Gå til innhold

Hvorfor ser friske folk på TV på dagtid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ser friske folk på TV på dagtid?

Så mange folk jeg møter sitter på sofaen på dagtid og kvelden og ser på TV. De bruker mange timer hver dag på TV. Jeg tenker at det finnes så mye annet nyttig og avslappende man kan gjøre. Lese, rydde, sex, matlaging, spille Ludo, prate med partner osv. Men hvorfor velge å sitte å se på hjernedøde programmer som Kongen av Queens osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gudene vet, men det er jo deilig med litt avkobling iblant. Nå ser hverken jeg eller partner på tv så mye som du nevner her, men vi synes det er ytterst deilig og slippe å tenke en gang iblant. :)

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tror du at alle som ser på TV bare ser på hjernedøde programmer?

• Liker 5
Skrevet

Jeg er vel egentlig enig med deg, men hver og en velger sin underholdning og sitt tidsfordriv. (Spille ludo er vel kanskje heller ikke så nyttig?)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser på tv fordi det underholder meg :)

Lurer på hvor du står i forhold til internett? Det er jo mye hjernedødt som postes her og.....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de kan og har lyst? TV er jo bare en form for underholdning, ser ikke noe galt i at enkelte foretrekker TV over annen underholdning. Det å se på TV utelukker dessuten ikke at man har tid til å gjøre andre ting, i løpet av en vanlig dag har jeg gjerne hatt tid til både å være på jobb, ha sex, være sammen med partneren min, lage og spise mat, lese OG se på TV. Noen dager ser jeg mer på TV enn andre dager, uten at det påvirker meg eller livet mitt på en negativ måte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

noen ser på tv andre gjør andre ting. noen gjør til og med en blanding.

personlig har jeg gitt vekk min tv så for meg ikke noe som jeg driver med.MEN man må ikke være syk for å se på tv.

hvorfor ser friske mennesker på tv om kvelden?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at jeg uttrykte meg uklart. Det jeg ikke forstår er de som gror fast foran TVen. Å se litt på TV er jo normalt. Men å velge å bruke ti timer om dagen foran TVen ISTEDET for andre aktiviteter.

Skrevet

Jeg ser at jeg uttrykte meg uklart. Det jeg ikke forstår er de som gror fast foran TVen. Å se litt på TV er jo normalt. Men å velge å bruke ti timer om dagen foran TVen ISTEDET for andre aktiviteter.

Det var slik jeg tolket det :)

Skrevet

Akkurat det skjønner ikke jeg heller. Blir sliten av å se på TV i flere timer av gangen. Men om det ikke er underliggende årsaker som depresjon eller lignende, så kan men vel anta at det er for underholdningens del at noen ser på TV halve livet?

Synd at noen sløser bort mesteparten av livet sitt med passivitet, men dette er sikkert også litt fordommer som jeg har da.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de har lyst? Fordi de synes det er gøyere å se tv enn å gjøre andre aktiviteter?

Jeg ser svært lite på tv, det blir stort sett bare litt fredags- og lørdagskvelden. Men er det jeg gjør så mye bedre da? Jeg ser du nevner lese som noe man kan gjøre i stedet. Hva er det som er så mye bedre med å lese? Jeg elsker å lese, og velger glatt bok over tv, men det er jo ikke noe mer nyttig å lese enn å se på tv? Om man velger å lese en bok, eller å se en dramatisering av samme boken i tv-format, hvorfor er det "bedre" å lese?

En god del ting er sunnere å gjøre enn å se på tv, f.eks trene. Å vaske huset er også mer nyttig enn å se på tv. Men ludospilling er strengt tatt ikke så nyttig, er det vel? Sosialt, ja, men man kan jo også se på tv sammen med andre som en sosial aktivitet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg personlig, så er TV- titting en måte å distrahere meg selv på.

Sliter litt med deperesjon og angst.

TV er et deilig avbrekk hvor jeg slipper å tenke på "problemene" mine.

Vet jo at dette ikke egentlig hjelper i lengden, men akkurat nå så roer det nærvene litt.

Jeg skulle jo ønske jeg var mere sosial og aktiv i hverdagen.

Akkurat nå går ikke det.

Det er sikker mange grunner til at folk velger å se på TV i timesvis.

Samme som det er mange grunner til at folk velger å lese i timesvis.

Det er masse bra dokumentarer å se/ laste ned :)

Lærer mye jeg :)

Trenger ikke bare være dritt.

Preferanser.

:)

Skrevet

Jeg ser på tv fordi jeg synes det er morsommere enn å f.eks spille Ludo. Enkelt og greit..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi kan

Og fordi vi vil.

Alle har forskjellige ting de liker å gjøre. Er dette virkelig noe å henge seg opp i?

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker å lese, og velger glatt bok over tv, men det er jo ikke noe mer nyttig å lese enn å se på tv? Om man velger å lese en bok, eller å se en dramatisering av samme boken i tv-format, hvorfor er det "bedre" å lese?

Det kommer vel an på hva man leser, og hva man ser på tv, men generelt synes jeg det er "bedre" å fordype meg i en god bok enn å se på mye av det som går på tv på dagtid.

Skrevet

Vi så MYE tv før. Så sa vi opp parabolen siden de sendte bare møkk. Nå ser vi bare det vi vil se siden vi kjøper det på DVD. Da unngår vi at tven står på fra kl15 til sengetid og vi er mer fornøyd. Vi brukte 300 kr på canal digital og nå bruker vi heller samme sum på serier på DVD.

Vi ser fortsatt ganske mye tv. Ca 3 timer hver dag. Men nå er jeg "mellom jobber" så har litt tid å ta livet av. ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tro på at folk kan koble ut akkurat som de vil. Selv synes jeg det er dritkjipt å komme på besøk til folk som har TV stående på som bakgrunnstøy. Derfor drar jeg aldri dit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller så er det jo masse av show og dokumentarer man kan streame fra nettet :)

Som ikke vises på norske kanaler.

Eller torrents.

:popcorn:

I loves it's! :)

• Liker 1
Skrevet

Om folk velger å koble av etter en lang erbeidsdag (eller natt) med ludo eller tv, får være opp til dem, eller hva?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...