AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Siste året på videregående for meg handler bare om å komme seg gjennom og få ståkarakterer. Jeg var veldig veldig skolelei. På grunn av dette har jeg ganske høyt fravær fra siste året (de to første har jeg ikke så mye). Vil dette påvirke om jeg får meg jobb nå som jeg er ferdig med en bachelorgrad? Jeg har hatt en helt annen innsats på høyskolen, enn hva jeg hadde på videregående. Fra vgs har jeg 2ere og 3ere, på høyskolen har jeg A, B og noen C. Det er så ergelig om en periode fra jeg var 17-18 år skal påvirke nåtiden. Det er jo mange år siden, og jeg er jo ikke slik nå, det var jo bare en tid den gangen.
saltvann Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 De bryr seg ikke om vgs når du er ferdig på høgskolen. Da ser de på karakterene fra nå 1
hakunamatata Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Fravær teller mye mer enn karakterer fra vgs når du skal søke jobb
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 De er i fåtall, men noen bedrifter vil ha vgs-papirer.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Det varierer hva arbeidsgivere ser på når det gjelder folk som søker arbeid hos dem. Noen bryr seg ikke om vitnemål i det hele tatt, etter fullført høyere utdanning. Er du heldig ender du derfor opp hos noen som ikke har behov for å se på vitnemålet ditt fra VGS. Om du skulle ende opp hos noen som gjør det, og dette blir et spørsmål på et eventuelt intervju, så får du prøve å sette fokus på at det kun gjelder en kort periode og at du med gode karakterer fra høyere utdanning føler at du har bevist at du ikke er sånn lengre.
Pia82 Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Jeg har en bachelorgrad og har ALDRI blitt spurt om å levere vitnemålet fra videregående. At man leverer vitnemålet fra universitetet/høyskole er nok og de vet da at man har fullført videregående før da (i de fleste tilfeller, men det er ikke det viktigste, en bachelorgrad er viktigere). Ang fravær på videregående så trur jeg ikke at en arbeidsgiver vil bry seg så veldig mye, jeg har aldri blitt spurt på feks jobbintervju om fraværet på skolen. Fraværet i tidligere jobber er viktigst, siden det er i nærmere tid og viser hvor seriøs man er som arbeidstaker. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Takk for svar, håper det er slik dere sier. Jeg var nemmelig i praksis tidligere i semestret, og da snakket vi om mulighetene for å få jobb. Praksislæreren min sa at så lenge vi hadde lite fravær fra videregående skulle det gå greit. Føles så meningsløst at noe som skjedde for mange år siden skal innhente meg nå Jeg hadde en fast jobb før jeg begynte på høyskolen hvor jeg var en del borte, pga sykdom. Jeg er frisk igjen nå, men jeg sluttet i jobben før jeg ble frisk. Jeg burde kanskje ikke bruke de fra den jobben som referanse. TS
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #8 Skrevet 14. mai 2012 Fravær fra siste året er forresten 9 dager og 28 enkelttimer. Er det veldig mye? TS
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #10 Skrevet 14. mai 2012 Hva studerer du? Førskolelærer Vet det er stor mangel på førskolelærere i landet, men ikke her jeg bor TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå