Gå til innhold

Hvordan bruke canesten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei og hå :goodbye: Har vært på apoteket og kjøpt canesten, kombinasjonspakken med krem og én 500 mg pille. Det jeg lurer på er hvor kremen skal påføres? Det er dårlig forklart i pakningsvedlegget, hvor det kun står "påfør et tynt lag 2-3 ganger om dagen". Syns hun på apoteket sa at jeg skulle påføre den på de ytre kjønnsleppene, men det er jo ikke der det er vondt? Og skal man smøre selve skjedeåpningen? Smøre rundt anus?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg smører der det gjør vondt, der det er litt rødt og hovent. Dette er som regel ved sjedeåpningen og litt på de ytre kjønnsleppene.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Tips: smør mye i begynnelsen, pass på at det alltid er krem der. Dersom det går en liten periode uten krem, kan soppen utvikle resistens, og det er noe herk. Tro meg.

Dersom jeg får soppinfeksjon så lager jeg et passelig varmt bad med masse eddik og salt, også sitter jeg der en stund, et par ganger om dagen i noen dager. Resten av dagen smører jeg på yoghurt naturell (melkesyrebakteriene er det naturlige forsvaret mot soppen). Det stikker og svir, men funker i alle fall (i motsetning til canesten).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg smører fra klitoris til området mellom vagina og anus og sparer ikke på kremmen :) etter noen timer vasker jeg av den "gamle kremmen " med våtserviett før jeg påfører helt nytt lag.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill! Smurte hele området fra klitoris ned til anus og på utsiden av de indre kjønnsleppene.. Håper på bedring nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...