frkmammatil3 Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Hvilket brød spiser dere? Evt baker dere selv? Jeg har mer eller mindre gått over til knekkebrød nå, fordi jeg kjøper ikke supergrovt brød til barna, og velger da heller å kjøpe brød de vil ha, også spiser jeg knekkebrød. Men jeg kunne tenkt meg et godt og sunt brød som jeg kan spise innimellom
i_hate_fat Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Mesterbakerens Grovbrød fra Rema er ganske så sunt tror jeg, inneholder vel over 90% fullkorn eller noe, også metter det veldig bra. Ikke det mest velsmakende brødet, men helt kurant. Ellers er jeg selv veldig glad i Byggbrødet fra Mesterbakeren, det er over 75% fullkorn, og utroooolig godt og mykt! Men tror ikke det er så supersunt, men knallgodt. Jeg sliter litt med å styre meg da, siden det er så godt :-) Ellers kan du jo bake selv, bruk grovt sammalt fin hvete, havregryn, rugmel, frø, kli etc - bare pass på at det faktisk hever! 1
Gjest Nanne70 Skrevet 15. mai 2012 #3 Skrevet 15. mai 2012 Solsikkebrød fra Mestemacher, hjemmebakt rugbrød (Møllerens) eller proteinbrød. Spesielt proteinbrød er veldig mettende, så man klarer seg med små mengder.
Gjest Solsmil Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 Jeg spiser ikke så mye brød, fordi jeg ikke er så fryktelig glad i det. Jeg spiser litt knekkebrød innimellom, men det er og lite. Når jeg spiser brød, så er det ikke noen spesielle typer, men ofte vanlige, halvstekte, grove brød (som jeg selvsagt steker først da).
vogue90 Skrevet 15. mai 2012 #5 Skrevet 15. mai 2012 Fedons lavkarbobrød og Ingers superrug/Ingers speltbrød er veldig gode og mettende:) 1
frkmammatil3 Skrevet 15. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2012 Hvor får man kjøpt Fedons lavkarbo brød da? Var litt forskjellig her da.. jeg kommer nok til å spise mest knekkebrød, men for å ikke bli lei kan det være greit med en skive av og til. Ingers Rugbrød har jeg smakt, og det er jo greit, men veldig dyrt da.
vogue90 Skrevet 15. mai 2012 #7 Skrevet 15. mai 2012 Både Rema og Meny pleier å ha Fedon- brødet, men koster godt over 10 kroner mer på Meny. Det virker ikke like grovt som Ingers, så det er kanskje noe barna ville likt også.
KaDust Skrevet 15. mai 2012 #8 Skrevet 15. mai 2012 Nå skal jeg ikke ned i vekt, men jeg har gått ned en del i vekt og spiser nå generelt sunt og trener for å opprettholde hva jeg har oppnådd. Jeg lager enten brød selv, eller så spiser jeg gjerne brød av bygghvete, rug og spelt. Ellers er müslibrød UTROLIG godt og sunt (men det er kanskje litt dyrt).
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #10 Skrevet 15. mai 2012 Selv lager jeg ketolyse brød. Første gang jeg spiste dette tenkte jeg, hvordan i alle dager skal jeg i det hele tatt få spist det. Men sta som jeg er, ga jeg ikke opp og nå syntes jeg det er godt. Mursteinsbrød Ingredienser 3 dl (en boks) Cottage Cheese 7 egg ½ ts salt 100 g kruskali 100 g sesamfrø 200 g linfrø ½ dl matolje (Her kan du også ha en neve med forskjellige typer frø man liker, men pass på mengden). Kjøp enten ferdig malte linfrø eller gjør det selv med. Bland alt godt sammen i en bolle og fordel det i en brødfor MED papir. Deigen blir ganske fast og jeg pleier alltid å presse det godt sammen slik at brødet blir fast og ikke faller fra hverandre senere. Stekes i 2 - 2 1/2 time på 190 grader. Avkjøles på rist over natten. Skjær brødet i skiver og sleng alt i frysa. Ta opp en skive når du trenger det. Kan fint tines i micro eller brødrister. Brødet i seg selv er forholdsvis fuktig inni, og hvis det ikke fryses så vil det mugne raskere en vanlige butikk brød.
Gjest *Maja* Skrevet 15. mai 2012 #11 Skrevet 15. mai 2012 (endret) Er selv fan av Ryvita knekkebrød, men de dagene jeg vil ha brødmat så klæsjer jeg sammen litt grovbakstmel, solsikkeolje, Natron og vann og 17 minutter etter har jeg nybakt rundstykke Endret 15. mai 2012 av *Maja*
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #12 Skrevet 16. mai 2012 Er selv fan av Ryvita knekkebrød, men de dagene jeg vil ha brødmat så klæsjer jeg sammen litt grovbakstmel, solsikkeolje, Natron og vann og 17 minutter etter har jeg nybakt rundstykke Hmmm, dette må prøves. Hvor mye tar du av det forskjellige? Er det noe som heter grovbakstmel på butikken?? Og det smaker godt, metter og er ikke for tungt?? HURRA!! Jeg elsker rundstykker og supert om det finnes et sunt alternativ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå