Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg tar opp et lån til 1,7 mill, boliglån. Hvor mye må jeg ca ut med i mnd?

Hvis jeg per i dag betaler kanskje mer i leie og klarer det fint, hvorfor vil jeg da ha problemer med å få dette lånet?!

:) ikke lett å være førstegangskjøper

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

9.947,00 uten egenkapital og rente på 3,60. Se her

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på renta og nedbetalingstid. De aller fleste banker har lånekalkulatorer på nettsiden, der du kan legge inn lånebeløp, tid og rente for å se selv.

Hva du kan få i lån avhenger av inntekt og egenkapital. For å få lån på 1,7 mill trenger du en inntekt på ca 550.000 (inntekt x3 gir som regel maks lånesum), og en egenkapital på 255.000 kr (15%).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i hel.... skal en klare å komme seg på boligmarkedet???

Jeg betaler 10 000 i leie nå. Klarer det fint. Har en årslønn på rett under 400 000,-. Ingen lån fra før...

Skjønner ikke hvordan folk får kjøpt. Tjener alle så bra? Har alle spart opp masse egenkapital?

Vil ikke banken se på økonomihistorikken min? At den er ok osv?

TS her :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hørt med banken, jeg, om jeg var deg.

Jeg fikk lån på 1.620.000 med en inntekt på ca. 440.000. Hadde ca. 320.000 i studielån fra før (så total lånebelastning er 1.940.000). Egenkapital på 250.000, men ba om å bare bruke 180.000 av dem.

Hun i banken sa jeg kunne få mer i lån om jeg ville, men jeg valgte å sette et tak for meg selv.

Jeg betaler forresten ca. 7000 kroner i mnd på det lånet (25 år).

Men det er klart - dersom du ikke har egenkapital overhodet, så kan det nok bli vanskelig.

Skrevet

Hvordan i hel.... skal en klare å komme seg på boligmarkedet???

Jeg betaler 10 000 i leie nå. Klarer det fint. Har en årslønn på rett under 400 000,-. Ingen lån fra før...

Skjønner ikke hvordan folk får kjøpt. Tjener alle så bra? Har alle spart opp masse egenkapital?

Vil ikke banken se på økonomihistorikken min? At den er ok osv?

TS her :)

Ikke glem at rentene er veldig, veldig lave nå.

hva om de dobler seg?

mange som har kjøpt den siste tiden, ville få enorme problemer da.

og....

Du får en del ekstrautgifter ved å eie, i stedet for å leie.

komm avgifter, renovasjon. Kanskje bygningsforsikring...osv.

Skrevet

Nå vet jeg ikke om du er førstegangskjøper eller ei, men dersom du er det kan du søke om startlån i kommunen, dette ser banken på som egenkapital. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...