Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer sterkt å melde meg inn i en sykkelklubb (feks Rye) for å ha noen å trene terrengsykling med. Jeg kjenner ingen andre som sykler så da tenker jeg at det vil være lurt å melde seg inn.

Men jeg er ikke proffsyklist selv om jeg sykler en del. Er det noen som har erfaring med dette? Vil dere anbefale det? Er slike klubber bare for de ytterst proffe? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rye er vel den største sykkelklubben i Norge, og den med fleste på rimelig høyt nivå, men det er ingen av dem som er proffe. Definisjonen på å være profesjonell er jo å leve av det. De som lever av det sykler i lag som Joker-Merida, eller kanskje enda større/bedre lag.

Jeg er ikke medlem av Rye, men jeg har hørt at de deler inn landeveistreningene sine slik at de som er best sykler sammen, fordi de liker å holde et høyere tempo. Jeg vet ikke hva de gjør for dem som trener terrengsykling, men du kan vel bare ta kontakt og høre? Jeg er helt sikker på at Rye har rom for folk på alle nivåer.

Skrevet

Rye er en av norges største sykkelklubber. Der vil du garantert finne noen på ditt nivå.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Jeg vurderer sterkt å melde meg inn i en sykkelklubb (feks Rye) for å ha noen å trene terrengsykling med. Jeg kjenner ingen andre som sykler så da tenker jeg at det vil være lurt å melde seg inn.

Men jeg er ikke proffsyklist selv om jeg sykler en del. Er det noen som har erfaring med dette? Vil dere anbefale det? Er slike klubber bare for de ytterst proffe? :)

Jeg trente sykkel (terreng) med Rye for 5-6 år siden. Som jente var min erfaring at om du ikke sykler så fort at du i hvertfall klarer merket i Birken er det vanskelig å finne andre på samme nivå. Den gangen fant jeg 3-4 andre Rye-damer og et par menn som var pensjonister på mitt eget nivå som jeg syklet helgeturer med. Gikk også på spinning arrangert av Rye (bra timer).

Min erfaring var at langt de fleste jentene i Rye er veldig ivrige og trente mer enn meg som syklet 3 ganger i uka, så etter et par år hvor de andre jentene på mitt nivå ble gravide/fikk andre interesser var jeg tilbake til å trene mye på egenhånd.

Men dette var før sykkelinteressen eksploderte så det kan være at det er flere jenter på forskjellige nivåer som trener med Rye nå. Det er jo bare å møte opp og evt melde seg inn senere.

Skrevet (endret)

Dette spørsmålet har jo navnet mitt skrevet over det hele i store bokstaver :) Litt sent inn i tråden, så hvis du har bestemt deg er det bare å ignorere.

Jeg påstår det er bedre å være med i en klubb. Mye, mye bedre. Det er fint å ha noen å sykle med innimellom, dessuten er det lærerikt.

Poenget over med at det er noen flere jenter på et litt passende nivå er godt. Tror jeg selv om jeg ikke er jente, men jeg har vært fadder for noen. Terrengsykling er supert fordi du kommer ut i skog og mark og har stor rekkevidde når du gjør det. Ulempen er at både form og teknisk ferdighet kan gi store nivåforskjeller.

Jeg ville også tenkt på om du kommer deg lett til treningene. Bor du nært Ryes treninger velger du Rye, bor du nær Frøys treninger velger du Frøy, Bærum så velger du BOC osv. Jeg skiftet klubb da jeg flyttet innen Oslo siden oppunder tre kvarter for å komme på trening ikke var såååå fristende.

Spør om du lurer på noe mer!

Endret av Gepardieu
Skrevet

Takk for flere svar!

Faktisk møtte jeg opp på treningen til Rye i dag (første gang), men så var det ingen terrengsyklister der, bare landeveiskjørerne. Skjønte ingenting jeg :klo: Så jeg tok meg en tur alene. Og det var helt herlig. Og Gud så mange kjekke mannfolk jeg så på den turen! :ler:

Får satse på å bli med på neste trening. Må nesten ringe dem og høre hva som skjedde med treningen i dag. Avtalte på forhånd at jeg kunne få lov til å bli med for å teste treningen litt.

Det jeg er mest spent på er om alle de andre er supertrente. For selv om jeg et godt trent er jeg ikke supertrent. Og vedr teknikk må jo dette læres et sted også. Så jeg håper de er åpne for "nybegynnere" også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...