Gå til innhold

Hvordan få fart på sex- og singellivet igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei 20 år gammel jente som har vært singel i et halvannen år. Jeg har hatt noen flørter, men alle disse har det gått dårlig med og vi har endt opp som gode venner istedenfor.

Greia er bare at jeg er så veldig lei det nå som jeg har blitt den eneste i vennegjengen som er singel. Jeg har hørt at jeg i mange gutters øyne er ei drømmedame fordi jeg er både attraktiv, lite selvhøytidelig og lett å snakke med, men det er ingen som ber meg ut og hver gang en gutt har sagt ja til date med meg så avlyser de i siste liten. Den siste hendelsen såret meg ganske da vedkommende (en kompis jeg har hatt et godt øye til i mange måneder men som jeg har kun oppført meg vennskapelig mot med unntak av et par helger på hans initiativ) plutselig avviste meg og kuttet all kontakt med meg. Så nå føler jeg at jeg har mistet all gnist, sjarm og selvtillitt etter en forferdelig mislykka vinter på den fronten.

Jeg savner å ha noen å flørte med og ikke minst ha sex med, men jeg er så rådløs om hvordan jeg skal komme meg ut i dette spillet igjen. Jeg tørr ikke lenger å bli kjent med gutter og iallefall ikke å be de ut lengre. Jeg har inntrykket av at jeg er ei jente som gutter liker veldig å bli kjent med og som danner latterlig enkelt vennskap med begge kjønn, men når det kommer til alt så har jeg aldri den rette "kjemien" for at gutta skal forelske seg.

Jeg vil ikke risikere å sitte alene hele sommeren mens alle andre har sommerflørter og kjærester, så er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan blir flinkere til å flørte og få det motsatte kjønns oppmerksomhet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anyone? :(

Gjest "gjest"
Skrevet

Du har havnet i venninnebåsen. Du må komme ut av den og det gjør du ved å treffe nye fyrer.

Skrevet

Ikke ta så hardt på det.

Kanskje du framstår som litt desperat?

Som regel går det bedre av seg selv når man selv ikke er konstant obs på det.

Skrevet

Er i samme situasjonen selv, men jeg tar det med knusende ro :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta så hardt på det.

Kanskje du framstår som litt desperat?

Som regel går det bedre av seg selv når man selv ikke er konstant obs på det.

Jeg har tenkt litt på det, men ifølge andre virker jeg ganske avslappet.

Skrevet

Hvorfor ikke gjøre et forsøk på den av de tidligere flørtene du bare har blitt venn med? Det kan veldig godt hende han fortsatt er interessert, men føler han har "havnet i vennebåsen" han og...

Men dette er selvfølgelig guttelogikk :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tenkt litt på det, men ifølge andre virker jeg ganske avslappet.

Kanskje du burde se litt lenge ut enn "venneflokken" sin krets?

At du ikke blir sjekket opp på byen, (noe de fleste damer blir) virker rart.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du burde se litt lenge ut enn "venneflokken" sin krets?

At du ikke blir sjekket opp på byen, (noe de fleste damer blir) virker rart.

Jeg blir ofte sjekket opp av menn i slutten av 20-årene og begynnelsen av 30-årene, men veldig sjeldent av jevnaldrende. Det er litt plagsomt siden jeg helst vil ha noen på min egen alder :sukk:

Skrevet

Jeg blir ofte sjekket opp av menn i slutten av 20-årene og begynnelsen av 30-årene, men veldig sjeldent av jevnaldrende. Det er litt plagsomt siden jeg helst vil ha noen på min egen alder :sukk:

Hmm ... Hva om å ta turen til student-barer om du bor i en middelstor eller storby?

Men nå vet jeg ikke helt hvordan du er som person heller, kanskje det er noe du gjør som skremmer vekk de jevnaldrende? Kroppspråk har mye å si.

AnonymBruker
Skrevet

Hmm ... Hva om å ta turen til student-barer om du bor i en middelstor eller storby?

Men nå vet jeg ikke helt hvordan du er som person heller, kanskje det er noe du gjør som skremmer vekk de jevnaldrende? Kroppspråk har mye å si.

Jeg har en mistanke om at jeg har blitt veldig kjedelig. Før var jeg ei jente som fant på mye spontant, festet mer og var veldig livlig av meg. Nå har jeg kanskje blitt litt grå og lite spennende.

Skrevet

Jeg har en mistanke om at jeg har blitt veldig kjedelig. Før var jeg ei jente som fant på mye spontant, festet mer og var veldig livlig av meg. Nå har jeg kanskje blitt litt grå og lite spennende.

Så lenge du ikke sier nei hver gang en person spør om du vil bli med på noe, så syntes jeg ikke personen er kjedelig.

Men, ja. Nå kjenner jeg deg ikke, så det er vanskelig å si hva dine "feil" er.

Skrevet

Lag deg en profil på Sukker.no eller Møteplassen da vel, så kan du finne mannfolk som bor i nærheten av deg og på din egen alder....er jo verdt forsøket i hvertfall :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg vil ikke risikere å sitte alene hele sommeren mens alle andre har sommerflørter og kjærester, så er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan blir flinkere til å flørte og få det motsatte kjønns oppmerksomhet?

Først og fremst skal du ta alt som venner og familie sier om hvor attraktiv du er med en klype salt. Det er ingen venner som måler deg med øynene før de lirer av seg den nakne sannheten a la "fy faen så stygg du er. Kort lunte har du og kjedelig er du jammen også". Venner og familie backer hverandre opp bestandig. Slik er det bare.

Om markedet ikke er villig til å by noe særlig, så er det dette som er verdien. Da hjelper det ikke om en megler (les: venn) prøver å manipulere markedsverdien opp på et urealistisk nivå. De budene du får er de budene du får. Får du ikke solgt til ønsket pris blir du dessverre nødt til å redusere prisen helt til noen slår til. Hvis ikke risikerer du at du kanskje aldri får solgt. Eller banken/kreditor (les: en god venninne) kan begjære tingen tvangsolgt for en hver pris, fordringshaver vil bare ha et vilkårlig vederlag tilbake, på det såreste en hvilken som helst sum inn på kontoen slik at deres T-konto over deres kapital kan jevnes ut. (les: spleiser deg med en av hennes kamerater som hun tror du kanskje kan like med tiden).

Du må ta sjanser. Det er ikke noe om og men. Tap og vinn med samme sinn. Gjør du ingenting, så skjer heller ingenting.

Endret av Pene sko...
Gjest Janus
Skrevet (endret)

Har du lyst å være kjedelig? Er det den du er?

Ikke noe galt i det, men om du har lyst å bli slik du var før, så hvorfor ikke gå tilbake til det?

Dating er egentlig bare et stort nummerspill, så det gjelder å faktisk spille og ikke la seg påvirke av enkeltutfall som ikke går din vei. Jo flere dører du banker på, jo større mulighet er det for at en vil åpne seg. Ikke alle passer sammen og mange menn vil ikke være en god match for deg. Sånn er det bare. Jeg opplever alt fra kvinner som gir meg brutale avvisninger, til kvinner som vil føde min førstefødte og gifte seg med meg allerede etter første kvelden.

Nøkkelen er derfor å plassere seg i et miljø hvor man møter folk. Dette er noe jeg selv har litt problemer med, men jeg jobber med saken.

Hva tror du?

:)

Endret av Janus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...