Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i blokk med oppganger kun på sidene, sånn at vi går rett inn i leiligheten og har en liten uteplass utenfor døren. Istad hørte jeg en katt mjaue og så opp og så at det var en katt i andre etasje. Den stod da ute, og hadde kattekasse og vann.

Jeg ble litt irritert og tenker at en katt ikke har det godt med å stå ute på den måten. Hadde det enda vært i første så kan han ihvertfall farte litt rundt og utforske og leke.

Jeg har aldri sett denne katten der og aner ikke hvor lenge den har stått der idag. Idag har det jo også blåst skikkelig så jeg synes veldig synd på den. Den kan da ikke trives med det?

Hva hadde du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor i blokk med oppganger kun på sidene, sånn at vi går rett inn i leiligheten og har en liten uteplass utenfor døren. Istad hørte jeg en katt mjaue og så opp og så at det var en katt i andre etasje. Den stod da ute, og hadde kattekasse og vann.

Jeg ble litt irritert og tenker at en katt ikke har det godt med å stå ute på den måten. Hadde det enda vært i første så kan han ihvertfall farte litt rundt og utforske og leke.

Jeg har aldri sett denne katten der og aner ikke hvor lenge den har stått der idag. Idag har det jo også blåst skikkelig så jeg synes veldig synd på den. Den kan da ikke trives med det?

Hva hadde du gjort?

Jeg hadde gått og ringt på hvor den katten bor, og snakket med eieren, hadde jeg lagt merke til det ved flere anledninger at katten stod ute i all slags dårlig vær så hadde jeg nok anmeldt forholdet.

Noen mennesker skal ikke ha dyr :kjefte:

Gjest Bobler
Skrevet

Jeg hadde gått til eier, ringt på døren og sagt noe som: "Hei! Katten deres er ute på terassen og han mjauer fryktelig! Det virker som om han vil inn, det blåser jo veldig i dag og det er nok kjedelig å stå der ute også! :) "

For alt du vet kan det være en engangs-situasjon, så greit å ikke være anklagende. :) Jeg låste pus ute en gang, med kattekasse og mat fordi jeg hadde funnet en gæren bikkje på tur som jeg måtte ha inne hos meg i noen timer før den ble hentet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror og håper de bare passer han, jeg har aldri sett han før og de har bodd der lenge. Virker som de lar han stå der mens de er på jobb, noen jeg synes er helt hull i hodet. Var oppe og hilste på han to ganger i går og han var veldig kosete og fortrolig med meg så tror ikke de er slemme mot han. Var å hilste på han en gang i dag og , og heldigvis virker det som at de kom hjem tidligere idag.

Jeg skal se det ann og hvis det er sånn at han skal stå der ute hver dag hele dagen så kommer jeg til å si ifra.

Gjest Bobler
Skrevet

Herregud, sette katten på terassen en hel arbeidsdag? Når katten ikke er deres en gang? :hakeslepp:

Skrevet

Jeg får ikke med meg når de setter den ut. Men han har ihvertfall vært der fra formiddagen til ettermiddagen en gang de to siste dagene. Synes det er helt idiotisk. Ikke har de satt ut noe pledd eller noen ting, så den har kun betong å ligge på, så imorgen skal jeg ta med ett pledd til den hvis den er der.

Forhåpentligvis så skjønner de at noen har lagt merke til at den er ute og tar til vettet.

Gjest Bobler
Skrevet

Hvis du ikke ønsker å snakke med dem, sleng med en lapp hvor det står: "Pus vil inn!" eller noe sånt noe.. :)

Du er snill da :klemmer:

Skrevet

Jeg hadde gått og snakket med de, for det er jo ikke så gunstig for pusekatten å stå ute heller. Eventuelt hengt en lapp på døren med en beskjed om at pus vil inn som det er skrevet over. Men jeg hadde nok banket på.

Kanskje de rett og slett bare er uvitende om at pus ikke har så godt av å sitte ute på den måten hele dagen.

Bra du bryr deg! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...