Capricorn Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Under hver status står det "i nærheten av *sted*". Hvordan vet facebook det? Jeg tenker altså ikke på den innsjekkingen, men den som kommer av seg selv. Jeg ser at den endrer seg hvis jeg er et annet sted, men at den kan henge igjen litt etter jeg kommer hjem. Går det på Ip-adressen?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 det er vel fordi du har sånn innstilling på facebook at u sjekker inn et sted.så vis du skriver en status der du er så vil de togså vises på faccebook grunnet dette. jeg har aldri sjekket inn noe sted.å får aldri sånn status.
Capricorn Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2012 det er vel fordi du har sånn innstilling på facebook at u sjekker inn et sted.så vis du skriver en status der du er så vil de togså vises på faccebook grunnet dette. jeg har aldri sjekket inn noe sted.å får aldri sånn status. Har heller aldri sjekket inn så jeg tror ikke det har med innsjekkingen å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Har heller aldri sjekket inn så jeg tror ikke det har med innsjekkingen å gjøre. ooookeeei....ja da synes jeg det var rart.:S går ikke ann å stille det inn på facebook da?
Capricorn Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2012 ooookeeei....ja da synes jeg det var rart.:S går ikke ann å stille det inn på facebook da? Dette er ikke noe jeg har stilt på selv. Det har alltid kommet automatisk. Reiser jeg til F.eks. London står det " i nærheten av London". Reiser jeg hjem står det "i nærheten av *hjemme*"
Gjest PinkLeaf Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 Når du skriver en status kan du velge under med geotag. Dette kan du også justere i innstillingene. Jeg har valgt å slå den av, så jeg må manuelt velge å ta med sted hvis jeg ønsker det. Det går mest sannsynlig på hvilken ip du er tilknyttet.
Capricorn Skrevet 14. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2012 Når du skriver en status kan du velge under med geotag. Dette kan du også justere i innstillingene. Jeg har valgt å slå den av, så jeg må manuelt velge å ta med sted hvis jeg ønsker det. Det går mest sannsynlig på hvilken ip du er tilknyttet. Ok. Jeg har nok bare satt den på en gang i tiden da. Den skifter ihvertfall av seg selv så da må det jo på på Ip-adressen.
_Aries Skrevet 16. mai 2012 #8 Skrevet 16. mai 2012 ehh, jeg er ikke helt sikker.. jeg har blitt sjekket inn på steder jeg aldri har vært verken på eller i nærheten av.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #9 Skrevet 16. mai 2012 Det er basert på IP-adresser og GPS i enheter der dette finnes (f.eks. iPhone og iPad).
DysterPytten Skrevet 16. mai 2012 #10 Skrevet 16. mai 2012 Den er basert på gps-signaler, wlannettverk osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå