AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Altså en mørk sjokolade, gjerne uten sukker, og gjerne fra iherb? Tips?
kakepynt1 Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Sjokoladeprinsen er jo helt fantastisk ;-) Alle de forkjellige typene av den faktisk. Godt for oss sjokolade"måhaere" som helst vil holde seg unna sukker. De er hverken fra iherb eller mørke men hvis ikke de faller i smak så skjønner jeg ingenting hehe
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Sjokoladeprinsen er jo helt fantastisk ;-) Alle de forkjellige typene av den faktisk. Godt for oss sjokolade"måhaere" som helst vil holde seg unna sukker. De er hverken fra iherb eller mørke men hvis ikke de faller i smak så skjønner jeg ingenting hehe Den er sinnsykt dyr! Den er heller ikke så god som prisen skulle tilsi.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Sjokoladeprinsen er jo helt fantastisk ;-) Alle de forkjellige typene av den faktisk. Godt for oss sjokolade"måhaere" som helst vil holde seg unna sukker. De er hverken fra iherb eller mørke men hvis ikke de faller i smak så skjønner jeg ingenting hehe Jaaa den er god, men den er VELDIG "kunstig", og det skal lite til før magen reagerer Da liker jeg bedre litt høyere innhold av kakao søtet med mindre naturlig sukker evt mindre kunstig søtning Atkinsene vi har i butikken her er grusomme, men den caramel mousse fra iherb er til å DØ for.. Nam.. Men har bare en igjen OG den er jo veldig veldig kunstig. Heldigvis reagerer ikke magen min like mye på den TS
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Cloetta har en sukkerfri melkesjokolade som selges på bl.a. REMA. Smaker ganske likt andre cloettasjokolader, men du får liksom ikke lyst på masse.
*Vilje* Skrevet 15. mai 2012 #7 Skrevet 15. mai 2012 Prøv Min lenke. Masse sunn sjokolade som man også kan kjøpe i norske helsekostbutikker (til dobbel pris). Selv med frakt er det mye billigere å kjøpe derfra. Ombar Probiotic Coconut er en av mine favoritter. Kanskje ikke helt lavkarbo men sunnere enn vanlig!
Sugerøret Skrevet 15. mai 2012 #8 Skrevet 15. mai 2012 http://www.iherb.com/Atkins-Endulge-Chocolate-Coconut-Bar-5-Bars-1-4-oz-40-g-Each/24488 smaker som bounty,men med en liten bismak. Eneste lavkarbosjokoladen jeg har kjøpt fra Iherb ellers har jeg testet http://www.lavkarbo-torget.no/index.php?do=product&id=48 men ikke min smak.For bitter dessverre Sukkerfri sjokolade, der synes jeg hasselnøtt var grei nok Har vært på utkikk etter denne : http://www.lavkarbo-torget.no/index.php?do=product&id=278
Anglofil Skrevet 15. mai 2012 #9 Skrevet 15. mai 2012 (endret) Selv fortrekker jeg både melkesjokoladen og den mørke sjokoladen fra Cloetta. Eneste lavkarbovennlige sjokoladen jeg får til å smelte i vannbad uten at sjokoladen skiller seg fullstendig, liker å lage "nøttetopper" som godteri på lørdagene. Namme nam! Ellers liker jeg det meste fra Atkins, synes spesielt en med peanøtter er god. Sukkerfritt.com har også flere gode sjokolader, blant annet cornflakessjokolader. Sjokolader fra Sukkerfritt kjøper jeg enten på nett eller Ultra. Cloetta-sjokoladene kjøper jeg i den lokale Coop'en (faktisk, ble veldig imponert at den lille butikken har denne sjokoladen!), Rema, ICA og Ultra. Mvh Yvonne Endret 15. mai 2012 av Yvonne
Mubba Skrevet 16. mai 2012 #10 Skrevet 16. mai 2012 Lag din egen med ingredienser kjøpt fra iHerb, det er enkelt og veldig moro! Det du BØR ha: Kakaofett + kakaopulver ELLER kakaomasse + kakaofett Søtning: yaconsirup (lavkabo), carob, sukrin, stevia, vaniljepulver eller det du foretrekker. Gjerne kokosolje (gir en mildere og mykere sjokolade) Oppskrift med kakaofett + kakaopulver, f.eks: 100 gram kakaofett 8 ss kakaopulver 2 ss kokosolje 2 ss yaconsirup 1 ts vaniljepulver 1 ss carobpulver En dæsj stevia, gjerne english toffee eller vanilla creme Oppskrift med kakaomasse + kakaofett: 100 gram kakaomasse 50 gram kakaofett 2 ss kokosolje 2 ss yaconsirup 1 ts vaniljepulver 1 ss carobpulver En dæsj stevia, gjerne english toffee eller vanilla creme. - Smelt kakaofett + kokosolje eller kakaofett + kakaomasse + kokosolje. - Rør inn de andre ingrediensene. Tilsett nøtter, kokos, tørket frukt, osv, og sett sjokoladen kjølig. Ferdig = din egen, hjemmelagde, naturlige, sukkerfrie, lavkarbo sjokolade!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå