AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Har tidligere vært her inne og søkt råd angående sekretærjobb. Jeg uttrykket mitt ønske om å jobbe som det, men at jeg dessverre ikke hadde relevant erfaring. Virket ganske håpløst, men etter hjelp fra spesielt en fantastisk bruker her inne, tok jeg sjansen og søkte på alt jeg kom over. Nå har jeg jammen meg blitt innkalt til intervju også!! Problemet er bare at jeg nå er liiivredd for å si noe feil! Jeg har ingen av de formelle kvalifikasjonene de er ute etter, så sier seg selv at jeg må skille meg ut. Dere som jobber som personalansvarlige, hva ser dere etter? Stillingen er forøvrig som sekretær som dere sikkert skjønte Åå, min store drum er muuuligens i ferd med å gå i oppfyllelse, men tenk om den glipper??
dk73 Skrevet 15. mai 2012 #2 Skrevet 15. mai 2012 Litt vanskelig å gi deg råd på ha du skal si siden jeg ikke har sett stillingsannonsen, men vær deg selv i intervjuet og de kvalifikasjonene som du ikke har som de søker etter sier du at kan lære og at du er veldig lærevillig og står på. Vise dem skikkelig at du er gira på jobben Her er noen tips uansett: http://www.dinside.no/837195/vil-du-gjore-et-godt-inntrykk-paa-jobbintervjuet Lykke til
Aggie78 Skrevet 15. mai 2012 #3 Skrevet 15. mai 2012 Tusen takk! Det står at det er arkivering, møtebooking o.l. De krever egentlig erfaring eller bachelor. Har aldri hatt lyst på noe i mitt liv som jeg har det!
shoppedilla Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 "Det kan jeg dessverre ikke, men jeg har alltid lært veldig fort så jeg vil ikke tro at det er noe problem!" Det har alltid jeg sagt i intervju når det gjelder ting jeg ikke kan, men så er det sant også. Aldri slått feil heller Også legger du bare vekt på alt du kan, at du er flink med folk og ikke redd for å spørre.
Aggie78 Skrevet 15. mai 2012 #5 Skrevet 15. mai 2012 Det var eg godt tips! Det teller vel også litt at jeg har blitt tilkalt også tenker jeg? Da må jeg jo iallefall ha en liten sjans? Jeg er så spent. Klarer ikke å tenke på noe annet! Er så redd for å ikke få den! Det er forresten gjennom et bemanningsbyrå. Betyr det at jeg er nødt til å gå på et nytt intervju hos selve selskapet også? Noen som vet hvordan det fungerer?
shoppedilla Skrevet 15. mai 2012 #6 Skrevet 15. mai 2012 Selvsagt er det et veldig godt tegn å bli kalt inn til intervju! Litt sommerfugler i magen er bare bra for det skjerper deg... Jeg var en gang på intervju hos bemanningsbyrå og da måtte jeg også inn på intervju med firmaet. Jeg ble kalt inn til intervju nr 2, men takket nei da jeg fikk tilbud i en mer spennede jobb. De fleste firmaer som søker sekretær bruker bemanningsbyrå. Jeg pratet med pappa om det, men husker ikke om han sa noe om 2 intervjuer.. I firmaet han jobber i bruker de nemlig bemanningsbyrå for å få sekretærer..
Azure Skrevet 15. mai 2012 #7 Skrevet 15. mai 2012 Når du registrerer deg hos et bemanningsbyrå blir du invitert der på et generelt intervju(jeg har i hvert fall alltid blitt det) så kan du søke på jobb og de sender et antall kandidater videre til firmaet som søker sekretær i ditt tilfelle. De får en tilbakemelding på hvem de er interesserte i også får du jo eventuelt et intervju med firmaet du skal ha jobben hos. Det er i hvert fall det jeg har opplevd til nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå