Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min skal på ferie til sommeren, men kameratene hans (spesielt en) ønsker seg veldig gjerne å dra på guttetur til syden også. Tid og penger gjør at to turer samboerens del blir vanskelig, men ikke umulig.

Jeg har begynt å tenke på om disse to tingene kanskje kan kombineres dersom jeg og samboeren drar på ett hotell og kameratene på et annet hotell på samme sted, grunnen til at jeg tenker to hoteller er at vi gjerne reiser 4-5stjerners, mens det nok blir litt dyrt for kameratene, i tillegg ser jeg for meg at det er lettere å beholde alenetid som par dersom vi er på forskjellige hoteller. Tanken min er at han kan bruke litt tid sammen med dem på noen av kveldene (han fester gjerne mens jeg like gjerne kan legge meg tidlig), og iallefall en hel dag. Jeg vil uansett kreve at kameratene er minst to slik at vi slipper å føle ansvar for at noen er alene, å reise to gutter og en jente på tur, samme hotell eller ei, er rett og slett uaktuelt. Skal også passe på at alle er inneforstått med hvordan ting skal være på forhånd, men når det gjelder de konkrete tingene så må jeg jo først bli enig med samboeren min. Har ikke nevnt dette for ham enda, tilfelle noen har noen synspunkter som får meg til å innse at det er en skikklig dårlig ide..

Er det noen som har gjort noe lignende eller har noen tanker om dette?

Og finnes det noe sted der det er forholdsvis trygt å være alene på dagtid som jente? Har ingen planer om å gå i byen alene, men å f.eks være på stranden ved hotellet og på hotellets uteområder, noe jeg tenker bør være trygt nesten uansett, men det kan jo være at jeg tar helt feil..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kommer til å stresse hele ferien. Når han er med deg vil han være med kompisene, og omvendt. Tipper at kompisene også vil lure når du på en måte blir med på guttetur-for det er det det kommer til å virke som for de. Jeg tror dette er en dårlig idé. Det blir verken fullverdig kjæreste- eller guttetur.

• Liker 1
Skrevet

Da ville jeg heller latt han ta en to ukers tur, mens du en enukers. Så kan enten du komme ned når kompisene reiser hjem, eller du reiser hjem når de kommer ned.

• Liker 3
Skrevet

Nei pokker... Guttetur er guttetur!

• Liker 1
Skrevet

For å være helt ærlig så synes jeg det høres ut som et dårlig kompromiss. En slik tur høres verken ut som en kjærlighetsferie eller en guttetur.

Skrevet

Ja, ser hva dere mener.. Da får jeg oppfordre ham til å dra med kameratene og bli hjemme selv, selv om han sier han egentlig helst vil dra med meg. Er vel ikke så mange årene til de klarer å samle kameratene til ferie, og da tenker jeg det er det han setter mest pris på i det lange løp, siden vi er sammen "hele tiden".

Løsningen min på å lette hans dårlige samvittighet så han får dratt med guttene var ikke særlig god..:P

Skrevet

Hva med en kjærestetur senere, for eksempel noe billig storby på sparket til høsten?

Jeg og kjæresten har akkurat bestilt oss. Det ble Berlin i begynnelsen av Juni. Flybilletter kom på 1200 tur/retur på begge, og siden vi ankommer tidlig og drar sent på avreisedagen håper jeg vi får mye storby for pengene i løpet av de få dagene vi har tenkt å spandere på oss hotell.

• Liker 1
Skrevet

Hva med en kjærestetur senere, for eksempel noe billig storby på sparket til høsten?

Jeg og kjæresten har akkurat bestilt oss. Det ble Berlin i begynnelsen av Juni. Flybilletter kom på 1200 tur/retur på begge, og siden vi ankommer tidlig og drar sent på avreisedagen håper jeg vi får mye storby for pengene i løpet av de få dagene vi har tenkt å spandere på oss hotell.

Ja, vi får se på det senere, ellers kan vi sikkert få til en sydentur i januar/februar. Det er helst tiden som er et problem, pengene går det fint med så lenge vi ikke skal drive med to sydenturer samme måned. Jeg har ingen problemer med å ikke dra på tur før neste sommer heller, så akkurat det er ikke noe problem, men takk for tipset, vi kommer oss nok på en større eller mindre tur etterhvert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...