AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Jeg og min familie har bestillt oss tur til Tyrkia nå til helgen. Han jobber offshore og det ser ut til at han muligens ikke kommer seg hjem fra jobb til vi skal dra. Vi har 3 barn, 2 på 5 og 1 på 1år. Det jeg da lurer på er om jeg og ungene rett og slett skal reise, så kommer han etter et par dager toppen. Er dette uansvarlig? Jeg føler selv at dette skal gå helt fint. Noen som erfaring med å reise med barn alene ? Takker for svar
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Jeg og min familie har bestillt oss tur til Tyrkia nå til helgen. Han jobber offshore og det ser ut til at han muligens ikke kommer seg hjem fra jobb til vi skal dra. Vi har 3 barn, 2 på 5 og 1 på 1år. Det jeg da lurer på er om jeg og ungene rett og slett skal reise, så kommer han etter et par dager toppen. Er dette uansvarlig? Jeg føler selv at dette skal gå helt fint. Noen som erfaring med å reise med barn alene ? Takker for svar Hadde du skulle reist helt alene med barna så hadde jeg nok vært litt beskymret. Men nå reiser du jo med familien din å regner med at de kanskje kan hjelpe litt til? Da ser jeg virkelig ikke problemet med å reise
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Ser for meg at de to på fem år løper hver sin vei og da blir det fort farlig situasjon
xinnia Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Reis og kos dere:-) siden mannen din jobber offshore er du mest sannsynlig vant til å være alene med barna dine. Og som du sier..du tror det kommer til å gå helt fint, du kjenner barna dine best- og mannen kommer etter i løpet av max 2 dager.. Go ferie:-) 7
kvinne1992 Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Det er ikke uansvarlig synest jeg da. Kommer jo ann på hvordan barna dine er. Vis de to elste er sånn som bare løper vekk og ikke hører på deg når du sier at de må gå på siden av deg så er det jo kanjse litt farlig...Men vis de kan gå med deg å klarer å vente til bagasjen kommer og sånn, så tror jeg nåkk deg skal gå fint :-) Lykke til
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Min familie vil si jeg,mannen min og barna hehe sorry! Leste det litt for fort så såg ikke det
Gjest Violetta Skrevet 14. mai 2012 #9 Skrevet 14. mai 2012 Jeg tror de aller fleste barn på fem år vil vokse inn i situasjonen og se at de må oppføre seg siden mamma er alene. Hva om du var helt alene med dem, skulle du aldri reise på ferie? 1
Gjest Violetta Skrevet 14. mai 2012 #10 Skrevet 14. mai 2012 (endret) Dobbelposting. Endret 14. mai 2012 av Violetta
Silfen Skrevet 14. mai 2012 #14 Skrevet 14. mai 2012 Hallo, alle vet da at aleneforeldre aldri reiser på ferie med ungene sine, aaaaaaaaltfor farlig.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #15 Skrevet 14. mai 2012 Du kjenner dine barn best, og om du tror det vil gå fint så gjør det nok mest sannsynlig det. God tur!
Majott Skrevet 14. mai 2012 #16 Skrevet 14. mai 2012 Den største utfordringen blir kanskje på flyplassen. Å holde styr på barna da, særlig når du skal hente bagasjen. Tror det går bra når dere først har kommet dere til hotellet.
Mamma1 Skrevet 14. mai 2012 #17 Skrevet 14. mai 2012 Hallo, alle vet da at aleneforeldre aldri reiser på ferie med ungene sine, aaaaaaaaltfor farlig. Enda en fordom mot alenemødre? Den var ny. Forøvrig så vet jeg ikke om jeg ville reist alene med så små barn. Det kommer helt an på området dere skal være. Er det vann der? Jeg hadde ikke tatt de med for å bade alene i hvert fall. Er det mye folk? Det kommer også an på barna dine. Hører de på deg? Gjør som du sier? Som sagt, det avhenger av en del ting. Og ferie for deg blir det ikke.
Sulosi Skrevet 14. mai 2012 #18 Skrevet 14. mai 2012 Jeg reiste mye alene med mine når de var små (to 1åringer og en 6åring), jeg er vant med å håndtere dem alene så det gikk helt greitt. Du kjenner selv dine begrensninger og muligheter så jeg kan ikke se annet enn at det går vel så bra på ferie om det gjør hjemme. Litt ekstra påpasselig er man jo på fremmede steder og jeg vil tro at de på 5 respekterer det.
Mamma1 Skrevet 14. mai 2012 #19 Skrevet 14. mai 2012 Er nok litt enklere med to som er så små at du kan sette dem i en vogn og vite at de ikke kommer seg ut..
Silfen Skrevet 14. mai 2012 #20 Skrevet 14. mai 2012 Enda en fordom mot alenemødre? Den var ny. For det første skrev jeg aleneforeldre. Ikke alenemødre. For det andre bør du låne deg et par andre briller når du leser hva jeg skrev. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå