Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann.

Jeg bare lurer på noe angående standpunktskarakterer.

I et av fagene mine dette halvåret har jeg bare fått 6'ere og 5+, og på den siste store prøven vi hadde fikk jeg 5+. Læreren min fortalte meg i dag at jeg ikke kom til å få 6 i standpunkt på grunn av at jeg fikk 5+ på den siste prøven. Dette synes jeg er utrolig kjipt og utrolig skuffende selvfølgelig, for jeg mener jeg fortjener karakteren 6.

Jeg har vært utrolig muntlig i timene hele året, og jeg har stått på med jevne resultater (5+ og 6) gjennom hele året. Det virker, dog, som at læreren har bestemt seg for å gi meg 5.

Kan jeg kreve å få en ny / ekstra prøve av læreren? I så fall, kan denne karakteren endre min standpunktskarakter? Jeg kan seriøst så og si hele pensumet utenat i hodet, og du kunne spurt om hva som helst ut i fra en bok på 300 sider, og jeg ville svart riktig.

I konklusjon: kan jeg kreve å få en ekstra prøve for å prøve å få 6 i standpunkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ny prøve får du nok ikke,men du har rett til å klage på standpunktkarakteren din etter du har fått utlevert alle karakterene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville også anbefalt deg å klage. :) Det verste som kan skje er at du får 5. Ta skjermdump av karakterene dine i faget på skolearena/fronter eller der de ligger, dersom du ikke har tatt vare på prøvene med karakter. Har faktisk opplevd lærere som sletter/endrer karakterer.

Skrevet

Det kommer nok litt ann på hvilket fag det er. I norsk gir jeg ikke 6ere basert på de karakterene du oppgir her. Dersom den siste store prøven var en årsprøve (med innhold fra hele "pensum" ) viste du der at du ikke har full måloppnåelse på alle kompetansemål, og fortjener derfor 5.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...