AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Jeg er bare seksten, men huden min har gått gjennom mye. Nå ser den helt forferdelig ut! Kviser, nupper, sorte prikker, hvite prikker og ikke minst: arr. Både lyserøde, mørkerøde og søkk i huden. Sminke dekker ikke godt nok til og jeg har brukt flere titusener i håpløse forsøk på gode produkter. Føler for å gi opp, bare la meg selv forfalle. Blir det noen gang bedre? Eller må jeg leve med dette resten av livet? :/
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Nei, synes det er utrolig flaut Burde jeg kanskje gjøre det? Hva kan en hudlege gjøre?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Hvilke produkter har du brukt og hvordan har du brukt dem?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Alt fra billigmerkene som Nivea for noen år siden da jeg ikke visste bedre til Decleor som jeg har brukt i et halvt år nå. Har rens, toner, fuktighetskrem og nattkrem som jeg bruker en gang om dagen, om kvelden etter å ha fjernet sminken.
Miah Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Nei, synes det er utrolig flaut Burde jeg kanskje gjøre det? Hva kan en hudlege gjøre? Jeg sliter også med uren hud og skulle ønske jeg hadde oppsøkt lege tidligere. Var hos legen i dag og fikk henvisning til hudlege, håper jeg endelig kan få fikset problemene mine nå. Du er 16, jeg er 19. Huden min har ødelagt så utrolig mye for meg, si at nok er nok og få deg en time hos legen! Synes egentlig det er flauere å gå til legen om hjelp enn det kommer til å være å gå til hudlegen. Han/henne spesialiserer seg tross alt på nettopp hud og har nok sett det jeg har mange ganger før, i motsetning til en allmennlege som... ser absolutt alt av alt slags merkelige greier. Jeg brukte også Garnier/Nivea og slikt tull da jeg var yngre, gikk så over til Decleor, MD formulations og Matis uten at problemene forsvant. Prøvde nattlysolje, men alt det gjorde var å gjøre huden min mindre tørr. Har nå gått litt bort i fra de "typiske merkene" og velger heller merker som er litt billigere (men fortsatt 1000x bedre enn Garnier osv), nettopp fordi produktene gjorde såpass lite for meg at det å betale flere 1000 i året for dem blir tull for meg. Har f.eks byttet ut Decleor Hydra Floral fuktighetsmaske med NUX sin... I ALLE FALL. Dette kan du gjøre noe med! Det første du gjør i morgen er å ta en telefon til fastlegen din for å ordne en time. Det tar ikke lang tid, alt legen min gjorde var å spørre et par spørsmål (hvor lenge jeg har hatt problemene, om det blir værre den ene gangen i måneden, hva jeg har prøvd og hva jeg ønsker å prøve) og ta litt på huden, men det tok maks 12 min.
terri Skrevet 15. mai 2012 #7 Skrevet 15. mai 2012 Oppsøk lege! Jeg tror ikke du vil få henvisning til hudlege uten å ha prøvd respetbelagte alternativer som fastlegen din har skrevet ut. Du kan selvfølgelig gå til privat hudlege, men dette er endel dyrere, men ventetiden er og mye kortere. Jeg synest det er mye mer flaut å gå rundt med dårlig hud, så jeg var overlykkelig da jeg endelig fikk time hos hudlegen Jeg har hatt problem med huden siden jeg var 13-14 år. Gikk til legen og fikk resepter, men produktene hjalp egentlig ikke noe særlig. Først nå i en alder av 21, fikk jeg henvisning til hudlege, og først nå ser jeg lyset i tunellen. Husk at mye sminke og dårlige hudpleieprodukt kan bidra ganske krafitg til å gjøre huden verre. Det eneste merket jeg har hatt noe forbedring av er MD formulations, men jeg ble ikke på langt nær bra.
Katniss Skrevet 15. mai 2012 #8 Skrevet 15. mai 2012 Dianette p-piller var det beste som har skjedd huden min. MD, Decleor, Matis og alt det andre hjalp meg ikke.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #9 Skrevet 15. mai 2012 Tusen takk for svar, dere Jeg har nettopp begynt på p-piller, er på mitt første brett, hvor lang tid vil det ta før jeg kan bytte til Diane? Og må det skrives ut av legen? For jeg gikk til helsesøster, og den var ikke på listen over alternativer. Likevel er det arrene som er verst for meg. Finnes det håp for det?
Katniss Skrevet 15. mai 2012 #10 Skrevet 15. mai 2012 Tusen takk for svar, dere Jeg har nettopp begynt på p-piller, er på mitt første brett, hvor lang tid vil det ta før jeg kan bytte til Diane? Og må det skrives ut av legen? For jeg gikk til helsesøster, og den var ikke på listen over alternativer. Likevel er det arrene som er verst for meg. Finnes det håp for det? Kun lege kan skrive uten Diane fordi den er ikke p-pille, men mer pille mot acne som tilfeldigvis har prevensjonseffekt. Hvis det ga noen mening... Du kan bestille time hos fastlegen med en gang.
Gjest BabyBlue Skrevet 15. mai 2012 #11 Skrevet 15. mai 2012 Arr kan fikses gjennom syrepensling/laserbehandling av et slag. Men anbefaler deg å få bukt med kvisene før du gjør noe med arrene. Gikk selv til hudlege etter å ha prøvd ALT og fikk utskrevet isotretinoin. Det var redningen, og selv om det var en hard kur angrer jeg ikke i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #12 Skrevet 15. mai 2012 Jeg lurer på det samme - vil huden noen gang bli i nærheten av perfekt etter å ha hatt dårlig hud i årevis? 1
asilje Skrevet 15. mai 2012 #13 Skrevet 15. mai 2012 (endret) Hei! Prøv ut Obagi Nuderm eller clenziderm fra Obagi. Det er eksepsjonelt bra på både kviser og kvisearr, jeg anbefaler virkelig å prøve det ut. Nuderm er et knalltøft program, mye flassing og sår hud, men man får en fantastisk hud. Endret 14. februar 2015 av asilje
frøkna Skrevet 15. mai 2012 #14 Skrevet 15. mai 2012 Jeg lurer på det samme - vil huden noen gang bli i nærheten av perfekt etter å ha hatt dårlig hud i årevis? Jeg er ingen ekspert, men jeg vil tro at veldig skadet hud aldri blir helt perfekt igjen, men med riktig hjelp vil man ha stort bedringspotensiale!
Øydis Skrevet 15. mai 2012 #15 Skrevet 15. mai 2012 Få en legetime så snart som mulig. Noen er heldige og blir bedre kun av hudpleieprodukter, andre må gå hardere til verks. Du er bare 16, og dette kan fortsette i mange år om du ikke får bukt med det. Arr blekner med tiden, men selv sitter jeg med litt søkk i huden her og der etter alle arrene. Den er ikke jevn og fin overalt, men i det minste har den stort sett bare en farge! Kvisene må bort før du kan begynne å tenke på å fikse arrene. Legen din kan svare på det med p-pillene. Fint at du renser huden for sminke om kvelden. Rens den gjerne om morgenen også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå