Gjest LightBulb Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Noen som har tips? Leker litt med tanken å skrive en eventyrtale, men tingen er at jeg ikke har kjent bruden i mer enn 5 år, så er litt usikker på hvordan jeg i såfall kan gjøre det. Noen som har utdrag eller hele taler de vil dele med meg?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Unødvendig. Hold talemengden på et minimum, ha heller en liten sekvens i talen du holder til din mann hvor du takker både svigers, dine egne foreldre og forlover.
Gjest LightBulb Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 (endret) Unødvendig. Hold talemengden på et minimum, ha heller en liten sekvens i talen du holder til din mann hvor du takker både svigers, dine egne foreldre og forlover. Nå blir vel det litt feil siden jeg er forloveren.. Endret 14. mai 2012 av LightBulb 7
Portvinpiken Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Unødvendig. Hold talemengden på et minimum, ha heller en liten sekvens i talen du holder til din mann hvor du takker både svigers, dine egne foreldre og forlover. Ja, det blir jo endel unødvendig hvis forloverene også skal begynne å takke sin egen familie og de som var forlovere i sitt eget bryllup 5
Gjest Tekola Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Unødvendig. Hold talemengden på et minimum, ha heller en liten sekvens i talen du holder til din mann hvor du takker både svigers, dine egne foreldre og forlover. Du fikk med deg at det er forlvoeren som spør, sant? Sikker på at det ikke blir litt unødvendig for henne å takke så mange som ikke har noe med dette bryllupet å gjøre i det hele tatt? Jeg synes at en eventyrtale høres kjempekoselig ut! Kan du finne ut om det er et eventyr hun likte godt som liten, for eksempel? Min forlover er ikke noe glad i å holde tale, men hun sang i vielsen vår og på festen, og så holdt hun en liten tale hvor hun nevnte de tingene hun likte best med vennskapet vårt og avsluttet med et kjempesøtt sitat
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Jeg synes du skal skrive talen din helt selv, og ikke ha med noe som noen andre har skrevet. Isåfall sier du at du siterer noe, og så hvem som har skrevet det.. Men du kan jo nevne noe om hvorfor dere er venner, at du er glad hun har funnet seg en mann som han , blablabla ..
Gjest LightBulb Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 (endret) Du fikk med deg at det er forlvoeren som spør, sant? Sikker på at det ikke blir litt unødvendig for henne å takke så mange som ikke har noe med dette bryllupet å gjøre i det hele tatt? Jeg synes at en eventyrtale høres kjempekoselig ut! Kan du finne ut om det er et eventyr hun likte godt som liten, for eksempel? Min forlover er ikke noe glad i å holde tale, men hun sang i vielsen vår og på festen, og så holdt hun en liten tale hvor hun nevnte de tingene hun likte best med vennskapet vårt og avsluttet med et kjempesøtt sitat Så koselig at hun sang Skal høre med henne om det er noe eventyr hun liker godt Jeg synes du skal skrive talen din helt selv, og ikke ha med noe som noen andre har skrevet. Isåfall sier du at du siterer noe, og så hvem som har skrevet det.. Men du kan jo nevne noe om hvorfor dere er venner, at du er glad hun har funnet seg en mann som han , blablabla .. Jeg har tenkt å skrive den selv, men jeg synes det er enklere om jeg har noe å hente ideer utifra. Endret 14. mai 2012 av LightBulb
Gjest foremma Skrevet 14. mai 2012 #9 Skrevet 14. mai 2012 Eventyrtale er noe som brukes av nesten alle her hvor jeg bor iallefall, men det funker jo, så det er vel derfor
Rumle Skrevet 14. mai 2012 #10 Skrevet 14. mai 2012 Du kan jo også lage en tale på rim. Det kan funke veldig bra om det er ordentlig laget
Gjest LightBulb Skrevet 14. mai 2012 #11 Skrevet 14. mai 2012 (endret) Du kan jo også lage en tale på rim. Det kan funke veldig bra om det er ordentlig laget Ja, jeg har tenkt på det også Jeg ligger litt etter, det er jo under 2 uker til bryllupet Endret 14. mai 2012 av LightBulb
Ninnin86 Skrevet 14. mai 2012 #12 Skrevet 14. mai 2012 Min forlover skrev talen sin på rim, og den ble både rørende og morsom
Rumle Skrevet 14. mai 2012 #13 Skrevet 14. mai 2012 Ja, jeg har tenkt på det også Jeg ligger litt etter, det er jo under 2 uker til bryllupet Det går nok bra Bare si i fra hvis du trenger noe hjelp/ innspill
aglaea Skrevet 16. mai 2012 #14 Skrevet 16. mai 2012 Jeg hopper på denne jeg, hvis det er greit! Er også forlover og skal holde tale (noe jeg gruer meg veldig til! ). Men har heldigvis en måned på meg enda. Jeg synes at eventyr ideen var veldig god! Og gode sitater er alltid greit å ha til å avslutte med. Jeg har dessverre ikke kommet så langt i skrivingen enda, og er ganske stuck selv.. Men kommer jeg på noe veldig lurt, så kan jeg nevne det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå