Gå til innhold

Kan alle damer bli en str XS?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer av nysgjerrighet :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg har en venninne som er veldig grov hele dama, i tillegg til at hun er høy. Bredskuldret og har generelt en mandig kroppsbygning. Hun kommer aldri inn i noen str xs uansett hvor lav fettprosent hun måtte finne på å få.

• Liker 5
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Neppe, da beinbygningen kan være ganske så forskjellig.

Det nytter liksom ikke an å slanke hoftebena eller fjerne skulderbladene for å komme inn i en størrelse xs ;)

• Liker 4
Skrevet

Tviler jeg på, jeg er en str. xs, men sliter litt med å finne klær (i xs) som er lange nok på armene og i beina. Og jeg er bare 165 høy. Ser for meg at ei dame på 190 vil ha litt større problemer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Da må jeg høvle av en del bein, særlig på hoftene, siden de er veldig utstikkende. Da jeg var anorektisk brukte jeg str. S/M, nettopp pga de brede hoftene mine. Og da hadde jeg ikke mye kjøtt mellom hud og bein, altså.

Gjest Applecore
Skrevet

Selv ikke da jeg var på mitt tynneste kom jeg inn i enkelte xs-plagg, brystkassen min og hoftene mine (skjellettet) var rett og slett for store...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer heller aldri inn i en XS, jeg er 1.77 høy og har alltid hatt rompemuskler/"junk in the trunk" - også som den spjælingen av et barn på 1.55 jeg en gang var kom jeg aldri under M i bukser. Og da snakker vi før puberteten, i en periode da skulderbladene stakk en meter ut fra ryggen.

Gjest *Maja*
Skrevet

Enig med de over. Har en venninne som er sylslank, men beinbygningen hennes vil aldri tillate at hun kommer inn i XS. Da snakker vi om at selv ome bare skjelettet hennes sto igjen så ville hun ikke klart å komme inn i en XS.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 1,77 cm høy, og jeg kunne aldri passet i en xxs. Jeg har for lange bein og armer til det ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en skjorte i XS som passer OK. Jeg bruker vanligvis S, men hadde jeg blitt tynnere så hadde det nok funket siden jeg har en liten beinbygning. Problemet hadde vært at ermene hadde vært for korte siden jeg er 178 cm.

Skrevet

Jeg har vært tynn nok, men når man er 1,81 ser de fleste plagg ganske morsomme ut i XS.

Skrevet

Og hvorfor skulle det egentlig være et ideal at alle skal være XS, liksom? :filer: Mindre forbruk av vaskepulver når vi vasker klær?

Vi har den kroppen vi er født med. Den kan modifiseres, ja - men er man høy, er gjerne resten av kroppen litt større bygd også. Jeg driver ikke og lurer på om mine str. 40-føtter kanskje kan presses inn i et par 37-sko, for å si det sånn.

Jeg er veldig lei av at alle skal være minst mulig. Og måler du kroppens vellykkethet etter hvilken klesstørrelse den kommer inn i, er du på bærtur, særlig når klesstørrelsene varierer så mye som de gjør.

• Liker 5
Gjest Nenya82
Skrevet (endret)

Jeg er ganske høy,og jeg hadde aldri kommet inn i xs.Ikke engang når jeg har vært på mitt tynneste så har jeg kommet meg inn i det.

Jeg har altfor lange bein og armer til det,og i tillegg har jeg altfor brede hofter.

Størrelser varierer også noe enormt.I enkelte merker er jeg en M,mens i andre er jeg plutselig en XXL.Størrelser er ikke noe mål for om du er tykk eller tynn,men heller at produsenten bruker forskjellige mål.

Endret av Nenya82
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de over. Har en venninne som er sylslank, men beinbygningen hennes vil aldri tillate at hun kommer inn i XS. Da snakker vi om at selv ome bare skjelettet hennes sto igjen så ville hun ikke klart å komme inn i en XS.

Du har aldri sett et skjelett før? Eller en voksen mann som holder på å bli spist opp av kreft? Hun hadde nok passet inn i XS hvis alt annet enn beina forsvant, du. Basic anatomy. Men ellers er det jo riktig at en haug av oss ikke hadde kommet i XS i levende live.

AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor skulle det egentlig være et ideal at alle skal være XS, liksom? :filer: Mindre forbruk av vaskepulver når vi vasker klær?

Vi har den kroppen vi er født med. Den kan modifiseres, ja - men er man høy, er gjerne resten av kroppen litt større bygd også. Jeg driver ikke og lurer på om mine str. 40-føtter kanskje kan presses inn i et par 37-sko, for å si det sånn.

Jeg er veldig lei av at alle skal være minst mulig. Og måler du kroppens vellykkethet etter hvilken klesstørrelse den kommer inn i, er du på bærtur, særlig når klesstørrelsene varierer så mye som de gjør.

:eeeh: hvor får du dette fra? Denne tråden handler da ikke om at xs er idealet eller ei. TS stilte et spm av nysgjerighet, og det har heller ikke før ditt innlegg blitt vinklet på denne måten. Mulig du følte deg truffet, men kan ikke se noe tegn til at de andre som har svart her har noe ønske om å ha str. xs.

Gjest Applecore
Skrevet (endret)

Du har aldri sett et skjelett før? Eller en voksen mann som holder på å bli spist opp av kreft? Hun hadde nok passet inn i XS hvis alt annet enn beina forsvant, du. Basic anatomy. Men ellers er det jo riktig at en haug av oss ikke hadde kommet i XS i levende live.

Har du sett en str xs før?

Da snakker jeg om et plagg som ikke er stretchy overhodet, og ikke H&M-størrelser, som er ganske store.

Det er forskjell på skjeletter.

En voksen mann som holder på å bli spist opp av kreft hadde mest sannsynlig ikke kommet inn i en str xs, pga skuldre og omkrets rundt brystkassen.

Endret av Applecore
  • Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg kan ikke bli en XS. Er for kraftig for det.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde spiseforstyrrelser og var på mitt aller tynneste, kom jeg inn i XS og XXS, men så tynn vil jeg aldri i livet bli igjen, jeg er ganske sikker på at neste str etter XXS var XXDØD. Da var jeg spikertynn.

AnonymBruker
Skrevet

jeg tviler på det hadde gått for meg. men søstra mi ble plutselig xs.

Gjest Tidssone
Skrevet

Har du sett en str xs før?

Da snakker jeg om et plagg som ikke er stretchy overhodet, og ikke H&M-størrelser, som er ganske store.

Det er forskjell på skjeletter.

En voksen mann som holder på å bli spist opp av kreft hadde mest sannsynlig ikke kommet inn i en str xs, pga skuldre og omkrets rundt brystkassen.

Jeg merker ikke forskjell på størrelsene XS og S hos de butikkene jeg vanligvis kjøper klær; Vero Moda, B-Young, Cubus, H&M, Lindex, KappAhl, Vila. Når jeg er på det tynneste bruker jeg XS og når jeg ikke er på det tynneste bruker jeg S, hos alle disse butikkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...