Gå til innhold

Bordplassering av svigermor

Fremhevede innlegg

Skrevet
Og mht forlovere...Vi hadde E-formet bord' date=' og hadde forloverne sittende innerst ved midt-streken i Een, tvers overfor oss. På den måten hadde vi direkte kontakt med dem under hele middagen, mens de holdt taler - og DET var koselig, i forhold til dersom de hadde sittet ved siden av oss, helt bortenfor foreldre og besteforeldre....[/quote']

Det er vår plan også... Vil jo gjerne ha dem nær oss siden de er slik en viktig del av dagen...

Når det gjelder foreldre og sånn er det litt vanskelig. Mine foreldre er skilt og jeg har verdens beste stefar. Jeg er så glad i ham og han er som en ekstrapappa i grunnen. Derfor synes jeg det er så feil at han blir såpass degradert...

Derfor vil vi ha det slik at min foreldre sitter ved siden av oss, hans foreldre utenfor dem og steforeldrene mine utenfor der igjen. Hvis vil skulle ha hatt hvert vårt foreldrepar ved siden av oss og opprettholdt (mann-dame-mann-dame-formen) hadde stepappa blitt degradert til plass 4 fra oss i stedet for plass 3 nå...

Og hva skal jeg egentlig gjøre med småsøstrene mine på 5 og 7 år. De er veldig mammadalter (min fars barn så de er mammadalter til pappas kone) så de må nok sitte ved siden av mammaen sin... Går det ann?

*forvirret av mindre* :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal også ha forloverne innerst i midten på E`en og søksnene våre rett utenfor der....

Skrevet

Det er det jeg har sett også. På østlandet. Men det er jo dere som gifter dere og da bør det være dere som bestemmer også.

Jeg er også fra Østlandet og har adri sett det slik. To familier blandes. Foreldrene har hverandre derfor ikke til bords. (Slik var det eks i kronprinsbryllupet, de følger nok etiketten ganske bra vil jeg tro). Første dans preges også av dette.

Hvor forloverne sitter varierer mer, men de har alltid sittet nærmere brudeparet enn besteforeldrene. Ofte har jeg sett de bli plassert ovenfor hvernadre inntil brudeparet, hvis man har E-bord.

Skrevet
Dette var et spørsmål om hva som er rett i forhold til skikk og bruk, og i følge skikk og bruk skal ikke gifte par sitte sammen i selskap, ei heller bryllup. Det er ingen vits i å angripe meg fordi jeg sier det, for sånn er det faktisk! At mange er uenige i det har vi sett i uendelige diskusjoner her inne, og det viser seg altså at mange unge helst vil sitte sammen med mannen eller samboeren. Som jeg også skrev så gjør man selvfølgelig akkurat som man selv ønsker, også i forhold til dette. De som lar par sitte sammen gjør det jo ikke fordi de tror det er skikk og bruk, men fordi de vil gjøre ting på sin egen måte.

Vær derfor så vennlig å ikke gjøre dette til en diskusjon om å splitte par eller ikke, for det har ingenting her å gjøre.

Kjære deg! Dette var da ikke et angrep på deg, men på "regelen" om man kan kalle det et angrep. Jeg syns den "regelen" er en dum regel, og det var det eneste jeg ville si. Jeg er fullt klar over at det er skikk og bruk. Om du tok det som et angrep så var jo det synd! Men, når man diskuterer en sak inne i et slikt forum som dette, så må man jo regne med at det kan bli diskusjoner litt utenfor tema.

Skrevet

Vi skal ha mine foreldre på min side og hans ved siden av han. Deretter blir det forlovere med partner før søsken og så "nedadstigende"

Skiter i hele regelverket her jeg. Partnere skal få sitte sammen, men vi blander annenhver dame - mann............

Skrevet
Vi skal ha mine foreldre på min side og hans ved siden av han. Deretter blir det forlovere med partner før søsken og så "nedadstigende"

Skiter i hele regelverket her jeg. Partnere skal få sitte sammen, men vi blander annenhver dame - mann............

Det gjør vi også, ellers kan det jo kanskje bli litt kjedelig :)

Skrevet

Kjære deg! Dette var da ikke et angrep på deg, men på "regelen" om man kan kalle det et angrep. Jeg syns den "regelen" er en dum regel, og det var det eneste jeg ville si. Jeg er fullt klar over at det er skikk og bruk. Om du tok det som et angrep så var jo det synd! Men, når man diskuterer en sak inne i et slikt forum som dette, så må man jo regne med at det kan bli diskusjoner litt utenfor tema.

Og da må noen få si at de er uenige med deg, og noen må få si at de er enige med deg, og med akkurat denne diskusjonen så tar det fort førti sider med innlegg her inne. Ser at du er ny her inne, men søk så ser du! Ville rett og slett stoppe den diskusjonen fordi det ikke er det som diskuteres i denne tråden. Start heller en ny tråd om du har noe på hjertet.

Skrevet

Iflg min skikk-og-bruk-bok står det at brudens mor skal sitte ved siden av brudgommen og med brudens far, og omvendt. Selv gjør vi som vi vil :).

Skrevet

Og da må noen få si at de er uenige med deg, og noen må få si at de er enige med deg, og med akkurat denne diskusjonen så tar det fort førti sider med innlegg her inne. Ser at du er ny her inne, men søk så ser du! Ville rett og slett stoppe den diskusjonen fordi det ikke er det som diskuteres i denne tråden. Start heller en ny tråd om du har noe på hjertet.

Beklager så mye, jeg visste ikke at det fantes vaktmestere her inne som bestemmer hva jeg skal skrive i mine innlegg. Skal nok passe meg neste gang.

Skrevet

Oj, oj, oj. Noen som har stått opp på feil side av sengen i dag?

Det jeg syntes er viktig, er at man plasserer par ved siden av hverandre. Eller hvertfall kjentfolk sammen. Hvorfor skal man splitte disse? Alltid kjekt å ha en "å lene seg" mot dersom konverseringen skulle stoppe opp. I mitt bryllup inviterer jeg familie og venner i håp om at alle skal kose seg. Ikke i håp om at folk får seg nye bestevenner etter festen (satt litt på spissen). Så de som går godt sammen plasseres sammen. At noen skal føle seg utilpass i vårt bryllup er uaktuelt. Bryllupet skal jo huskes med gode tanker...håper da vi :wink:

Min samboer og jeg har alltid sittet sammen i de bryllupene vi har vært i, og jeg må si det har vært ekstra deilig å lete etter hånden hans når rørende ord blir nevnt i talene :wink:

En liten avsporing her kanskje, men innerst inne så er vi nok enige alle sammen. I dagens samfunn tror jeg det ikke er mange som følger "regelen" til punkt og prikke. Man gjør vel rett og slett som man vil :D

Skrevet
Oj, oj, oj. Noen som har stått opp på feil side av sengen i dag?

Det jeg syntes er viktig, er at man plasserer par ved siden av hverandre. Eller hvertfall kjentfolk sammen. Hvorfor skal man splitte disse? Alltid kjekt å ha en "å lene seg" mot dersom konverseringen skulle stoppe opp. I mitt bryllup inviterer jeg familie og venner i håp om at alle skal kose seg. Ikke i håp om at folk får seg nye bestevenner etter festen (satt litt på spissen). Så de som går godt sammen plasseres sammen. At noen skal føle seg utilpass i vårt bryllup er uaktuelt. Bryllupet skal jo huskes med gode tanker...håper da vi :wink:

En liten avsporing her kanskje, men innerst inne så er vi nok enige alle sammen. I dagens samfunn tror jeg det ikke er mange som følger "regelen" til punkt og prikke. Man gjør vel rett og slett som man vil :D

Har stått opp på riktig side jeg :)

Skrevet

På min ene side: PAPPA'n min :P og ved siden av han, svigermor.

Ved siden av min bedre halvdel: Hans far og min mamma.

Vi har også diskutert og blande par på resten av bordet. Vet dette er litt dristig men den gjengen som kommer i vårt bryllup er enten felles kjente, familie og har møtt hverandre ved mange sammenkomster tidligere. Og de fleste av de har felles innteresser. Fotball. så det blir en kveld med høy partyfaktor vet jeg. Regner med vi blir rundt 100 stk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...