AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Når leser pensum, og jeg skal nytte det til oppgaveskriving, så gjør jeg ordene "til mine egne" men samtidig bruker jeg forfatternavn osv..MEN det jeg ser at flere studenter skriver RETT FRA BOKA når de skal svare på oppgaver... Lurer på om jeg gjør det feil? Jeg beholder meningsinnholde, men gjør teksten til min egen for ¨å vise lærerene at jeg har bearbeidet teksten og forstått den... Kjenner en som er ny på høgskolen hun også, men hun skriver rett fra, uten å forandre på noe... nå blir jeg virkelig forvirra..
pinar Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Jeg har lært at vi skal skrive som om vi skal forklare til en som ikke kan faget. Jeg går på sykepleie, derfor blir det mye latinske ord som ikke alle og enhver skjønner. Vi skal ikke gjengi det som står i fagbøkene, men bruke de til å forklare ting.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Jeg vil påstå at det du gjør er det som er korrekt :-)
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Hvis jeg forstod deg riktig gjør du det slike jeg gjorde det iallefall: I følge ".." så er blablabla. Meg egne ord, slik du har forstått det. bare det kommer klart frem at det ikke er din teori. Kilder er ekstremt viktig.
Gjest Purelove Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 jeg skriver aldri rett fra. Og det overrasker meg at folk gjør det med mindre det er direkte sitat.
HedvigR Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 For det meste gjør jeg som deg TS, bruker mine egne ord for å vise at jeg har forstått det, men i enkelte tilfeller siterer jeg rett fra teksten. Da viser jeg dog klart at dette er et sitat, og ikke mine egne tanker. En tekst om er helt gjennomsyret av sitater vil jeg ikke si er så veldig god, og gjør at man ikke viser egen forståelse av emnet.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Hvis jeg forstod deg riktig gjør du det slike jeg gjorde det iallefall: I følge ".." så er blablabla. Meg egne ord, slik du har forstått det. bare det kommer klart frem at det ikke er din teori. Kilder er ekstremt viktig. Ja ifølge Bølle (2004) så er ditten datten og diten. videre hevder forfatteren at ditten skal hjelpe datten. JEG SKRIVER MED EGNE ORD, MEN SKRIVER FORFATTERENS NAVN OG ÅRSTALL SAMTIDIG SIDETALL VED DIREKTE SITAT. men det jeg lurer på er at avskrift er jo en u ting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå