Gjest Gjestinnen Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 En mann byttet tampong på en sovende kvinne, noe som selvsagt må anses for å være voldtekt. Han ble da også dømt for voldtekt. Men nok en gang ser vi hvor mildt man ser på voldtekt her til lands. Latterlige 2,5 år fikk han.... Link Det er rett og slett trist, og etter min mening burde han MINST ha fått minst 15 års fengsel. Men det er vel som vanlig viktigere å ta dem som snyter på skatten.....
Gjest Hordaland85 Skrevet 15. mai 2012 #2 Skrevet 15. mai 2012 Jeg kjenner denne personen, han er en ufyselig ekkel person. han har flere ganger blitt anklaget for voldtekt. Håper anken blit avvist
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #3 Skrevet 15. mai 2012 15 år for å bytte tampong på en sovende kvinne? Hahaha.....
Chloe- Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 (endret) Leste denne saken, og det var SÅ mange ting jeg hengte meg opp i. - Hvordan visste han i det hele tatt at hun hadde tampong? Allerede her må han jo ha krysset grenser. - Burde de andre "tilskuerne" regnes som medskyldige? Hva med de som hang henne ut på internett? Jenta sa jo at hun ikke var det var hendelsen som krenket henne mest, men ryktene etterpå. Når skal vi få lovverk mot internettmobbing? - Hvis han virkelig er en fæl person som ville gjøre seksuelle handlinger mot jenta, hvorfor nøye seg med et tampongbytte? Er han en voldtektsmann i ordets rette forstand, eller bare en idiot som gikk altfor langt? - Jeg var av oppfatning at gutter skydde mensen som pest. Har vi misforstått eller er han et enkeltilfelle? - Tilslutt funderte jeg på om jeg kunne ha byttet en tampong på en venn som hadde stort behov? (Vet dog at han sannsynligvis IKKE gjorde det for å dekke hennes behov, misforstå meg rett) I utganspunktet er svaret mitt et veldig rungende NEI. Hvertfall ikke på en omtrent bevissløs person som ikke samtykker, uansett hvor nære venner vi er! Av den enkle grunn av at jeg ikke ville at noen skulle gjort det på meg. Så begynte jeg å fundere på om jeg kunne gjort det om personen var bevisst. Om en NÆR venn hadde blitt lam for eksempel. Da blir situasjonen ganske annerledes, og jeg kunne muligens utført det på lik linje med alt annet hygienisk stell. Forskjellen er samtykket: Handlingen er jo ikke seksuell i seg selv. Sååh.. Interresant sak. Jeg har min dypeste medfølelse for jenta som gikk gjennom denne ydmykelsen. Endret 15. mai 2012 av Chloe-
Gjest Liss`pia Skrevet 15. mai 2012 #5 Skrevet 15. mai 2012 Leste denne saken, og det var SÅ mange ting jeg hengte meg opp i. - Hvordan visste han i det hele tatt at hun hadde tampong? Allerede her må han jo ha krysset grenser. - Burde de andre "tilskuerne" regnes som medskyldige? Hva med de som hang henne ut på internett? Jenta sa jo at hun ikke var det var hendelsen som krenket henne mest, men ryktene etterpå. Når skal vi få lovverk mot internettmobbing? - Hvis han virkelig er en fæl person som ville gjøre seksuelle handling mot jenta, hvorfor nøye seg med et tampongbytte? Er han en voldtektsmann i ordets rette forstand, eller bare en idiot som gikk altfor langt? - Jeg var av oppfatning at gutter skydde mensen som pest. Har vi misforstått eller er han et enkeltilfelle? - Tilslutt funderte jeg på om jeg kunne ha byttet en tampong på en venn som hadde stort behov? (Vet dog at han sannsynligvis IKKE gjorde det for å dekke hennes behov, misforstå meg rett) I utganspunktet er svaret mitt et veldig rungende NEI. Hvertfall ikke på en omtrent bevissløs person som ikke samtykker, uansett hvor nære venner vi er! Av den enkle grunn av at jeg ikke ville at noen skulle gjort det på meg. Så begynte jeg å fundere på om jeg kunne gjort det om personen var bevisst. Om en NÆR venn hadde blitt lam for eksempel. Da blir situasjonen ganske annerledes, og jeg kunne muligens utført det på lik linje med alt annet hygienisk stell. Forskjellen er samtykket: Handlingen er jo ikke seksuell i seg selv. Sååh.. Interresant sak. Jeg har min dypeste medfølelse for jenta som gikk gjennom denne ydmykelsen. Skriver under denne!! Det er forøvrig latterlig lav antall års fengselstraff for voldtekt i Norge. Jeg blir helt kvalm. Det samme med pedofelisaker. Makan!!
Gjest Kim Skrevet 15. mai 2012 #6 Skrevet 15. mai 2012 15 år for å bytte en tampong? Tør jeg spørre hva du da mener er riktig straff for f.eks mord?
kråkefjas Skrevet 15. mai 2012 #7 Skrevet 15. mai 2012 Her har vi et godt eksempel på hvorfor kvinner ikke skal bestemme strafferammer. Det er alt for følelsesstyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå