Sopp er også ein god måte å "drøye" kjøtt med, til dømes når du steiker kjøtdeig. Soppstuing er heller ikkje dumt.
Surriball Skrevet 15. mai 2012 #5 Skrevet 15. mai 2012 Sopp inneholder vel ikke så masse næringsstoffer at det gjør noe (med mindre jeg husker helt feil), men det smaker jo ganske godt Min favoritt til nå er: sopp + creme fraiche + honning + sennep. Det blir VELDIG godt! Kan brukes til f.eks pasta eller som fyll til middagspannekaker.
Gjest Violetta Skrevet 15. mai 2012 #6 Skrevet 15. mai 2012 Soppstuing. Stek sopp, gjerne med litt bacon, bland i fløte. Kok det litt inn og vips! Kjempegodt!
KatteLatte Skrevet 15. mai 2012 #7 Skrevet 15. mai 2012 Lag en wok med sjampinjong, squash, paprika og sukkererter, i tillegg til kylling og ris eller nudler. Lag en saus på soyasaus, balsamico, honning og chili - nam
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #8 Skrevet 15. mai 2012 Kan man lage wok i vanlig teflon stekepanne?? :D
dobby Skrevet 15. mai 2012 #9 Skrevet 15. mai 2012 Kan man lage wok i vanlig teflon stekepanne?? :D Det går fint!
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #10 Skrevet 17. mai 2012 Du burde prøve å bake soppen! Du bare tar bort stilken, og fyller med noe fyll oppi! Jeg synes det er digg å fylle med stekt paprika med krydder og curry! :D 2
Gjest Ludovie Skrevet 17. mai 2012 #11 Skrevet 17. mai 2012 Jeg synes at sopp tilberedt noe à la dette er veldig godt. (Pølse er ikke nødvendig her da, synes jeg.) Men masse ost (mozzarella/parmesan og/eller annet), hvitløk, urter (persille, f.eks.), pluss nykvernet pepper, er fantastisk i denne sammenhengen.
TheSgirl Skrevet 17. mai 2012 #12 Skrevet 17. mai 2012 Soppstuing er jo veldig godt da. Mange måter å lage det på,men jer bruker; Sopp 1 Hvitløksfedd Rømme Fløte Litt olje,salt og pepper Stek soppen med hvitløken først og en dæsj olje,tilsett så rømme og fløte. Kok opp og server når den har blitt tykk nok for din smak Eller fylte sopper med bacon og brie på toppen...MMMM
Gjest Ludovie Skrevet 18. mai 2012 #13 Skrevet 18. mai 2012 Jeg synes forresten også at stekt sopp er veldig godt i bolognesesaus. 1
Trillrund Skrevet 19. mai 2012 #14 Skrevet 19. mai 2012 Du burde prøve å bake soppen! Du bare tar bort stilken, og fyller med noe fyll oppi! Jeg synes det er digg å fylle med stekt paprika med krydder og curry! :D Fyll med hivtløkssmør!!! Og finhakket "stilk".
-Fisken- Skrevet 20. mai 2012 #15 Skrevet 20. mai 2012 Jeg synes stekt champinjong er veldig godt i salat, i taco, på pizza og i lasagne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå