Gå til innhold

STI på øyet

Gjest JosefK78

Anbefalte innlegg

Gjest JosefK78

Siden jeg er her på Kvinne Guiden så tenkte jeg at jeg kunne spørre om dere hadde noen kjerringråd til mitt problem (og nei jeg kalte ikke alle kvinnene her kjerringer), mitt problem er at jeg i Januar fikk en sti på øyelokket, den var liten, rød og vond men etter en stund da den hadde vokst seg stor rød og vond så det ut til at den ville forsvinne, men den gang ei, istedenfor ble den bare enda verre.

Jeg gikk til legen og fikk en øyensalve som jeg skulle bruke i 4 uker men den hadde ingen effekt, gikk nok en gang til legen og denne gangen var det to leger som stod og stirret på mitt øye mens de klødde seg i sjegget.

Jeg ble henvist til en øyenlege men får ikke time før 26 Juni.

Jeg skal møte ei veninne om mindre enn en måned og håpte å få meg litt men akuratt nå ser jeg ut som elefantmannen

Er det noen som har et kjerringråd jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres nesten ut som du har fått en betent "fettknott". Den oppfører seg på en måte som en byll, men er gjerne full av fettvev og døde hudceller i stedet for bakterier og puss.

Jeg ville tatt turen innom både øyelege og hudlege for å få sjekket ordentlig opp hva det er, slik at du kan begynne med behandling eller få skåret den bort.

Du må ha henvisning fra fastlege om du skal til hudlege, med mindre du går til en privat klinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som noe som jeg hadde for noen år siden. Husker ikke hva det heter, men det begynner på C. Det var som en diger kvise/byll inni nedre øyelokk. Jeg fikk skåret den opp flere ganger, før den endelig ble borte.

Jeg merket at jeg fikk den. Tok meg på øyet med skitne hender, og det ble irritert med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JosefK78

Takk for gode svar

Jeg er blitt henvist til øyenlege og vil måtte ta det der i fra, tenker jeg

Ja jeg googlet det ordet og bildene som kommer opp ligner på det jeg har men har ikke lyst til å ha skarpe ting opp i øyet da får jeg panikk

ingen kloke koner eller new age hippies der ute med alternative måter å bli kvitt dette på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo dra til en privat øyelege, så kommer du fortere til?

Tror ikke det er så mye annet du kan gjøre med det der, desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

"Når det gjelder forløpet av chalazioner, så er det slik at over halvparten av tilfellene går over av seg selv med egenbehandling. Egenbehandlingen består i å dekke chalazionet med varme kompresser (f.eks. et varmt fuktig håndkle) flere ganger daglig (anbefalt 15 minutter 4 ganger daglig). " :)

http://www.lommelegen.no/legesvar/chalazion-0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å virke som en kvakksalver her, har jeg hørt (av en gammel kjerring) at man skal gni en gullring på øyet. Dette skal hjelpe mot sti på øyet.

Sikkert ikke farlig å gjøre det, men er usikker på om denne behandlingen gjør slik at "det blir noe på deg" om cirka en måned. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Google chalazion :) det var det jeg hadde.

Takk for tipset, jeg googlet det og kom over en youtube video av hvordan man kan fjerne det kirurgisk. Fant mange interessante videoer om øyekirurgi på youtube. Visste ikke slikt lå ute.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syntes det var ganske ekkelt å fjerne det hos en øyeklinikk på sinsen. En utenlandsk mann stakk plutselig en sprøyte inni øyelokket mitt. det var bedøvelse, deretter skrudde han på en slags ring, og skar den opp. Behandlingen virket ikke, og jeg dro et annet sted. Det var mye mindre inngripende, og etter et par ganger ble den borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JosefK78

Jeg syntes det var ganske ekkelt å fjerne det hos en øyeklinikk på sinsen. En utenlandsk mann stakk plutselig en sprøyte inni øyelokket mitt. det var bedøvelse, deretter skrudde han på en slags ring, og skar den opp. Behandlingen virket ikke, og jeg dro et annet sted. Det var mye mindre inngripende, og etter et par ganger ble den borte :)

Au, får håpe det går bort av seg selv orker ikke skalpeller og sprøyter opp i øyet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JosefK78

Med fare for å virke som en kvakksalver her, har jeg hørt (av en gammel kjerring) at man skal gni en gullring på øyet. Dette skal hjelpe mot sti på øyet.

Sikkert ikke farlig å gjøre det, men er usikker på om denne behandlingen gjør slik at "det blir noe på deg" om cirka en måned. :forvirret:

Så lenge jeg ikke ser ut som jeg gjør nå så blir det noe på meg, men jeg tror hun mister lysten om hun ser meg med hovent puss øye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg ikke ser ut som jeg gjør nå så blir det noe på meg, men jeg tror hun mister lysten om hun ser meg med hovent puss øye

Pytt, JosefK - et hovent øye er ikke til noen som helst hinder hvis dama er skikkelig interessert i deg!

Hvis du allikevel skulle plages av øyet ditt og selvtilliten, kan du ta på en sånn Kaptein Sabeltann-lapp! Det er sexy. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det ikke enklere å prøve behandlingen med å holde en varm klut på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JosefK78

Er det ikke enklere å prøve behandlingen med å holde en varm klut på den?

Jo men 4 ganger til dagen i 15 minutter, jeg vet jeg bare kommer til å glemme meg ut men uansett så lindrer det vel selv om jeg ikke gjøre det 4 ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jo men 4 ganger til dagen i 15 minutter, jeg vet jeg bare kommer til å glemme meg ut men uansett så lindrer det vel selv om jeg ikke gjøre det 4 ganger

Morgen, middag, kveld, og du er i boks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...