Gå til innhold

SAMFUNNET KOLLAPSER FØR 2020

Anbefalte innlegg

Gjest nysgjerrigperen
Skrevet

SAMFUNNET KOLAPSER FØR 2020?

Forskere mener at en massiv solstorm vil ta knekken på dagens samfunn før 2020. En solstorm på størrelse med den som er ventet, vil ødelegge strømnettet i store deler av verden - om mulig i hele verden. Det vil ta flere år å gjenopprette det. Følger av et strømnet som ikke er intakt, vil være mange og alvorlige:

- Man mister tilgang på rent drikkevann i byer (med mindre man bor ved en elv)

- All transport med mat inn til landet vil stoppe (for å kjøre båt, fly osv, trenger man strøm, selv om selve båten drives av drivstoff)

- All kommunikasjon via internett og mobil osv. vil kuttes. Dette er en svært stor del av mange i dag, og det kan være vanskelig å forestille seg hva det faktisk innebærer. Det er ikke lengre bare å sende melding til sin mor.

- Andre varmekilder enn vedovner/vedfyring utgår. Kun et mindretall har vedfyring.

:tristbla:

Hva ville du gjort for å klare deg i en slik situasjon? Den er faktisk høyst reell. Mange ville antekelig flyttet til landsbygda. Her har man dyrkbar jord og ofte kyst. Samfunnet ville altså ha kollapset, og på sett og vis gått tilbake flere tiår, gjerne hundreår.

Ville kriminalitet oppstått som en følge av dette? Kamp om mat og husrom, på samme tid som man ikke lenger har et system som kan overvåke i samme grad?

Legger ved noen av de MANGE sakene jeg har lest her. (Vet forestn at det er mange skeptikere på forumet)http://www.vg.no/nyh...hp?artid=561263

http://www.forskning...012/mars/315138

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen gang tenkt på hvor ubetydelige vi er i den store sammenhengen?

Hva om solsystemet vårt er en del av et lite støvkorn inne på et bøttekott, når som helst kan det komme en støvsuger...

Universet er jo fantastisk stort, at det finnes et parallellt univers der ute har jeg ingen tro på, men hvem vet!

At det finnes annet intelligent liv der ute er slettes ingen umulighet det heller.

Det er bare et spørsmål om tid før det skjer noe alvorlig - en gigantisk meteoritt kolliderer med oss, støvsugeren eller noe annet.

Lev livet mens dere gjør det!

• Liker 2
Skrevet

jeg har spilt fallout. jeg kan klare meg!

• Liker 2
Skrevet

Bring it on. Å leve i en postapocalyptisk verden er min største drøm

• Liker 1
Gjest Lurifix
Skrevet

Høres kjedelig ut uten zombier.

• Liker 3
Skrevet
Forskere mener at en massiv solstorm vil ta knekken på dagens samfunn før 2020.

Her er det nok bare media som har blåst opp saken igjen.

• Liker 2
Skrevet (endret)

SAMFUNNET KOLAPSER FØR 2020?

Forskere mener at en massiv solstorm vil ta knekken på dagens samfunn før 2020. En solstorm på størrelse med den som er ventet, vil ødelegge strømnettet i store deler av verden - om mulig i hele verden. Det vil ta flere år å gjenopprette det. Følger av et strømnet som ikke er intakt, vil være mange og alvorlige:

- Man mister tilgang på rent drikkevann i byer (med mindre man bor ved en elv)

- All transport med mat inn til landet vil stoppe (for å kjøre båt, fly osv, trenger man strøm, selv om selve båten drives av drivstoff)

- All kommunikasjon via internett og mobil osv. vil kuttes. Dette er en svært stor del av mange i dag, og det kan være vanskelig å forestille seg hva det faktisk innebærer. Det er ikke lengre bare å sende melding til sin mor.

- Andre varmekilder enn vedovner/vedfyring utgår. Kun et mindretall har vedfyring.

:tristbla:

Hva ville du gjort for å klare deg i en slik situasjon? Den er faktisk høyst reell. Mange ville antekelig flyttet til landsbygda. Her har man dyrkbar jord og ofte kyst. Samfunnet ville altså ha kollapset, og på sett og vis gått tilbake flere tiår, gjerne hundreår.

Ville kriminalitet oppstått som en følge av dette? Kamp om mat og husrom, på samme tid som man ikke lenger har et system som kan overvåke i samme grad?

Legger ved noen av de MANGE sakene jeg har lest her. (Vet forestn at det er mange skeptikere på forumet)http://www.vg.no/nyh...hp?artid=561263

http://www.forskning...012/mars/315138

Er jeg litt sær som allerede har en plan klar? hehe :-P Til min unnskyldning har jeg ikke et liv eller fritid til overs.

Det er ikke det at jeg faktisk frykter en slik situasjon, men jeg tror jeg hadde klart meg ganske godt... men man vet jo aldri. Kanskje jeg har sett for mye på filmer og spilt for mange spill. Jeg mener at jeg bor i et veldig heldig område med mange ressurser som passer strålende for de fleste katastrofer, til og med zombie-apokalypser! Edit: Og jeg er kanskje enda særere (og slemmere) som drømmer om å leve i en post-apokalyptisk verden som kråkefjas.

Endret av Bollocks
Gjest Katten.
Skrevet

jeg har spilt fallout. jeg kan klare meg!

I tillegg har vi jo sett Max Payne, Waterworld. Lest The Road og The Walking Dead.

Screw you guys: jeg kan fiske.

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Vel jeg er ganske sikker på at jeg ikke er i live i 2020 så for min del gjør det ingenting om samfunnet kollapser i 2020.

Skrevet

et liv uten facebook og KG :grine:

• Liker 1
Skrevet

Høres kjedelig ut uten zombier.

Dukker de jævla zombiene opp igjen, så vet jeg veien inn i et par fjellhaller i nordnorge. da er det kun en ting som gjelder :

Get_20to_20the_20Choppa.JPG

Skrevet (endret)

Bring it on. Å leve i en postapocalyptisk verden er min største drøm

Uten kvinneguiden? :(

Endret av Siggen!
  • Liker 2
Gjest SummerJudith
Skrevet

Vel jeg er ganske sikker på at jeg ikke er i live i 2020 så for min del gjør det ingenting om samfunnet kollapser i 2020.

hvorfor ikke?

Skrevet

Det jeg hadde savner er dasspapir, skulle vel alltid klart å finne meg noe å spise ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...