Måndagsbarn Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 ... Jeg er så lei av å høre kollegene mine (jeg jobber i Sverige) disse Norge og nordmenn! Jeg snakker flytende svensk, mens de ikke skjønner hva jeg sier når jeg åpner nebbet på norsk engang. Alle skryter sånn av hvor effektive svenskene er, men jeg jobber mye raskere og får mer gjort iløpet av dagen enn noen av dem. Og jeg må ikke ta i spesielt hardt for det.. Uansett- poenget er at jeg så gjerne vil slå i bordet med at Norge ikke er så latterlig og teit som de vil ha det til.. Noen som har noen gode eksempler? Jeg begynner å bli så bitter
TheHairyToothfairy Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 vel, svenskene har jo en greie vi ikke kan skryte av. en fantastisk flott nabo i vest. 6
Måndagsbarn Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2012 vel, svenskene har jo en greie vi ikke kan skryte av. en fantastisk flott nabo i vest. Haha! Sant:) I tillegg får vi jo lov å flagge i Norge, uten at hele nabolaget tror vi er rasister..
Måndagsbarn Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2012 Norge har Olje ..den slår alt av argumenter Det hjelper jo ikke at vi har olje, alt som er av infrastruktur ramler jo sammen rundt oss.. veiene våre ser helt jævlige.. tro meg når jeg sier at svenskene (og resten av europa) sitter og ler seg ihjel når vi sier vi er rike. Det skulle man ikke tro fra utseendet på landet:P 1
Envy Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Det hjelper jo ikke at vi har olje, alt som er av infrastruktur ramler jo sammen rundt oss.. veiene våre ser helt jævlige.. tro meg når jeg sier at svenskene (og resten av europa) sitter og ler seg ihjel når vi sier vi er rike. Det skulle man ikke tro fra utseendet på landet:P Flaut ..vel, vi har kjekk statsminister som er bestevenn med Obama da 3
TheHairyToothfairy Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Det ironiske er at svenskene også kunne hatt utbytte av norsk olje. Da vi begynte utvikle oljefeltet i nordsjøen så var den norske staten i samtaler med et større svensk firma, kalt Volvo, om å gi dem et av sektorene mot aksjer i Volvo og deres tekniske kompetanse til å starte opp den teknologiske utviklingen. Noen svenske aksjonærer satte seg på bakbeina fordi de mente det umulig kunne ligge noen profitt i dette, og at det hele var for mye sjansespill. Avtalen gikk i do. Det aktuelle feltet var Gullfaks C.
Måndagsbarn Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2012 Det ironiske er at svenskene også kunne hatt utbytte av norsk olje. Da vi begynte utvikle oljefeltet i nordsjøen så var den norske staten i samtaler med et større svensk firma, kalt Volvo, om å gi dem et av sektorene mot aksjer i Volvo og deres tekniske kompetanse til å starte opp den teknologiske utviklingen. Noen svenske aksjonærer satte seg på bakbeina fordi de mente det umulig kunne ligge noen profitt i dette, og at det hele var for mye sjansespill. Avtalen gikk i do. Det aktuelle feltet var Gullfaks C. Jeg prøver iblant å gni inn dette Men de tror fortsatt vi er den siste sovjetstat... det er ingenting som biter på denne gjengen! Den eneste gangen de ble litt lange i maska var når jeg sa jeg ikke hadde arbeidsløshetsforsikring/medlemskapet i fagforeningen (det har alle her) fordi jeg bare kunne reise hjem til Norge om jeg skulle miste jobben; og at jeg kaller sparepengene på den norske kontoen min for oljefondet
Envy Skrevet 14. mai 2012 #9 Skrevet 14. mai 2012 Jeg prøver iblant å gni inn dette Men de tror fortsatt vi er den siste sovjetstat... det er ingenting som biter på denne gjengen! Den eneste gangen de ble litt lange i maska var når jeg sa jeg ikke hadde arbeidsløshetsforsikring/medlemskapet i fagforeningen (det har alle her) fordi jeg bare kunne reise hjem til Norge om jeg skulle miste jobben; og at jeg kaller sparepengene på den norske kontoen min for oljefondet Er vi ikke det da? :gjeiper: 1
TheHairyToothfairy Skrevet 14. mai 2012 #10 Skrevet 14. mai 2012 vi ER jo en forbanna sovjetstat. ikke lov til å tjene sånn og sånn penger, ikke lov til å anskaffe noe dyrt. bilen min, feks. den kostet 67.000 dollar å anskaffe i USA. Samme bil får du kjøpt fra forhandler i Sverige for 450.000 svenske kroner. den norske stat skal ha - hold deg fast - 970.000!!!!! i avgifter for at denne bilen skal få norske skilter! jeg tror svenskene vinner.
TheHairyToothfairy Skrevet 14. mai 2012 #12 Skrevet 14. mai 2012 Er det ikke mindre kriminalitet i Norge? i forhold til prosentmessig innbyggertall er det ikke det. dog, i sverige er oppklaringsprosenten av anmeldte kriminelle handlinger visstnok høyere, uten at jeg skal slå på noe tromme for at dette er absolutt sannhet.
Envy Skrevet 14. mai 2012 #13 Skrevet 14. mai 2012 i forhold til prosentmessig innbyggertall er det ikke det. dog, i sverige er oppklaringsprosenten av anmeldte kriminelle handlinger visstnok høyere, uten at jeg skal slå på noe tromme for at dette er absolutt sannhet. Og det er flere rømninger fra svenske fengsler.
TheHairyToothfairy Skrevet 14. mai 2012 #14 Skrevet 14. mai 2012 Og det er flere rømninger fra svenske fengsler. det er fordi de har fengsel å sette de kriminelle i
Nusseli Skrevet 14. mai 2012 #15 Skrevet 14. mai 2012 Og det er flere rømninger fra svenske fengsler. Har aldrig hört om det?
Ryvre Skrevet 14. mai 2012 #16 Skrevet 14. mai 2012 det er fordi de har fengsel å sette de kriminelle i Hadde flyttet til Sverige i dag om jeg kunne det, uten å nøle et sekund.
Måndagsbarn Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #17 Skrevet 14. mai 2012 Jeg er enig i at vi er en sovjetstat. Jeg flyttet ut av Norge etter forrige valg, kan du si.. men jeg synes bare de er en gjeng smug bastards iblant! Slitsomt:P
Envy Skrevet 14. mai 2012 #18 Skrevet 14. mai 2012 det er fordi de har fengsel å sette de kriminelle i Veldig godt poeng! Har aldrig hört om det? Vel, det er fakta i følge forskere og forelesere jeg har hatt i kriminalkunnskap .. Uansett, i tillegg til alt dette andre, produserer svenskene snus, så vi kan vel egentlig bare konkludere med at svenskene er awsome på de fleste områder.
TheHairyToothfairy Skrevet 14. mai 2012 #19 Skrevet 14. mai 2012 svenskene mistet litt creds når de solgte volvo til ekle asiatere som ikke vet åssn man bygger ordentlig E6-traktor :/ men, svenskene har god musikk! det trekker opp.
Ryvre Skrevet 14. mai 2012 #20 Skrevet 14. mai 2012 men, svenskene har god musikk! det trekker opp. Ja det burde de jo ha siden de ligger på toppen med musikk som eksportvare og det finnes vel ikke en artist i USA som ikke en svenske har lagt sine fingre på (ikke bokstavelig ment altså )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå