AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Vil en arbeidstaker uten fullført vgs tjene veldig mye mindre? Isåfall ca hvor mye vil jeg tjene i timen som f.eks medarbeider i butikk? Jeg er i begynnelsen av 20 årene om det har noe å si.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Dersom du får lønn etter tariff innen handel og kontor, så begynner de som er 25 år ELLER har generell studiekompetanse på lønnstrinn 3 (?). Det vil si at du ikke får mindre lønn om du er over 25 og ikke har utdannelse, men er du under dette vil du få mindre lønn. Det er vanlig at man får mer lønn jo lengre man jobber, jeg gikk opp et lønnstrinn per år jeg jobbet da jeg jobbet i butikk.
BoringMachines Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Ikke noe mindre enn tariff, tror jeg.. Men mange butikker krever utdanning nå, da. Så jeg anbefaler deg å fullføre vgs (ta det som privatist).
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Ikke noe mindre enn tariff, tror jeg.. Men mange butikker krever utdanning nå, da. Så jeg anbefaler deg å fullføre vgs (ta det som privatist). Jeg er privatist nå. Problemet er bare at jeg har null motivasjon, så jeg må komme meg ut i jobb og heller ta fagene litt senere, når jeg har tjent opp litt penger. har jo ikke penger til å betale rekninger eller eksamensoppmelding Hvor mye sånn ca kan jeg tjene i timen tror dere? 120 ..110..140..? Jeg har ikke peiling! ts
BoringMachines Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Det varierer nok veldig fra de ulike arbeidsplassene. Bare forsøk å finne en jobb, så få du vite det:)
hanne92 Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 (endret) Jeg jobber i dagligvarebutikk. Der har jeg 2 kroner mer i timen med studiekompetanse, enn hva mine kollegaer uten studiekompetanse har. Er 19 år og har 135 i timen + tillegg på kveld og helg. Edit: skrev feil alder, blir aldri vant til å si at jeg er 19.. Endret 14. mai 2012 av hanne92
Jane F. Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Jeg fikk ca 130 i dagligvare for ett år siden.. så mellom 120-135 er vel vanlig. Begynte å jobbe der da jeg var 18. Fikk da 122 som startlønn. gikk opp til 125 rett etterpå, 129 året etter og 132 rett før jeg sluttet. 2 år jobbet jeg der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå