Saeria Skrevet 29. januar 2004 #1 Skrevet 29. januar 2004 Vet at det er noen som har lagt inn silikon her på KG, men er det noen som har lagt inn saltvann. Jeg har i mange år hatt et lite ønske om å gjøre noe med mine små veninner under haka, og kunne ikke tenke meg silikon. I USA, silikonets fødeland, bruker de nesten bare saltvannsinnlegg. Det er hvertfall det jeg har hørt. Husker ikke hvor jeg hørte det. Faktum er jo at over halvparten av alle innlegg lekker etter ti år, og jeg ønsker ikke silikon i kroppen. Saltvann er naturlig og absorberes uten noen risiko.. Dere som har saltvann..hvordan har puppene deres det i dag. Kjennes de naturlige ut.. skvulper det? :oops: Hvordan la de innleggene inn i kroppen? Under brystet, via vorten eller armhulen? Hvor opererte dere dere? Hva kostet det? Var det medisinske personellet flinke med å gi info, og var de greie å ha med å gjøre? Ble mange spørsmål... Håper på svar. :D
Gjest Niniel Skrevet 29. januar 2004 #2 Skrevet 29. januar 2004 Uansett om det er saltvann eller silikon inni innleggene så er det et skall av silikon utenpå, så silikonet slipper du ikke unna, dessverre.. Jeg tror heller ikke at det er særlig stor risiko for at silikon skal lekke ut i kroppen, for det dannes jo en arrhinne rundt innleggene som stenger inne alt, selv om det skulle gå hull på selve silikonputene. Her i Norge er saltvann lite brukt, mest fordi silkon føles mer naturlig - sa kirurgen min i hvert fall
Saeria Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2004 At skallet er av silikon er jo greit nok. Det visste jeg. :D Det er bare det at jeg har litt vanskelig for å se for meg at det løsner skallbiter av innlegget. At det kan revne, ja.. Jeg har snakket med en del folk og det er utrolig hvor forskjellige meninger folk har om hva som kjennes mest naturlig. At legen sier at silikon er like lite farlig som alt annet er og en ting. Det er sikkert like lite farlig som å gå langs fortauet, men risikoen for at noe fryktelig skal skje er der likevel... Legger en implantatet under brystmuskelen så kjenner en vel ikke innlegget så godt når en kniper på brystene..? Ikke vet jeg... håper noen andre vet bedre enn meg..
Dina Skrevet 29. januar 2004 #4 Skrevet 29. januar 2004 Uansett om det er saltvann eller silikon inni innleggene så er det et skall av silikon utenpå, så silikonet slipper du ikke unna, dessverre.. Jeg tror heller ikke at det er særlig stor risiko for at silikon skal lekke ut i kroppen, for det dannes jo en arrhinne rundt innleggene som stenger inne alt, selv om det skulle gå hull på selve silikonputene. Her i Norge er saltvann lite brukt, mest fordi silkon føles mer naturlig - sa kirurgen min i hvert fall Og i tillegg kan man høre at det skvulper, sa min kirurg....! Dina
vonnie Skrevet 29. januar 2004 #5 Skrevet 29. januar 2004 Og i tillegg kan man høre at det skvulper, sa min kirurg....! Dina Hei Bare for å henge seg med her. Det sa forresten min kirurg også. Fordi saltvann er mer tyntflytende tror jeg. :-?
Papaya Skrevet 29. januar 2004 #6 Skrevet 29. januar 2004 Jeg har saltvanninnlegg,ble operert under armhulen og jeg har aldri opplevd skvulping i saltvannimplantasjonene mine.
Saeria Skrevet 31. januar 2004 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2004 Jeg har saltvanninnlegg' date='ble operert under armhulen og jeg har aldri opplevd skvulping i saltvannimplantasjonene mine.[/quote'] Hvor opererte du, og hvor mye kostet det? Ligger innlegget under brystmuskelen? Kul avatar forresten. Fikk meg til å trekke litt på gliset.
Papaya Skrevet 31. januar 2004 #8 Skrevet 31. januar 2004 Jeg har operert meg ved fanamedisinsksenter på nestun,og innlegget ligger under brystmuskelen min.Jeg har betalt 28000 kr for de men tror at det koster noe mindre hvis du skal operere inn innlegger under pupper eller på brystvorter. Jo takk for kompliment til avataren min.. 8)
Saeria Skrevet 31. januar 2004 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2004 Jeg har faktisk lyst å gjennomføre en evt. fremtidig operasjon på Fana Medisinske. :D Har vært innom nettsiden deres og de virket veldig ok. Var de greie der? La du inn mye? Var dine små før du la inn innleggene? Det eneste som er litt kjipt å tenke på for meg, er at en må tilbake for å legge inn nye ca. hvert 10-15 år. Kjipt hvis det gjør veldig vondt rett etter operasjonen. Hvordan var det, sånn smertemessig? Måtte du gå lenge med sports bh? Hadde du vært flink å spare selv til puppene, eller benyttet du deg av deres finansieringsmuligheter? Har mange spørsmål... Særlig nå som jeg vet at du fikk puppene der jeg ønsker å få mine.. Er formen på de bra? Hvordan er oppfølgingen på FMS? blablabla... :oops: håper på svar...
Dina Skrevet 31. januar 2004 #10 Skrevet 31. januar 2004 Saeria; når det gjelder hvor vondt man har etter operasjonen, hvor lenge man må gå med sports BH og ellers så må du gjerne sjekke dagboken min om du vil...! Jeg fant faktisk KG i forbindelse med at jeg søkte masse på nettet om brystoperasjoner...! Jeg ble operert 2 september i fjor.... og jeg elsker resultatet...!!! Klem, Dina
Papaya Skrevet 1. februar 2004 #11 Skrevet 1. februar 2004 Grunnen at jeg tok operasjonen er jo fordi puppene mine har forandret seg etter amming. Jeg hadde verken store eller små pupper før,sånn akkurat passe fast og fine men så ødellegger ammingen puppene mine,de er blitt litt hengete og mistet masse av volum som jeg hadde før. Jeg la inn 300 gram på begge. Syns at de som jobber på Fana medisinsk er proff, og bra men oppfølgning er dårlig syns jeg,du må ta innitiativ selv til etterkontroll og sånn,hvis ikke du kontakter de så kontakte ikke de deg etter operasjon..Vet ikke om det er vanlig?kanskje de bare har glemt meg? men syns at det er dårlig gjort at de ikke har fulgt meg opp litt bedre. Og det med smerter og sånn tror jeg det er litt forskjellig fra person til person... kjenner noen som har gjort det og syns ikke det gjorde vondt bare litt øm, og kommer seg ganske raskt etterpå. jeg kjente ikke så mye smerter rett etter operasjon ,bare litt øm og slapp og trøtt men dagen etter kjenner jeg mer ubehag og smerter, klarer ikke gå så langt om gangen,føler at puppene skulle sprenger og hvær gang ungen var uforsiktig og kom borti puppen min så au..jeg trodde jeg skulle død, det gjorder så vondt, og jeg var uheldig med teipen som leger fester rundt puppene for å holder de på plass, huden min reagere på den og utvikler seg stor vann blemmer som sprekker etter vært og det svei skikkelig ,Men smerter gir seg jo etterhvert som tiden går da :kgsmil: Finansiering gjennom spare .. spare .. og litt feriepenger. Resultatet er helt klart værd smertene synes jeg, er fornøyd med mine pupper nå :D
Saeria Skrevet 1. februar 2004 Forfatter #12 Skrevet 1. februar 2004 :D Ja så lenge en blir fornøyd så er det vel verdt ubehag og smerter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå