Gå til innhold

Barnesete i bil med "magebilbelte" feste?

Anbefalte innlegg

Gjest dynamitt
Skrevet

Jeg er på jakt etter et barnesete som kan festes med "magebilbelte".

Jeg har et Acta Graco allerede, men det er blitt for lite til datteren min, eller det vil si at jeg trenger et sete som kan snus slik at hun sitter fremover.

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Gjest dynamitt
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Hei.

Barnet er to år.

Gjest pysepusen
Skrevet

Da ville jeg i hvert fall ikke snudd henne fremover! Anbefalingen er å sitte bakovervendt til barnet er minst fire år.

Om jeg har forstått det riktig så kan Britak sine seter kan festes i midten. Isåfall ville jeg tatt en titt på Britax Maxway! Ta en tur innom f.eks. Barnas hus og få litt hjelp og veiledning - og prøv setet i bilen med barnet oppi før du kjøper :)

Skrevet

Du får bakovervendte seter som kan brukes til 25 kg, og tyngre enn det er neppe en toåring.

Gjest dynamitt
Skrevet

Da ville jeg i hvert fall ikke snudd henne fremover! Anbefalingen er å sitte bakovervendt til barnet er minst fire år.

Om jeg har forstått det riktig så kan Britak sine seter kan festes i midten. Isåfall ville jeg tatt en titt på Britax Maxway! Ta en tur innom f.eks. Barnas hus og få litt hjelp og veiledning - og prøv setet i bilen med barnet oppi før du kjøper :)

Jeg er fullt klar over at det anbefales at sete er bakovervendt til barnet er fire år, det har vi også prøvd, men hun kaster opp bare vi skal kjøre fem minutt til butikken. Har snudd setet i en annen bil, og alt ble mye bedre.

Takk for tips om Britax Maxway.

Skrevet

Britax multitech kan også festes i midten såvidt jeg vet. Det kan snus begge veier.

Gjest dynamitt
Skrevet

Supert. Ser ut som Britax er det jeg skal se etter!

Skrevet

Britax Multitech bør ikke brukes fremover har jeg lest (selv om det kan brukes).

Gjest dynamitt
Skrevet

Britax Multitech bør ikke brukes fremover har jeg lest (selv om det kan brukes).

Aha.. Så da er det ikke Britax jeg skal se etter... ;)

Kanskje smartere å dra på barnas hus å sjekke!?

Skrevet

En ting er vekt, men lengden til barnet teller vel også? Hvor langt kan barnet være før det er greit at barnet sitter forovervendt?

Gjest pysepusen
Skrevet

Det er vel verken vekt eller lengde man skal se etter, men alder.

Gjest lillema
Skrevet

Hvis du skal ha barnet fremovervendt, bør du velge ett sete som kun kan festes fremover da kombiseter ikke er like sikre fremover som bakover (med tanke på selene). anbefaler forøvrig bloggen "sikring av barn i bil", der finner du mye bra informasjon.

Gjest Annaires
Skrevet

Det er vel verken vekt eller lengde man skal se etter, men alder.

Det går jo på vekt også.

Gjest pysepusen
Skrevet (endret)

...

Endret av pysepusen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...