Gå til innhold

hva syns dere om råkjørere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jo, men som sagt lå det folk foran meg. Som i flere enn fem biler.

Tenkte meg det. Der hadde du åpenbart ingenting å gjøre. I og med at farten var 120 så kan vi vel utelukke stampekjøring også.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart det blir mye idiotkjøring når folk skal ligge i venstrefila. Det er ingen unnskyldning for å ligge der å sinke selvom det er flere biler foran!

Herregud jeg blir helt matt av denne merkelige ideen om at man skal ligge i venstrefilen - den er til forbikjøring, og hvis alle tenker at siden det ligger noen foran meg kan jeg fortsette å være sinker så blir det jo ikke bedre.

Skjønner at dette med to filer er nytt for dere nordmenn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

biler som ligger klistret i ræven min bruker få være med på en liten ting jeg synes er litt greit å få prøvd sånn i ny og ne.

jeg inviterer dem med på overraskelses-bremsetest.

Var det ikke du som var så opptatt av lov og orden? Du vet at det du gjør i så fall er ulovlig?

Gjør det neste gang politiet ligger klistret bak deg for å stresse deg til å bryte fartsgrensen og du vil bli fratatt førerkortet for brudd på veitrafikklovens §3.

• Liker 1
Skrevet

Tåler ikke håpløse sjåfører, enten det er vikepliktsbrudd, sinker, elendig lysbruk eller feil fil så blir jeg meget provosert. Og det kommer nok noen gloser inne i bilen min, og kanskje bruker jeg et eller begge hornene også.

Farlige sjåfører ringer jeg umiddelbart politiet om, som oftest er det livsfarlige forbikjøringer som kommer i denne kategorien, men også stor fart på feil sted, vikepliktsbrudd og veldig dårlig evne til å manøvere.

"råkjørere" blir et vanskelig begrep å utale seg om, generelt bryr jeg meg lite om folk gjør ting som av politi eller avisa ofte kalles råkjøring så lenge de ikke er til fare for andre. Om noen vil gasse på litt over dovre på tøff assfalt eller burne litt på en tom parkeringsplass får det være en sak mellom dem og politiet, ejg legger meg i alle fall ikke borti.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner at dette med to filer er nytt for dere nordmenn.

Vel, vi har vel hatt det i en god del år nå. Noen lærer bare ikke. Disse venstrefil-idiotene er et daglig problem

• Liker 1
Skrevet

Tenkte meg det. Der hadde du åpenbart ingenting å gjøre. I og med at farten var 120 så kan vi vel utelukke stampekjøring også.

Men altså, hvordan skulle jeg fått kjørt forbi 90% av alle bilene om jeg ikke kunne ligge i venstrefeltet da? Jeg sinka jo ikke og hadde absolutt noe der å gjøre. Hater folk som ligger og sover i venstrefeltet selv og er veldig påpasselig på ligge i høyre om jeg ikke kjører forbi noen

AnonymBruker
Skrevet

jeg ligger ALLTID i venstrefila men bryter aldri fartsgrensen, dette pga her i stavanger så tror alle at det er 70 -80 kmt på motorvegen!

ligger jeg i venstrefila i 90 og kjører forbi biler som kjører 70-80kmt og det kommer en tulling bak meg som vil kjøre i 120 så slipper jeg han ikke forbi, jeg holder 90 jeg, for det er det som er fartsgrensen.

og jeg har al grunn til å ligge i venstrefila, for jeg kjører jo forbi andre biler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lar meg generelt lett hisse opp i trafikken, er jeg redd :sjenert:

Det kommer noen gloser! Så alt i TS' startinnlegg irriterer meg, noen ting mer enn andre. Aller mest, siden jeg kjører gjennom Vålerengtunnellen hver dag:

hva syns du om de som bevist kjører forbi køen og blinker seg rett inn før krysset?

"JA FOR VI ANDRE HAR SÅ JÆVLIG LYST TIL Å STÅ HER SKJØNNER DU, SÅ DET ER BARE Å KJØRE FORBI! VÆRSÅGOD! FOR ALL DEL!"

Faktisk er jeg så kjip at jeg biter meg fast i bilen foran bare for å hindre dem. Heh!

(Aggressiv, hvem da?)

Skrevet

jeg ligger ALLTID i venstrefila men bryter aldri fartsgrensen, dette pga her i stavanger så tror alle at det er 70 -80 kmt på motorvegen!

ligger jeg i venstrefila i 90 og kjører forbi biler som kjører 70-80kmt og det kommer en tulling bak meg som vil kjøre i 120 så slipper jeg han ikke forbi, jeg holder 90 jeg, for det er det som er fartsgrensen.

og jeg har al grunn til å ligge i venstrefila, for jeg kjører jo forbi andre biler.

Det er slike som deg som absolutt ikke bør ha lappen. Håper du får politiet bak deg i venstrefila snart.

• Liker 1
Skrevet

Har du tenkt over hvor mange farlige situasjoner du skaper ved å irritere de bak deg?

Det jeg ikke skjønner er at så mange mener de skal være "lekepoliti" og passe på at andre ikke kjører for fort. Hva med å slippe trafikken forbi og la andre være ansvarlige for deres egen fart og kjøring?

Det samme gjelder igrunn de andre spørsmålene til TS. Jeg må innrømme at jeg ikke gidder å irritere meg, eller hisse meg opp over folk som kjører for fort i den ene eller andre fartssonen. Selvfølgelig er det idiotisk, men jeg lar andre være ansvarlige for deres egen kjøring, og bryr meg heller mer om min egen.

Hvis jeg ikke ønsker fartsbot så holder jeg meg nogenlunde innen fartsgrensen, men slipper da selvfølgelig andre forbi.

Skrevet

Man skal slippe forbi trafikken bak uansett om de så måtte ønske å kjøre i 200kmt. Nekte å slippe forbi bilen bak fordi man kjører fartsgrensen selv straffes hardt, men for sjelden.

Skrevet

Her i Oslo hadde du fått deng om du hadde holdt på sånn.

Du har ansvar for egen kjøring, ikke andres. Sånn du holder på handler bare om din egen tilfreddstillelse, som du får av å kontrollere og "oppdra" mennesker du ikke har noe med å gjøre dette med. Skal vedde for at du leter etter sånne muligheter i trafikken, og når det kommer en oppi bakenden din så tenker du "Yess! Endelig, der fikk jeg en anledning til å oppdra en drittsekk. Du kommer faen ikke forbi meg, nei, for jeg, jeg holder fartsgrensen, jeg!"

Folk blir sure av sånt, skjønner du, tror du vet veldig godt at den type oppførsel ikke får dem til å tenke over egen framferd i trafikken. Og at de lengre fremme, når de endelig har greid å passere deg, så speeder de på i irritasjon og skaper mye farlige situasjoner enn om du hadde veket og sluppet dem forbi.

Men det gjør du ikke. For dette handler om deg, ikke først og fremst om å hindre farlige situasjoner i trafikken. Da hadde du nemlig ikke oppført deg sånn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg må da få lov til å ligge i 90 i 90 SONEN i venstre fila hvis det går i 80 i høyrefila...dere er dumme dere!!!

jeg kjører jo forbi de i høyrefila, men kjører ikke 120 kjører 90 (som er fartsgrensen)...

vis meg den paragrafen som sier det er ulovlig å kjøre forbi i 90 når høyre fila går i 80 eller mindre???

• Liker 1
Skrevet

jeg må da få lov til å ligge i 90 i 90 SONEN i venstre fila hvis det går i 80 i høyrefila...dere er dumme dere!!!

jeg kjører jo forbi de i høyrefila, men kjører ikke 120 kjører 90 (som er fartsgrensen)...

vis meg den paragrafen som sier det er ulovlig å kjøre forbi i 90 når høyre fila går i 80 eller mindre???

Jeg tror de mente de som ligger fast i venstrefilen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at du ser på speedometeret ditt og tror du ligger i akkurat 90... men i virkeligheten viser jo de fleste speedometere flere kilometer under, så antagelig kjører du også (som de aller fleste) under fartsgrensen. I tillegg er jeg ganske sikker på at du er en sånn som ikke bruker den til å kjøre forbi en eller to biler, men blir liggende leeeeeenge i venstrefila for å kjøre forbi alt du klarer helt til du ikke orker å se den lange utålmodige køen som bygger seg opp bak deg.

Helt typisk - ser det daglig. Tullete kjøring.

Skrevet

hva syns dere om å ha en bil klistret i rumpa?

forbanna idioter. om jeg ligger i 80-90 og en legger seg helt oppi ræva på meg, så slår jeg på tåkelyset bak og/eller slipper gassen slik at jeg bremser rolig ned til 50/60/70. irriterende for idioten bak om det er mye møtende trafikk, men sikrere for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...