AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Del Skrevet 14. mai 2012 Jeg lurer på hvor mye dere som er lærere tjener i året? Vær gjerne anonyme, men skriv helst skoletype (barnetrinn, mellomtrinn, ungdomstrinn, vgs eller høyere), ansiennitet og om dere har godkjent utdanning/hvor lang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HuskyPusky Skrevet 14. mai 2012 #2 Del Skrevet 14. mai 2012 1 år i full jobb, har allmennlærerutdanning. Årslønn 367 000. Får ca 20 000 utbetalt i måneden. Jobber på mellomtrinnet, er ikke kontaktlærer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #3 Del Skrevet 14. mai 2012 377 000, 300 studiepoeng, men ikke ferdig med PPU ennå. Jobber på ungdomsskole. Ikke kontaktlærer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 14. mai 2012 #4 Del Skrevet 14. mai 2012 370000 da jeg jobbet på u.skolen. Faglærer, 180st.p og ppu. 4 års ansiennitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #5 Del Skrevet 14. mai 2012 Adjunkt med opprykk, 4 års ansiennitet, kontaktlærer på mellomtrinnet, 396 000 + 17 000 i kontaktlærertillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #6 Del Skrevet 14. mai 2012 Adjunkt med opprykk, vgs. 13 års ansiennitet. 420 000 i året. Ikke kontaktlærer (men en mengde andre såkalt frivillige verv man ikke får betalt for...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #7 Del Skrevet 14. mai 2012 Også klager lærere på at de tjener dårlig? Herlighet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 14. mai 2012 #8 Del Skrevet 14. mai 2012 Også klager lærere på at de tjener dårlig? Herlighet Det er fritt frem for deg også det. Det er en grunn til at så mange slutter som lærere etter bare få år, jeg tror nok bedre lønn kunne fikset det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #9 Del Skrevet 14. mai 2012 Det er fritt frem for deg også det. Det er en grunn til at så mange slutter som lærere etter bare få år, jeg tror nok bedre lønn kunne fikset det.. Det som er irriterende med lærerlønna, er at jeg kunne godt tenkt meg å bli lærer, men så klarer jeg ikke helt å bestemme meg for om 4-5 år med studielån er verdt de 40 000 mer jeg vil tjene. 40 000 mer enn det jeg tjener nå altså. Uten utdannelse. Hm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 15. mai 2012 #10 Del Skrevet 15. mai 2012 Nei. Jeg hadde ikke brukt 300k på den utdannelsen hadde jeg visst det jeg vet i dag.. Aldri i livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #11 Del Skrevet 15. mai 2012 Haha Anonymbruker #7! Sammenlignet med butikkjobbing eller resepsjonsarbeid tjenere kanskje lærere bittelitt bedre. Men du har kanskje ikke så mye refleksjonsevne over hvor mye jobb og ansvar en lærer har? Å være ansvarlig for planlegging, tilrettelegging og oppfølging for hverdagene til 20-30 elever (med all variasjon det innebærer) og ikke minst samarbeide med foreldre deres, stå til rette for skoleledelse, hjelpe kollegaer og ikke minst atpåtil måtte møte på sånne ignorante bedrevitere som deg.. Vel, det er ikke mange som gidder det lenger. Jeg sluttet som lærer, og begynte i det private. Orket ikke ofre meg for samfunnet lenger. Jeg hyller de som jobber som lærere, at de gidder er helt utrolig. De passer på og lærer opp VÅRE barn til det beste for VÅRT samfunn, og får bare dritt og en gjennomsnittlig lønn tilbake. Skulle vært 500 000 i startlønn for den jobben de gjør. Da hadde jeg vurdert å gå tilbake til skolen, selv om jeg hadde gått ned i lønn. Fordi det er en utrolig viktig og flott jobb. Jeg er bare tydeligvis for egoistisk, siden jeg ikke vil bruke karrieren min på å oppdra Norges barn med utakk som lønn. Men heia lærerne! Jeg beundrer dere. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernesmell Skrevet 15. mai 2012 #12 Del Skrevet 15. mai 2012 Haha Anonymbruker #7! Sammenlignet med butikkjobbing eller resepsjonsarbeid tjenere kanskje lærere bittelitt bedre. Men du har kanskje ikke så mye refleksjonsevne over hvor mye jobb og ansvar en lærer har? Å være ansvarlig for planlegging, tilrettelegging og oppfølging for hverdagene til 20-30 elever (med all variasjon det innebærer) og ikke minst samarbeide med foreldre deres, stå til rette for skoleledelse, hjelpe kollegaer og ikke minst atpåtil måtte møte på sånne ignorante bedrevitere som deg.. Vel, det er ikke mange som gidder det lenger. Jeg sluttet som lærer, og begynte i det private. Orket ikke ofre meg for samfunnet lenger. Jeg hyller de som jobber som lærere, at de gidder er helt utrolig. De passer på og lærer opp VÅRE barn til det beste for VÅRT samfunn, og får bare dritt og en gjennomsnittlig lønn tilbake. Skulle vært 500 000 i startlønn for den jobben de gjør. Da hadde jeg vurdert å gå tilbake til skolen, selv om jeg hadde gått ned i lønn. Fordi det er en utrolig viktig og flott jobb. Jeg er bare tydeligvis for egoistisk, siden jeg ikke vil bruke karrieren min på å oppdra Norges barn med utakk som lønn. Men heia lærerne! Jeg beundrer dere. Kan jeg spørre hva du jobber som nå? Er ferdig utdannet om noen uker, og er veldig interessert i hva annet jeg kan bruke utdannelsen min til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #13 Del Skrevet 15. mai 2012 Tjener omtrent det samme som meg. Jeg har en høyere stilling i staten. Tror man må over i privat sektor for å få en lønn som står til utdanning og stilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eitrande Skrevet 15. mai 2012 #14 Del Skrevet 15. mai 2012 Adjunkt med tillegg. Kontaktlærer i 1. trinn. I full stilling har jeg en årslønn på 387.900, pluss kontaktlærertillegg på 15 000. Til høsten rykker jeg opp i lønn siden jeg da får 4 års ansiennitet, men vet ikke mer enn at jeg minst får 396.500 pluss tillegget. (jfr. http://www.utdanningsforbundet.no/Hovedmeny/Tariffavtaler/KS/Minstelonnstabeller/ ) Men så får vi se hva som skjer under lønnsoppgjøret da. ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
must Skrevet 19. mai 2012 #15 Del Skrevet 19. mai 2012 389 000 som adjunkt med 4 års ansiennitet på teknisk fagskole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #16 Del Skrevet 19. mai 2012 367 000 i året som faglærer (adjunkt) på kulturskole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #17 Del Skrevet 19. mai 2012 Også klager lærere på at de tjener dårlig? Herlighet Fortell meg hvilke andre yrker som krever minimum fire års utdanning der man likevel ikke tjener mer enn drøye 400.000 etter 10 år??? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 19. mai 2012 #18 Del Skrevet 19. mai 2012 Fortell meg hvilke andre yrker som krever minimum fire års utdanning der man likevel ikke tjener mer enn drøye 400.000 etter 10 år??? Sykepleier, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #19 Del Skrevet 19. mai 2012 Sykepleier, tror jeg. Sykepleier er et treårig studium. I tillegg tjener langt de fleste sykepleiere godt over 400.000 pga diverse kvelds- og helgetillegg (som lærere ikke får, selv om all retting, forberedelse av undervisning o.l. selvsagt skjer nettopp på kvelder og i helger.) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #20 Del Skrevet 19. mai 2012 Høgskolelektor. 7 års ansinitet. Lønnstrinn 59; 472.600. Fikk det samme da jeg var 1 år på vgs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå