smileyX Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Lurte på om noen har erfaring med kosttilskudd som skal gi energi? Slik som Spirulina, Medox, andre anti-oksidant preparater, ginseng etc etc?? Jeg er åpen for alt, er slapp og trøtt og har bestemt meg for å prøve "ett eller annet", men syns det er så vanskelig å orientere meg, og alle preparatene kan vel ikke virke? (Har forøvrig vært hos lege og tatt blodprøver, spiser mine daglig doser vitamintilskudd + sunt kosthold)
Supraspinatus Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Kosttilskudd vil nok ikke gi deg den effekten du er ute etter, dessverre. Dersom du ikke drikker kaffe til vanlig kan du forsøke å drikke kaffe 30-15 min før du skal trene. Koffein har en oppkvikkende effekt, men har også en vanndrivende effekt. Skal du derfor drive svært intensiv aerob trening et sted det er varmt over lang tid er koffein ikke å anbefale før i slutten av økten. Det er for å hindre å bli dehydrert. Normalt er dette ikke et problem i Norge med mindre du driver på svært høyt nivå. Mange mener at de får mer energi etterhvert som de trener. Og jeg merker det selv også. Det vil ikke si at jeg automatisk får motivasjonen til å trene. Jeg kan selv være ganske trøtt etter jobb og før trening. Og spesielt etter trening. Motivasjon er en indre faktor som har en oppkvikkende effekt enten det gjelder trening eller hva som helst. Mangel på energi er ofte mangel på motivasjon. Jeg sier ikke at det er det som er tilfellet hos deg, men du kan jo tenke litt på det og kanskje finne ut hvorfor du mangler energi til det du måtte ønske? Rent fysisk har du plenty av lagret energi. Selv de idrettsutøverne med minst fett på kroppen har over 30000kcal av energi lagret som fett. Og dersom blodprøvene hos legen ikke indikerer at du har en mangel av noe slag, så kan det godt være du trenger en indre motivasjon fremfor en ytre for å få opp energien. Hva tror du selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå