AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Hei dere. Jeg skal begynne å trene på treningsenter nå. Det kommer til å bli sent ettermiddag\kveld. Er det ebst å spise middag før eller etter trening, eller har ikke dette noe å si ? Har lagt om kostholdet mitt, før drakk jeg kun brus og spiste kake, godteri osv i ukedagene, lagt m til sunnere mat og vann evt saft uten sukker. Når pleier man å se at vekten går nedover? Hilsen nybegynneren
KaDust Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Tren 1-1.5 time før trening, og så spiser du rett etter trening. Helst innen det har gått 20 min.
Tullepia Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Hei dere. Jeg skal begynne å trene på treningsenter nå. Det kommer til å bli sent ettermiddag\kveld. Er det ebst å spise middag før eller etter trening, eller har ikke dette noe å si ? Har lagt om kostholdet mitt, før drakk jeg kun brus og spiste kake, godteri osv i ukedagene, lagt m til sunnere mat og vann evt saft uten sukker. Når pleier man å se at vekten går nedover? Hilsen nybegynneren Det er best å spise middag etter trening dersom du får det til, da kroppen har behov for energi og proteiner etter trening. Før trening spiser du noe som gir deg energi, for eksempel havregrøt med frukt eller grovbrød med sunt pålegg (normal mat, altså). Etter trening spiser du middag, hvor halvparten av tallerkenen er grønnsaker, en fjerdedel kjøtt og en fjerdedel ris/potet/pasta. Blir det for sent med middag etter trening passer du på å spise proteinrik mat etterpå, for eksempel et kokt egg og et knekkebrød med kesam og tomat.
kråkefjas Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Hei dere. Jeg skal begynne å trene på treningsenter nå. Det kommer til å bli sent ettermiddag\kveld. Er det ebst å spise middag før eller etter trening, eller har ikke dette noe å si ? Har lagt om kostholdet mitt, før drakk jeg kun brus og spiste kake, godteri osv i ukedagene, lagt m til sunnere mat og vann evt saft uten sukker. Når pleier man å se at vekten går nedover? Hilsen nybegynneren Kommer da veldig an på hva som er målet ditt med trening. Er det å bygge muskler ville jeg spist både før og etter. Er det slanking ville jeg spist etterpå. Ellers blir du jo gående med en stor sult etter trening som gjør at du vil spise mere.
Tullepia Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Kommer da veldig an på hva som er målet ditt med trening. Er det å bygge muskler ville jeg spist både før og etter. Er det slanking ville jeg spist etterpå. Ellers blir du jo gående med en stor sult etter trening som gjør at du vil spise mere. Enten man slanker seg eller ei, så må kroppen ha energi for å kunne trene. Å trene sulten er noe av det dummeste man kan gjøre. Spis heller magert og sunt før trening, og proteinrikt og sunt etter trening.
kråkefjas Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Enten man slanker seg eller ei, så må kroppen ha energi for å kunne trene. Selvsagt, men selve essensen ved slanking er vel å bruke mest mulig av den energien man allerede har. Er det ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå