AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #1 Skrevet 14. mai 2012 Jeg har en Electrolux inspire 7 kg direct spray vaskemaskin. Den er kjøpt i slutten på 2007 eller begynnelsen på 2008 tror jeg. Her om dagen så kom det feilmelding opp, e20 eller noe tror jeg, så jeg sjekket filteret og der fant jeg det som tidligere var en sokk, nå mange mange små tøybiter. Jeg renset filteret og skulle vaske klær igjen, men maskinen starter ikke. Jeg velger program og skruer på, den lager en rar durelyd, og minuttene går, men trommelen går ikke rundt og den tar ikke inn vann. Den tømmer vann, men sentrifugerer ikke. Det kommer ikke noen feilmelding opp i skjermen, og den stopper når det bare er ett minutt igjen, og bare står der og durer. Noen som vet hva som kan være galt? Jeg har ikke råd til verken ny maskin eller reperasjon med det første, så noen som har noen tips til hva det kan være og eventuelt hva jeg kan prøve selv?
Lutetium 71 Skrevet 14. mai 2012 #2 Skrevet 14. mai 2012 Har du sjekket feilkoden i bruksanvisningen?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #3 Skrevet 14. mai 2012 Har du sjekket feilkoden i bruksanvisningen? Det kommer ikke noen feilkode, den bare står og durer gjennom programmet uten å gjøre noe. Har ringt og pratet med Electrolux, hun visste ikke hva det kunne være eller om det er noe som går på garantien. Så noen som vet hva som kan være galt og hvor mye det vil koste å ordne? Litt surt å bruke nesten like mye i reperasjon som maskinen kostet liksom. Også vil jeg egentlig prøve å fikse det selv. Er ganske handy når jeg bare vet hvor problemet ligger
Tullepia Skrevet 14. mai 2012 #4 Skrevet 14. mai 2012 Du kan reklamere på hvitevarer i inntil fem år. Verdt et forsøk hvis du ikke klarer finne ut av feilen selv.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #5 Skrevet 14. mai 2012 Du kan reklamere på hvitevarer i inntil fem år. Verdt et forsøk hvis du ikke klarer finne ut av feilen selv. Ja, har ringt butikken hvor jeg kjøpte maskinen, electrolux og den lokale reperatøren deres. Om det er sokken sin feil så må jeg nok betale alt selv. Har skrudd opp, men fant ingen tegn til resten av sokken i hverken pumpa eller motoren, så jeg får nok ringe i morgen og få prisoverslag for å se om det lønner seg å reparere eller kjøpe ny. Tusen takk for svarene
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2012 #6 Skrevet 14. mai 2012 På min maskin må man kjøre et spesielt program etter at man har vært i filteret og rotet. Jeg husker ikke hva programmet heter, men se om det er noe som kan høres ut som et slikt program på din maskin?
Lutetium 71 Skrevet 14. mai 2012 #7 Skrevet 14. mai 2012 Det kommer ikke noen feilkode, den bare står og durer gjennom programmet uten å gjøre noe. Har ringt og pratet med Electrolux, hun visste ikke hva det kunne være eller om det er noe som går på garantien. Så noen som vet hva som kan være galt og hvor mye det vil koste å ordne? Litt surt å bruke nesten like mye i reperasjon som maskinen kostet liksom. Også vil jeg egentlig prøve å fikse det selv. Er ganske handy når jeg bare vet hvor problemet ligger Jeg hadde tittet litt i bruksanvisningen lell. Står endel om feilsøking og prosedyrer der.
Pusemamma Skrevet 15. mai 2012 #8 Skrevet 15. mai 2012 Det høres ut som om reima som driver trommelen er gått i stykker. Det skjedde med min maskin som bare var 3 år gammel. De ville ikke ta det på garantien da det regnes som slitasje. Måtte betale kr 1700 for rep av den Egentlig er garanti bare tull på slike hvitevarer som de hevder alltid det er slitasje, samma med en tørketrommel som er under 5 år gammel. Har gitt opp jeg så er uten tørketrommel. Det er dyrt å få folk til og sjekke og fikse maskinen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå