Gå til innhold

STORE bryster, problemer med svette og sår mellom hud

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Moren min har kjempestore bryster. Problemer oppstår når det danner seg store røde sår mellom brystet og huden under, om dere skjønner? Hun er snart 60 år så de henger jo en del da :sjenert: Jeg vet ikke hva jeg skal råde henne til, noen her som vet hva en kan gjøre? De gnisser mot hud, selv med BH skjer det, og når hun svetter der blir det rødt og iltert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Talkium? :)

AnonymBruker
Skrevet

Vil det tørke ut sårheten? Er det bare å drysse på talkum og la det være sånn?

Gjest Annaires
Skrevet (endret)

Potetmel. Funker på samme måte som talkum, bare du slipper den grusomme lukten. Bare å "smøre"/drysse på.

Eller så hår det jo Ann å ha tynne kompresser under brystene.

Endret av Annaires
Skrevet

Talkum. Er det eneste jeg kan komme på som kan hjelpe.

AnonymBruker
Skrevet

Lukter talkum vondt? Er potetmel bedre? Skal videreføre alle tips, tusen takk :)

Skrevet

Vil det tørke ut sårheten? Er det bare å drysse på talkum og la det være sånn?

Bare å drysse på ja. Det vil holde det tørt, sånn at såret kan gro, og det slutter og gnisse.

(Bare en tanke, kanskje zinksalve kan fungere?)

Gjest forvirretvegglus
Skrevet

Å bruke deodorant på hud områdene er veldig efektivt.

Er det åpne sår må det brukes en uten alkohol.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje lurt å høre med lege i tilfelle sopp? Da kan man benytte canestenkrem i tillegg til kompresser slik at det ikke bli klamt der det er hud mot hud. Jobber i hjemmesykepleien og der oppstår dette rett som det er med enkelte brukere. Om det ikke er sopp kan man benytte talkum/potetmel og kompresser :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for enda flere råd, noterer meg ned alle sammen :) :)

AnonymBruker
Skrevet

Små barn får jo zinksalve i rompa om de er såre, og jeg har brukt zinksalve da jeg er liten periode i livet slet med sår i rompa pga diare ... Det var godt!

En annen gang hadde jeg gnagsår mellom rumpeballene, og Zinksalve var lindrende og deilig ...

Så jeg vil anbefale å vaske problemområdet først, deretter tørke godt. Dette må gjøres hver dag, gjerne morgen og kveld. Det må dere finne ut av hva som er best.

Når det er helt tørt kan du føre på Zinksalve. Det gjør ingenting om det blir et litt tykt lag. Så kan dere legge på sånne pompressorer som dere kjøper på apoteket. Det skal hjelper å skille at puppen forverrer problemet ytterligere. :)

Gjest Nanne70
Skrevet

Hun kan jo evt høre med fastlegen sin om muligheten til å få dekket brystreduksjon, hvis hun er interessert i det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ville sette om jeg kunne få en bedre BH. En skikkelig god bh som passer ordentlig gjør jo at huden ikke gnisser eller er i kontakt. Mulig man må opp i en ekstremstørrelse da, og det kan være vanskelig for mange, men det er verdt det. Jeg har store bryster selv, og de henger, men så lenge jeg har bh på, er det ingen kontakt mellom brystene og resten av kroppen. Jeg har derfor aldri hatt sår eller sopp eller andre plager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...