OhMickey Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Hei. Jeg skal muligens anskaffe meg en katt til høsten(innekatt). Den skal være sammens med min hund i leiligheten på ca 70 kvadrat. Trenger katter "alene hjemme-trening" på lik linje med hund? Må det tilvennes over tid? Kan en innekatt være alene hjemme en hel arbeidsdag uten problemer?
Minya Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Katten og hunden trenger ihvertfall å tilvennes hverandre, slik at de ikke herjer når de er alene hjemme. En voksen katt trenger ikke like mye tilsyn som en kattunge, er det en kattunge du får, bør den aldri være alene hjemme mer enn fire timer av gangen, og helst ikke så lenge engang. En voksen katt kan klare seg alene mens du er på jobb, men det er mye hyggeligere når det er en hund der om de blir vennlige mot hverandre. Tilvenning over tid blir det jo alltid, men katter har som regel ikke like mye separasjonsangst som hunder kan ha.
bobbi Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 (endret) Enig med Minya. Når vi først fikk katt mens vi hadde hund, ventet vi en god stund før vi lot de være alene lenge. De var jo alene sammen på natta, men da hadde vi døren til soverommet åpen, så vi skulle høre hvis det skjedde noe. Når vi begynte å la de være alene hjemme sammen, var vi litt korte turer ute de første gangene, men det gikk fint fra første stund, siden de allerede var blitt vant til hverandre Lykke til da! Endret 14. mai 2012 av bobbi
Brunhilde Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 For en stund siden hadde jeg både hund og katt. Jeg lot dem være sammen når jeg var til stede og våken (!) helt til den dagen jeg fant dem sovende i sammen i sofaen. Fra da av lot jeg dem være sammen også når jeg ikke var hjemme og mens jeg sov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå