AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Jeg regner meg selv fremdels som en nybegynner på vektnedgang, så jeg har et lite spørsmål til dere: Jeg har de siste 2 mnd spist ca 1500 kalorier hver dag og hatt en fin vektnedgang på alt fra 200 gram til 700 gram i uken. Har skeiet ut med en øl her og litt sjokoladekake der, men det unner jeg meg :-) Jeg trener også. I dag har jeg jogget i 45 minutter, noe som tilsvarer ca 500 kalorier. Har følt meg veldig sulten i dag, og har spist ca 1900 kalorier. Mitt spørsmål: De dagene man trener, skal man helst ikke "spise inn" de kaloriene? Eller bør man helst det? Kroppen min skreeek etter mat, og jeg gav den sunn og fornuftig mat :-) Takk for svar!
Envy Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Jeg har ikke så god peiling på slanking, men den perioden jeg slanket meg spiste jeg mellom 1000 og 1300 kcal daglig (ja, vet det er altfor lite), men spiste litt mer på treningsdager (kanskje 1500). Vil ikke tro det er lurt å spise inn alt du har trent bort.
Marimma Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Det er ikke slik at du kun bruker 500 kalorier. Forbrenningen din er høyere også i tiden etter trening, med effekt i opptil 48 timer. Det er veldig lurt å spise minst halvparten av estimert kaloriforbruk ekstra på treningsdager.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #4 Skrevet 15. mai 2012 Jeg har ikke så god peiling på slanking, men den perioden jeg slanket meg spiste jeg mellom 1000 og 1300 kcal daglig (ja, vet det er altfor lite), men spiste litt mer på treningsdager (kanskje 1500). Vil ikke tro det er lurt å spise inn alt du har trent bort. Hvorfor svarer du når du a) ikke har god peiling og b) selv spiste for lite?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 6. juni 2012 #5 Skrevet 6. juni 2012 Bumper denne tråden opp! Dette er så forvirrende!
Gjest *Maja* Skrevet 6. juni 2012 #6 Skrevet 6. juni 2012 (endret) Om du spiser 1500 kalorier uten trening og har en fin vektnedgang, så skal du spise mer de dagene du trener ellers blir kaloriunderskuddet for stort Endret 6. juni 2012 av *Maja*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå