AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Har slitt med litt mage over lengre tid. Trakk mye cola før da men sluttet og vekta gikk hverken opp eller ned. Nå har jeg begynt å drikke cola i gjen. Jeg kjeder meg og trøster meg. Men man kan vel si at det har fått en litt uheldig konsekvens, for nå er magen min omtrent borte og det uten trening. Hvordan er det mulig? Jeg spiste mer før da som trøst og sånt, potetgull, ekstra brødskive her og der, pizza, men nå er det bare cola. Er det kun derfor? Men har ikke cola veldig mye kalorier da? Får nesten lyst å fortsette. Før gikk jeg konmstant "sulten", eller i hvertfall lyst på noe hele tiden, men nå holder det med ei brødskive til frokost, 1-2 lunch og så middag. Det er alt jeg orker.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Det er VELDIG mye kalorier i vanlig Cola så dette tror jeg må ha en annen forklaring, feks det at du spiser mye mindre enn tidligere.
Gjest Applecore Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Det er vel litt koffein i cola, er det ikke? Det kan nok dempe matlysten en del, kanskje det er derfor du har gått ned.
kråkefjas Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Hvordan er det mulig? Jeg spiste mer før da som trøst og sånt, potetgull, ekstra brødskive her og der, pizza, men nå er det bare cola. Er det kun derfor? Men har ikke cola veldig mye kalorier da? Er nok derfor, ja. Det er selvfølgelig det totale kaloriinntaket som teller. Uansett hvor lite eller mye cola du drikker. Cola er ikke særlig kaloririkt heller. Bare som vanlige sukkerholdige drikker som juice etc. 3 liter tilsvarer en grandis.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Men jeg blir nesten litt redd her egentlig også. Jeg var alldri tjukk eller noe, men hadde litt fett på magen så den bulte en del ut da, men nå er den nesten flat. Altså hvis jeg står oppreist i vanlige klær så er det ingen som ser at jeg har litt mage. Venninna mi spurte meg i stad om jeg har begynt å trent. Hun hadde ikke sett meg på en uke og jeg har sutret litt til henne før angående magen. Jeg er jo overlykkelig over dette og tror at den kan gå helt bort da. Men hva om jeg lever slik jeg gjør nå, drikker cola i stedenfor mat (jeg spiser jo, da selvsagt) til den har gått bort og så slutter med cola og spiser vanlig i gjen vil det gå. Er det jeg gjorde før og la aldri på meg, men gikk heller ikke ned.
kråkefjas Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Men jeg blir nesten litt redd her egentlig også. Jeg var alldri tjukk eller noe, men hadde litt fett på magen så den bulte en del ut da, men nå er den nesten flat. Altså hvis jeg står oppreist i vanlige klær så er det ingen som ser at jeg har litt mage. Venninna mi spurte meg i stad om jeg har begynt å trent. Hun hadde ikke sett meg på en uke og jeg har sutret litt til henne før angående magen. Jeg er jo overlykkelig over dette og tror at den kan gå helt bort da. Men hva om jeg lever slik jeg gjør nå, drikker cola i stedenfor mat (jeg spiser jo, da selvsagt) til den har gått bort og så slutter med cola og spiser vanlig i gjen vil det gå. Er det jeg gjorde før og la aldri på meg, men gikk heller ikke ned. Igjen, det er et totale inntaket som teller. Uansett hvor stor eller liten del av det som består av cola.
Kahlan Amnell Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Drikker du vanlig Cola så får du jo i deg en del sukker, og det gir jo energi det og. I tillegg så fyller det opp i magen, og koffein kan virke stimulerende. Før da jeg drakk Cola light fant jeg at det ofte tok vekk sultfølelsen. Men det er jo ikke sunt i lengden da. Det er bare tomme kalorier, du får ingen av vitaminene og mineralene kroppen din trenger. I tillegg så er det ikke bra for skjelettet. Bedre å spise variert så du ikke blir feilernært og ender opp med diverse helseproblemer etterhvert. Selv kuttet jeg ut coladrikker helt da jeg syntes jeg hadde blitt for avhengig.
Campanula Skrevet 14. mai 2012 #9 Skrevet 14. mai 2012 En kalori er en kalori, enten den kommer fra cola eller mat. Men som nevnt over, så får du ikke i deg de næringsstoffene du trenger. Å være tynn betyr ikke nødvendigvis det samme som å være sunn. Du burde spise mer mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå